בפסוק (מו כז) "כל הנפש לבית יעקב הבאה מצרימה שבעים", והחשבון 66 יעקב ובניו, 3 יוסף מנשה ואפרים. וקשה שהחשבון לא מדוייק, לכן רש"י הוסיף שני דברים, א. יוכבד נולדה בין החומות, ב. כל התאומות של השבטים מתו.
משמע שמנו רק את יוצאי יעקב, ואפי' לא את לאה בלהה וזלפה, ולכן הוקשה לרש"י מה עם נשותיהם רק למ"ד שנולדו עימם תאומות (משמע מרש"י שאם הן נשים סתם לא קשה לרש"י למה לא נמנו).
והשאלה מדוע??? למה לא נמנו לאה בלהה זלפה. וקשה לומר שכולן מתו. וכ"כ לכאו' איתא אוסנת אשת יוסף שהיא מיוצאי ירך יעקב, ביתו של שמעון, (לחד מ"ד) א"כ אמאי לא נמנתה?
וצע"ג.
משמע שמנו רק את יוצאי יעקב, ואפי' לא את לאה בלהה וזלפה, ולכן הוקשה לרש"י מה עם נשותיהם רק למ"ד שנולדו עימם תאומות (משמע מרש"י שאם הן נשים סתם לא קשה לרש"י למה לא נמנו).
והשאלה מדוע??? למה לא נמנו לאה בלהה זלפה. וקשה לומר שכולן מתו. וכ"כ לכאו' איתא אוסנת אשת יוסף שהיא מיוצאי ירך יעקב, ביתו של שמעון, (לחד מ"ד) א"כ אמאי לא נמנתה?
וצע"ג.