רבי יצחק יוסף שליט"א • עדכונים מחצרו

הרב עדס לגר"י יוסף: "תכריז בלווין שאסור לח"כים של ש"ס להצביע בעד חוק הגיוס"
המקובל הגאון רבי יעקב עדס תקף בחריפות את התומכים בחוק הגיוס הנוכחי. "זה יהיה צער גדול לנשמה של הרב עובדיה". עוד אמר הרב: "אם חברי הכנסת של ש"ס יצביעו בעדו – יהיה איסור דאורייתא להצביע ש"ס"
הרב משה בן לולו
ו' באדר תשפ"ה, רדיו קול חי
המקובל הגאון רבי יעקב עדס התייחס היום (חמישי) לסאגת חוק הגיוס והפילוג במפלגות החרדיות לגביו, וקרא למרן הראשון לציון הגאון הרב יצחק יוסף להודיע בלווין כבר במוצאי שבת הקרובה כי אסור לחברי הכנסת של ש"ס להצביע בעד חוק הגיוס הנוכחי.
הרב אמר לרב משה בן לולו ב'קול חי' כי "אם חברי הכנסת של ש"ס יצביעו בעד חוק הגיוס הנוכחי זה יהיה צער גדול מאוד לרב עובדיה. ולא רק זה, אם חברי הכנסת של ש"ס יצביעו בעד החוק הזה, אני מורה פסק הלכה, זה יהיה איסור דאורייתא גמור להצביע למפלגת ש"ס".
הרב הוסיף: "אני יודע שגם הרב יצחק יוסף סובר כמוני, לכן אני קורא לו שגם הוא יכריז על זה בלווין במוצאי שבת הקרובה, שאם חברי הכנסת של ש"ס יצביעו בעד החוק הנוכחי עם כל החסרונות שיש בו – שזה יהיה איסור דאורייתא על פי דעתו של מרן הרב עובדיה להצביע למפלגת ש"ס". הרב עדס אמר כי "הוא לא צריך אותם הוא יכול להקים מפלגה לבד".
לדברי הרב, "גם האדמו"ר מגור, ביררתי בעצמי, סובר כמוני, שאיסור חמור להצביע בעד החוק הנוכחי. הרב יצחק יוסף יכול להקים מפלגה יחד עם האדמו"ר מגור – יהיה להם מנדטים יותר מכל מפלגה חרדית. אני קורא לרב יצחק יוסף להכריז ככה בלווין ונגמור עם כל השטויות שעושים לנו חברי הכנסת של ש"ס".
הרב מתנגד בחריפות לגיוס לצבא גם מי שאינו לומד. "שמעתי רב אחד שאמר בשם הרב שך שמי שלא לומד חייב ללכת לצבא, לא היו דברים מעולם" ,אמר. "יש מכתב מפורש של הרב שך שאסור ללכת לצבא גם מי שלא לומד. אחד המקורבים אמר משמו שזה ייהרג ואל יעבור אפילו למי שלא לומד".
נראה אם הרב יצחק ישמע לו ויפרוש מהמועצת...
 
עוד צ''ע למה הרב עדס לא אמר לר' דוב לנדו ולר' משה הלל לפרוש מהמועצת הדגלאית, הרי גם המפלגה שלהם צפויה לתמוך בחוק השמד הנורא... וצ''ע
 
אנחנו במתח...
מישהו יודע מה הולך בלויין?? היתה איזה ''הצהרה דרמטית''??
מישהו יכול לעדכן
[מתוך סקרנות]
 
נערך לאחרונה:
היום יום ראשון ט' אדר
יתקיים כנס ע"י ישיבת נהר שלום בראשות הגה"צ רבי בניהו שמואלי שליט"א בבית הכנסת היזדים
בהשתתפות הראש"ל רבי יצחק יוסף שליט"א
 
מקור

דברים שאמר הרה"ר לשעבר הרב יצחק יוסף, במעמד משמח הלבבות הרב ליאור גלזר, לפני כמה חודשים.

סיפר על ראש ישיבה 'מרביצי' של ישיבה גדולה בעיר ירושלים שלא היו שומעים עליו כל כך בציבור שלנו עד לשנתיים האחרונות כולכם מכירים אותו... (כך לשונו) ששלח אליו כמה פעמים שליחים לאמר לו שלא יקשה על מרנא חכם בן ציון זצוק"ל בשיעורו השבועי ביזדים, רק יאמר מה רבינו זיע"א סובר ומה חכם בן ציון סובר, ורבינו שליט"א כעס על כך מאוד ואמר: 'הוא לא יגיד לנו מה להגיד בשיעורים, אם יש לו תשובות הוא מוזמן לענות לנו!'

עוד סיפר רבינו שליט"א שאותו ראש ישיבה פנה אליו כמה פעמים בעניין בצורה מזלזלת (כדוג' שוק הבוכרים וכו'), עד שהכביד לעשות כשפנה שוב ע"י שליח לרבינו שליט"א ואמר לו שבשיעורים יגיד שהבני תורה ילכו כמו חכם בן ציון ולא כמו הרב עובדיה!!!

ורבינו שליט"א מאוד כעס ואמר שאותו ראש ישיבה לא יכול לחבר ספר אחד כמו ילקוט יוסף (ואמר עוד כמה דברים חריפים על אותו ראש ישיבה בעניין שכעת איני זוכרם), ואמר שהם המרביצי נלחמו כל השנים ברבינו הגדול זיע"א, ובכדי לתת קונטרה לפסקיו של רבינו זיע"א הם לקחו את חכם בן ציון וציירו אותו כמשוכנז ועם זה הם היו מנגחים ומצערים את רבינו הגדול זיע"א.

עוד סיפר רבינו שליט"א בכאב שבשנים האחרונות הם עושים את זה ביתר שאת וביתר עוז בפרט לצעירים שלא הכירו את מרנא חכם בן ציון זצוק"ל שמראים הם כאילו חכם בן ציון כביכול היה משוכנז ויותר בן תורה מרבינו זיע"א ואומרים שפסקיו הם לבעלי בתים ולא מיניה ולא מקצתיה.

עוד סיפר רבינו בכאב על האהבה הגדולה ששררה בין רבינו הגדול זיע"א למרנא חכם בן ציון אבא שאול זצוק"ל מה שהם מנסים להסתיר מעייני הציבור.

רבינו המשיך והביא כמה דוגמאות משו"ת אור לציון ח"ב והלאה ששם יש קושיות עצומות וסתירות מדברי הראשונים, שלא נראה בכלל שמרן חכם בן ציון כתב אותם בכלל כיוון שהיה בקי בכל זה. ואם לזה הם קוראים בן תורה מי שמתחייב בחטאת ועובר איסורים.

רבינו סיים בכאב שצריכים אנו להמשיך לשמור על מורשתו של מרן בפרט בתקופה הזאת שיש המנסים להילחם בערמומיות בדרכו ופסקיו של מרן רבינו עובדיה יוסף זיע"א.

נציין שבמהלך דברי הרב שני רבנים שישבו ליד הרב הסתודדו ואמרו שם של ראש ישיבה שחשבו שהרב התכוון אליו בדבריו, והרב עצר לרגע ולחש להם על מי הוא מתכוון (שם ידוע שהיה ברור לפי מה שרמז מרן).
 
ראש ישיבה 'מרביצי' של ישיבה גדולה בעיר ירושלים שלא היו שומעים עליו כל כך בציבור שלנו עד לשנתיים האחרונות כולכם מכירים אותו... (כך לשונו של רבינו שליט"א)
א. אלולי אביו של הרב המספר ואילולי גלימתו שלו, לא הייתם שומעים עליו עד היום הזה.
בעצם כן הייתם שומעים, על תכלא דפזלון ודומייהו.

ב. תלוי את מי אתה שואל. אצל בני התורה מרן הגרא"ס היה מוכר מאז ומעולם, אצל הציבור של העמך אולי פחות. ואם הוא לא מכיר, ואידך זיל גמור.
 
דברים שאמר הרה"ר לשעבר הרב יצחק יוסף, במעמד משמח הלבבות הרב ליאור גלזר, לפני כמה חודשים.

סיפר על ראש ישיבה 'מרביצי' של ישיבה גדולה בעיר ירושלים שלא היו שומעים עליו כל כך בציבור שלנו עד לשנתיים האחרונות כולכם מכירים אותו... (כך לשונו) ששלח אליו כמה פעמים שליחים לאמר לו שלא יקשה על מרנא חכם בן ציון זצוק"ל בשיעורו השבועי ביזדים, רק יאמר מה רבינו זיע"א סובר ומה חכם בן ציון סובר, ורבינו שליט"א כעס על כך מאוד ואמר: 'הוא לא יגיד לנו מה להגיד בשיעורים, אם יש לו תשובות הוא מוזמן לענות לנו!'

עוד סיפר רבינו שליט"א שאותו ראש ישיבה פנה אליו כמה פעמים בעניין בצורה מזלזלת (כדוג' שוק הבוכרים וכו'), עד שהכביד לעשות כשפנה שוב ע"י שליח לרבינו שליט"א ואמר לו שבשיעורים יגיד שהבני תורה ילכו כמו חכם בן ציון ולא כמו הרב עובדיה!!!

ורבינו שליט"א מאוד כעס ואמר שאותו ראש ישיבה לא יכול לחבר ספר אחד כמו ילקוט יוסף (ואמר עוד כמה דברים חריפים על אותו ראש ישיבה בעניין שכעת איני זוכרם), ואמר שהם המרביצי נלחמו כל השנים ברבינו הגדול זיע"א, ובכדי לתת קונטרה לפסקיו של רבינו זיע"א הם לקחו את חכם בן ציון וציירו אותו כמשוכנז ועם זה הם היו מנגחים ומצערים את רבינו הגדול זיע"א.

עוד סיפר רבינו שליט"א בכאב שבשנים האחרונות הם עושים את זה ביתר שאת וביתר עוז בפרט לצעירים שלא הכירו את מרנא חכם בן ציון זצוק"ל שמראים הם כאילו חכם בן ציון כביכול היה משוכנז ויותר בן תורה מרבינו זיע"א ואומרים שפסקיו הם לבעלי בתים ולא מיניה ולא מקצתיה.

עוד סיפר רבינו בכאב על האהבה הגדולה ששררה בין רבינו הגדול זיע"א למרנא חכם בן ציון אבא שאול זצוק"ל מה שהם מנסים להסתיר מעייני הציבור.

רבינו המשיך והביא כמה דוגמאות משו"ת אור לציון ח"ב והלאה ששם יש קושיות עצומות וסתירות מדברי הראשונים, שלא נראה בכלל שמרן חכם בן ציון כתב אותם בכלל כיוון שהיה בקי בכל זה. ואם לזה הם קוראים בן תורה מי שמתחייב בחטאת ועובר איסורים.

רבינו סיים בכאב שצריכים אנו להמשיך לשמור על מורשתו של מרן בפרט בתקופה הזאת שיש המנסים להילחם בערמומיות בדרכו ופסקיו של מרן רבינו עובדיה יוסף זיע"א.

נציין שבמהלך דברי הרב שני רבנים שישבו ליד הרב הסתודדו ואמרו שם של ראש ישיבה שחשבו שהרב התכוון אליו בדבריו, והרב עצר לרגע ולחש להם על מי הוא מתכוון (שם ידוע שהיה ברור לפי מה שרמז מרן).
מי שמפרסם צריך לבקש מחילה מהראש"ל, הוא בגדר מוציא שם רע על אדם גדול
ומי שמאמין עובר על איסור קבלת לשוה"ר!
זהירות!
 
ואמר שהם המרביצי נלחמו כל השנים במרן רבינו הגדול זיע"א, ובכדי לתת קונטרה לפסקיו של מרן זיע"א הם לקחו את חכם בן ציון וציירו אותו כמשוכנז ועם זה הם היו מנגחים ומצערים את מרן רבינו הגדול זיע"א.
מעולם לא שמעתי על כך.
מרנן הגרא"ס והגר"י עדס שליט"א מכניסים ציציות, ושומרים על מנהגי הספרדים בהכל.
אא"כ כל מי שהולך בדרך עולם הישיבות נקרא משוכנז... וד"ל.
 
מרן סיים בכאב שצריכים אנו להמשיך לשמור על מורשתו של מרן בפרט בתקופה הזאת שיש המנסים להילחם בערמומיות בדרכו ופסקיו של מרן רבינו עובדיה יוסף זיע"א.

פסקי הגרע"י לא ירדו מהשמיים, והתורה לא ניתנה ברחוב הקבלן, כל אחד יפסוק כרבותיו.

מספיק עם השתלטנות ההלכתית.
 
הרב יצחק אמר את הדברים בקולו בכנס הזה בדקה 2:28

המדהים הוא שלפי מה שהבנתי אומ זאת על הרב סלים, שהוא למד אצלו.

עוד מפליא שכל הדברים האלו נאמרים לפני ילדים ובחורים צעירים כמו שניתן לראות בדקה 2:30


 
הרב יצחק אמר את הדברים בקולו בכנס הזה בדקה 2:28

הקשבתי ברוב קשב ולא שמעתי את הדברים, לא בדקה 2:28 ולא בדקה 2:28:00.

ממה ששמעתי יש להעיר שזה נשמע כמו כנס בחירות, מדוע יש לפסוק דוקא כפוסק פלוני ולא אחר, ברור ופשוט שלא כך היא דרכה של תורה, להקטין את הפוסקים האחרים ולעודד לפסוק דוקא כמו פלוני, גדול ככל שיהיה.

כל ת"ח צריך לפתוח ספרים ולראות כמי ההלכה נוטה, ולהכריע בעצמו.
 
הקשבתי ברוב קשב ולא שמעתי את הדברים, לא בדקה 2:28 ולא בדקה 2:28:00.
הוא אמר ממש כדברים האלו:
סיפר על ראש ישיבה 'מרביצי' של ישיבה גדולה בעיר ירושלים שלא היו שומעים עליו כל כך בציבור שלנו עד לשנתיים האחרונות כולכם מכירים אותו... (כך לשונו) ששלח אליו כמה פעמים שליחים לאמר לו שלא יקשה על מרנא חכם בן ציון זצוק"ל בשיעורו השבועי ביזדים, רק יאמר מה רבינו זיע"א סובר ומה חכם בן ציון סובר, ורבינו שליט"א כעס על כך מאוד ואמר: 'הוא לא יגיד לנו מה להגיד בשיעורים, אם יש לו תשובות הוא מוזמן לענות לנו!'
 
הראש"ל שליט"א חוזר פעמיים שאין גדול כאביו, לא הגרי"ש לא הגרש"ז לא הסטיפלער ולא הרב שך.
הם לא ידעו ספרים שמרן ידע.
השאלה היא,
האם תלמידי הגרי"ש, טרחו להסביר שרבם גדול מהגרש"ז וליהפך?
תלמידי הסטיפלער טרחו להסביר למה רבם גדול מהרב שך ולהיפך?
האם מצאנו דוגמא לזה בעבר?
 
לא הבנתי כלל מה רצונך לומר. גדולי ישראל חלוקים ביניהם, והלומד יכריע.
כוונתך שהלומד יכריע כמו מי מהגדולים נראה לו
אם מותר לפתוח פקקים כהאור לציון והיחוה דעת או אסור כהגריש" ועוד.
אבל לא להוציא דין מהגמרא, זה לא שייך כמעט
בפרט שרבני גזור הדבק נמצאים בכל פינה ועלולים לחשוב שהם כבר יכולים להוציא דין מהגמרא.
חלילה.
 
סיפר על ראש ישיבה 'מרביצי' של ישיבה גדולה בעיר ירושלים שלא היו שומעים עליו כל כך בציבור שלנו עד לשנתיים האחרונות כולכם מכירים אותו... (כך לשונו) ששלח אליו כמה פעמים שליחים לאמר לו שלא יקשה על מרנא חכם בן ציון זצוק"ל בשיעורו השבועי ביזדים, רק יאמר מה רבינו זיע"א סובר ומה חכם בן ציון סובר, ורבינו שליט"א כעס על כך מאוד ואמר: 'הוא לא יגיד לנו מה להגיד בשיעורים, אם יש לו תשובות הוא מוזמן לענות לנו!'

עוד סיפר רבינו שליט"א שאותו ראש ישיבה פנה אליו כמה פעמים בעניין בצורה מזלזלת (כדוג' שוק הבוכרים וכו'), עד שהכביד לעשות כשפנה שוב ע"י שליח לרבינו שליט"א ואמר לו שבשיעורים יגיד שהבני תורה ילכו כמו חכם בן ציון ולא כמו הרב עובדיה!!!
הדברים לא נכונים כלל.
ולדוגמא אעמוד במש"כ ששלח אליו שליח,
הדבר שקר וכזב,
הרב י. הגיע להגרא"ס לצורך בקשה מסויימת, וסיפר לו על 'קו ההלכה הספרדי',
מרן שלא הכיר התעניין מה זה, ושאל אותו כמו מי פוסקים, ואמר לו הרב כמו חכם עובדיה.
שאל אותו מרן ומה עם חכם בן-ציון, ואמר לו הרב הנ"ל שזה הקו של הקו.
בזה תם הסיפור כולו.
לא שליח ולא נעליים.
 
א. אלולי אביו של הרב המספר ואילולי גלימתו שלו, לא הייתם שומעים עליו עד היום הזה.
בעצם כן הייתם שומעים, על תכלא דפזלון ודומייהו.

ב. תלוי את מי אתה שואל. אצל בני התורה מרן הגרא"ס היה מוכר מאז ומעולם, אצל הציבור של העמך אולי פחות. ואם הוא לא מכיר, ואידך זיל גמור.
גם הרב יצחק מרביץ תורה שנים רבות בישיבה ובעיקר על ידי סדרת ספרים שנפוצה בכל העולם. כולל אצל בני התורה הספרדים שרובם בנים של בעלי בתים שילקוט יוסף בהרבה מקרים היה הדרך היחידה שלהם להכנס אל עולם ההלכה.
 
מעולם לא שמעתי על כך.
מרנן הגרא"ס והגר"י עדס שליט"א מכניסים ציציות, ושומרים על מנהגי הספרדים בהכל.
אא"כ כל מי שהולך בדרך עולם הישיבות נקרא משוכנז... וד"ל.
הגר"י גם היה נוהג במנהג הספרדים המחפשים מוסד אשכנזי שלא לקבל ספרדי בלי אשכנזי.

אני מתנגד גדול של הרב יצחק, אבל אם הייתי שם הייתי מוחה לו כפיים...

לפחות חלק מהמרביצי לא יקחו חתן לעצמם מהשיבה שהם בנו, הם יחפשו ר"מים אשכנזים או חיקוי שלהם בשפה וכו'. הם יברחו כל חייהם מכל דבר שריח ספרדיות או מזרחיות נודף ממנו - גם אם מדובר במנהגי ותורת אבות - למרות שדיבורם והתנהגותם זועקת מזרחיות (ואין זה לגנאי ח"ו).
 
לפחות חלק מהמרביצי לא יקחו חתן לעצמם מהשיבה שהם בנו,
כבר דיברו ע"ז באשכולות אחרים, ואעמוד ע"ז בקציר האומ'ר.
א. את הישיבות האלה (אולי ברובם) הם הקימו לא עבור בניהם, אלא עבור ציבור פשוט יותר שנהפך לבני תורה יותר ויותר.
ב. אני מכיר הרבה חתנים ובנים של ראשי הישיבות הספרדיים הלומדים / למדו במוסדותיהם.
הם יחפשו ר"מים אשכנזים
לאו דוקא.
וקו"י, ידוע הסיפור שהבחורים הטובים לא רצו לבוא, וכשהיה חצי אשכנזים בזמנו, הגיעו גם ספרדים טובים.
או חיקוי שלהם בשפה וכו'.
ויש שינסו לחקות את השפה ללא הצלחה בשיעורי הלווין.
הם יברחו כל חייהם מכל דבר שריח ספרדיות או מזרחיות נודף ממנו - גם אם מדובר במנהגי ותורת אבות - למרות שדיבורם והתנהגותם זועקת מזרחיות (ואין זה לגנאי ח"ו).
סיסמאות נבובות.
 
מרן הגר"י גם היה נוהג במנהג הספרדים המחפשים מוסד אשכנזי שלא לקבל ספרדי בלי אשכנזי.
בניו וחתניו למדו אצל אשכנזים חברון וכו'.
גם אלו שלומדים וגם אלו שכיום עובדים, כך שזה לא קשור לרמה לימודית.
והבן מאוד.
 
אני מתנגד גדול של הרב יצחק, אבל אם הייתי שם הייתי מוחה לו כפיים...
אנחנו לא "מתנגדים לְרב". ברוך שהבדילנו מן התועים...
אנחנו מתנגדים לשיטתו/לצורת פסיקתו/להשקפותיו וכד'.
(הבדל קטן אבל משמעותי מאוד).
 
ראשי תחתית