דבק בתורת רבו
חבר חדש
- הצטרף
- 12/5/25
- הודעות
- 5
כף החיים בסימן ד אות פה כתב שאם רחץ גופו היטב ולא נשאר בו שום טינוף, שאין צריך נטילת ידים. וכ"כ בשו"ת יביע אומר ח"ה (חאו"ח סי' א אות ה).
אולם צריך עיון בדברי הרב כף החיים בזה, שהרי הינו סובר (סימן ד אות ס ואות סא) שיש להחמיר כשיטת הסוברים שכל הדינים הינם משום רוח רעה, ומדוע אם כן אינו צריך נטילת ידים.
וראיתי במשנה ברורה מאורות שכתבו שאפשר לומר, שכוונתו לעיקר הדין ועוד אפשר לומר, שבגופו מלבד ברגליו דוקא היכא דאיכא מלמולי זיעה שורה שם רוח הטומאה, אבל כאשר גופו נקי היטב אינה שורה.
אשמח אם יודעים החברים הנמצאים כאן כיצד ניתן ליישב דברים אלו על פי מקורות מוסמכים בספרים שדנו בכך. ובפרט מספרי מרן רבינו עובדיה יוסף זיע"א.
תבורכו!
אולם צריך עיון בדברי הרב כף החיים בזה, שהרי הינו סובר (סימן ד אות ס ואות סא) שיש להחמיר כשיטת הסוברים שכל הדינים הינם משום רוח רעה, ומדוע אם כן אינו צריך נטילת ידים.
וראיתי במשנה ברורה מאורות שכתבו שאפשר לומר, שכוונתו לעיקר הדין ועוד אפשר לומר, שבגופו מלבד ברגליו דוקא היכא דאיכא מלמולי זיעה שורה שם רוח הטומאה, אבל כאשר גופו נקי היטב אינה שורה.
אשמח אם יודעים החברים הנמצאים כאן כיצד ניתן ליישב דברים אלו על פי מקורות מוסמכים בספרים שדנו בכך. ובפרט מספרי מרן רבינו עובדיה יוסף זיע"א.
תבורכו!