בא''ק יש אורות דמילוי שם הויה דע''ב ס''ג מ''ה וב''ן וענין השמות הנ''ל שהם כללות העולמות שע''ב הוא באצילות וס''ג הוא בבריאה וכו'
ובכל קומת אדם יהיה בו את החלוקה הנ''ל של הארבע בחינות האלו גם בעולם האצילות שהוא ע''ב יהיה בו את הבחינות האלו דהיינו ע''ב דע''ב ויתבאר בל''נ.
והרב מוסיף פירוט חדש של האורות הנ''ל והוא טנת''א שטעמים הם ע''ב ונקודות הם כנגד ס''ג ותגין הם כנגד מה ואותיות הם כנגד בן
ובתחילת שער ההקדמות מבאר כיצד לדרוש את העולמות העליונים ביקוק וזה צורה אחת ויש עוד צורה בציור אדם ושניהם צריכים להיות מקבילים את לשניה ,ובציור אדם יותר קל לפרט משא''כ ביקוק קשה לצייר לפרטים [שהלא רק בו' כוללת את כל הו''ק] ומאידך גיסא ביקוק אפשר לצייר ואדרבה טוב לצייר אבל קומת אדם אין לצייר אלא ברצוא ושוב.
ובאמת צריך לדעת למה צריך להוסיף מערכת של טנתא מדוע לא סגי בארבע מילוי יקוק.
ובפשטות אפש''ל שביקו'ק אין חלוקה כ''כ לפרטים ואילו בטנתא יש יותר פירוט שהרי רק בטעמים יש שלוש חלוקות מעל האות ובתוך האות ומתחת האות וכן בנקודת יש שלוש חלוקות וכו'. [אבל אי''ז מספיק שהרי גם במשפחת ע''ב יש בחינות עב סג מה ובן וכמו שהרב האריך בזה וא''כ התירוץ מספיק כ''כ בחלוקה לטנת''א והדק''ל].
והביאור בזה [חסדי דוד כלל קי' עולם התיקון] -בס''ת יש רק תגין ואותיות אבל אין נקודות וטעמים וצריך לבאר מדוע
הרב מבאר שהאותיות זה הכלים, ובעולם הנקודים היו אורות שנכנסו לכלים והכלים נשברו ונפלו לבי''ע [ואין כאן המקום להאריך בטעם השבירה], והאורות נשארו באצילות וירדו רפח ניצוצין מאצילות לבי''ע להחיות את הכלים שנפלו והאורות האלו כמו נפש המקיפה את הציון שהם עומדים ומחיים מבחוץ והוא כענין התג שממלא האות מבחוץ, ולעצמות שהם הכלים שהם האותיות והרפח ניצוצין שבאו לקיים הם התגין [ובזה הם מתחלקים שיש אורה גדולה שהם שלוש תגים ויש רק תג אחד וזהו שר''ע היה דורש על כל תג ותג] והנקודות זה האורות שהיו בתוך הכלים ונשארו בעולם האצילות הם נקראים נקדדות ובזמן התיקון מגיעם אורות נעלים יותר ששמם מ''ה החדש שהוא לא היה בשבירת הכלים כשהוא יוצא ומתגלה הוא נקרא טעמים ומעלים איתם את הנקודות וכל הטנתא ונתקנים כל פרצופי האצילות.
וכאשר אני רואה תגין ואותיות זה מצב של שבירה שאז הכלים הם בלי חיות והתגין מחיים אותם וזה עולם הנקודים ועי קריאת התורה ובמיוחד ע'י טעמי המקרא ע''י אורות של שם מ''ה החדש מתקנים את כל נקודות תגין אותיות דעולם האצילות
נמצאנו למדים מכל זה שאין הטנתא עוד פירוט של שמות עב וכו' אלא זה מצבים אחרים לגמרי וכמש''נ ולפי''ז מיושב היטב מדוע לא היה סגי בחלוקה של יקו''ק במילואים.
נמצא שבעולם הנקודים לא היה טעמים והטעמים שיש בו זה מעולם התיקון שהוא בא לתקן [ומה שהרב כותב שיש טנתא בעולם הנקודים הוא ענין אחר] את הנקודות תגין אותיות וכאשר מגיע התיקון ע''י שם מה החדש וקודם התיקון אין טעמים ונקודות אבל יש תגין שהם מחיים את האותיות אבל לאחר התיקון שזה קריאת התורה עי הטעמים כבר אין תגין שכבר לא צריך להחיות את הכלים וזה ביאור דברי הנפש החיים שהתגין הם לא לעצמם להאמור כוונתו שלאחר התיקון אין תגין שהכל חזר לקדמותו.
[וצריך לדעת שטעמים זה שם מה החדש זה בס''ת בעולם הנקודים אבל בא''ק הטעמים הם בשם ע''ב וכמבואר כאן אבל מה שהבאנו שטנתא כל אחד זה בחינה ומצב אחר ולכן לא היה מספיק ביק''וק.]
ובכל קומת אדם יהיה בו את החלוקה הנ''ל של הארבע בחינות האלו גם בעולם האצילות שהוא ע''ב יהיה בו את הבחינות האלו דהיינו ע''ב דע''ב ויתבאר בל''נ.
והרב מוסיף פירוט חדש של האורות הנ''ל והוא טנת''א שטעמים הם ע''ב ונקודות הם כנגד ס''ג ותגין הם כנגד מה ואותיות הם כנגד בן
ובתחילת שער ההקדמות מבאר כיצד לדרוש את העולמות העליונים ביקוק וזה צורה אחת ויש עוד צורה בציור אדם ושניהם צריכים להיות מקבילים את לשניה ,ובציור אדם יותר קל לפרט משא''כ ביקוק קשה לצייר לפרטים [שהלא רק בו' כוללת את כל הו''ק] ומאידך גיסא ביקוק אפשר לצייר ואדרבה טוב לצייר אבל קומת אדם אין לצייר אלא ברצוא ושוב.
ובאמת צריך לדעת למה צריך להוסיף מערכת של טנתא מדוע לא סגי בארבע מילוי יקוק.
ובפשטות אפש''ל שביקו'ק אין חלוקה כ''כ לפרטים ואילו בטנתא יש יותר פירוט שהרי רק בטעמים יש שלוש חלוקות מעל האות ובתוך האות ומתחת האות וכן בנקודת יש שלוש חלוקות וכו'. [אבל אי''ז מספיק שהרי גם במשפחת ע''ב יש בחינות עב סג מה ובן וכמו שהרב האריך בזה וא''כ התירוץ מספיק כ''כ בחלוקה לטנת''א והדק''ל].
והביאור בזה [חסדי דוד כלל קי' עולם התיקון] -בס''ת יש רק תגין ואותיות אבל אין נקודות וטעמים וצריך לבאר מדוע
הרב מבאר שהאותיות זה הכלים, ובעולם הנקודים היו אורות שנכנסו לכלים והכלים נשברו ונפלו לבי''ע [ואין כאן המקום להאריך בטעם השבירה], והאורות נשארו באצילות וירדו רפח ניצוצין מאצילות לבי''ע להחיות את הכלים שנפלו והאורות האלו כמו נפש המקיפה את הציון שהם עומדים ומחיים מבחוץ והוא כענין התג שממלא האות מבחוץ, ולעצמות שהם הכלים שהם האותיות והרפח ניצוצין שבאו לקיים הם התגין [ובזה הם מתחלקים שיש אורה גדולה שהם שלוש תגים ויש רק תג אחד וזהו שר''ע היה דורש על כל תג ותג] והנקודות זה האורות שהיו בתוך הכלים ונשארו בעולם האצילות הם נקראים נקדדות ובזמן התיקון מגיעם אורות נעלים יותר ששמם מ''ה החדש שהוא לא היה בשבירת הכלים כשהוא יוצא ומתגלה הוא נקרא טעמים ומעלים איתם את הנקודות וכל הטנתא ונתקנים כל פרצופי האצילות.
וכאשר אני רואה תגין ואותיות זה מצב של שבירה שאז הכלים הם בלי חיות והתגין מחיים אותם וזה עולם הנקודים ועי קריאת התורה ובמיוחד ע'י טעמי המקרא ע''י אורות של שם מ''ה החדש מתקנים את כל נקודות תגין אותיות דעולם האצילות
נמצאנו למדים מכל זה שאין הטנתא עוד פירוט של שמות עב וכו' אלא זה מצבים אחרים לגמרי וכמש''נ ולפי''ז מיושב היטב מדוע לא היה סגי בחלוקה של יקו''ק במילואים.
נמצא שבעולם הנקודים לא היה טעמים והטעמים שיש בו זה מעולם התיקון שהוא בא לתקן [ומה שהרב כותב שיש טנתא בעולם הנקודים הוא ענין אחר] את הנקודות תגין אותיות וכאשר מגיע התיקון ע''י שם מה החדש וקודם התיקון אין טעמים ונקודות אבל יש תגין שהם מחיים את האותיות אבל לאחר התיקון שזה קריאת התורה עי הטעמים כבר אין תגין שכבר לא צריך להחיות את הכלים וזה ביאור דברי הנפש החיים שהתגין הם לא לעצמם להאמור כוונתו שלאחר התיקון אין תגין שהכל חזר לקדמותו.
[וצריך לדעת שטעמים זה שם מה החדש זה בס''ת בעולם הנקודים אבל בא''ק הטעמים הם בשם ע''ב וכמבואר כאן אבל מה שהבאנו שטנתא כל אחד זה בחינה ומצב אחר ולכן לא היה מספיק ביק''וק.]