לא נהגו מעולם.הרי בשלחן ערוך הקדיש סימן שלם שיש נוהגים להתענות בה"ב (או"ח סי' תצב),
ואם כי תענית קשה לאנשים לפחות נאמר סליחות,
ידוע שבדורות מסויימים נהגו כן?
הוא רק מעתיק את מהר"י וייל.משמע שהיו קהילות הספרדים שצמו אבל לא ראינו שתקנו נוסח סליחות מיוחד
כן. ברור. אבל משמע שהיו שצמו. אחרת לא היה מביא זאת. וראה בהמשך שכותב מה הדין אם חל אז ברית. ולא משמע שכותב זאת ליוצאי אשכנז בלבד.הוא רק מעתיק את מהר"י וייל.
הוא לא כותב את דברי עצמו.
זה לא עדות על מנהג הספרדים כלל.
הבוקר התפללתי בביהכ"נ ליטאי והחזן היה ספרדי ולא אמר את הסליחות של בה"ב, וכשאחד המתפללים העיר לו, אמר לו שהוא מזמין אותו לומר סליחות 40 יום...השאלה היא גם, מדוע לא נהגו?
לא היה צורך ... ?
מי שרגיל בדברי הכנה"ג יודע שהוא מביא את הפוסקים האשכנזים תדיר, אע"פ שלא נוגע לספרדים.כן. ברור. אבל משמע שהיו שצמו. אחרת לא היה מביא זאת. וראה בהמשך שכותב מה הדין אם חל אז ברית. ולא משמע שכותב זאת ליוצאי אשכנז בלבד.
הטענה יפה, אבל אינה נכונה בנידון דידן שהוא בית כנסת ליטאי ועליו לעשות כמנהג המקום.הבוקר התפללתי בביהכ"נ ליטאי והחזן היה ספרדי ולא אמר את הסליחות של בה"ב, וכשאחד המתפללים העיר לו, אמר לו שהוא מזמין אותו לומר סליחות 40 יום...
מיירי שללא הספרדים לא היה נשאר מנין כלל, וע"כ אף הליטאים בע"כ ענו אמןהטענה יפה, אבל אינה נכונה בנידון דידן שהוא בית כנסת ליטאי ועליו לעשות כמנהג המקום.
לא כולם אומרים יוכ''פ קטן,הספרדים אומרים סליחות כ-40 יום.
והאשכנזים אומרים רק כשבועיים לפני יו"כ.
+ יו"כ קטן שאומרים + פעמיים בה"ב, סה"כ כמעט אותו דבר.
גם לא כולם אומרים סליחות...לא כולם אומרים יוכ''פ קטן,
לדעתי לפחות חצי לא אומרים,