אם אדם ישן בשבת על מזרון מתנפח, האם נחשב הדבר כ'תיקון' המותר בשבת, שכן המזרון משנה את צורתו באופן זמני, או שמא יש בכך משום 'בריאה' אסורה, משום שהאדם יוצר לעצמו מצע חדש בכל רגע?
דברי המתירים הנ"ל פשוטים ואינם צריכים לפנים.
ולכבוד הרב השואל, הגם דמסתמא רצה להעלות נידון חדש אשר לא שערוהו תופסי התורה, מכל מקום היה לו להקדים הנידון הראשוני האם מותר לנפח מזרון בשבת, אשר כפי זכרוני הציץ אליעזר והחזון עובדיה התירו, וכנגדם יש שאסרו, עיין ודו"ק.