בענין הפסק בסעודה

באנר תרומה

אד יעלה

חבר קבוע
הצטרף
11/5/25
הודעות
306
מבואר בגמרא ובהלכה שאסור להפסיק בין הברכה לאכילה

ואם זה מעניני הסעודה כמו הביאו מלח או גביל לתורא א''צ לחזור ולברך
ונסתפקתי מה הדין באדם שסבור שהוא צריך מלח ובאמת אינו צריך שיש לפניו והוא אומר הביאו מלח האם זה הפסק שהלא נתברר שלא היה לצורך
ואולי כל שדיבר מעניני הסעודה אי''ז הפסק
 
אם לא ידע שיש לפניו מלח, ובלי שהיה אומר כן לא היה אוכל, אז סו"ס בגלל האמירה הוא אוכל, והוא היה מוכרח לומר כן בשביל לאכול. ולכן ה"ה.
 
אם לא ידע שיש לפניו מלח, ובלי שהיה אומר כן לא היה אוכל, אז סו"ס בגלל האמירה הוא אוכל, והוא היה מוכרח לומר כן בשביל לאכול. ולכן ה"ה.
נתברר שגם בלי האמירה היה אוכל שהיה מונח לפניו והיה רואה ונמצא שהדיבור בחינם.
 
נתברר שגם בלי האמירה היה אוכל שהיה מונח לפניו והיה רואה ונמצא שהדיבור בחינם.
מזה שאמר משמע שלא ראה.
כלומר, גם אם אח"כ הוא יראה, אבל בזמן שאמר היה במצב שאלמלא יביאו אמירתו לא יאכל.
 
ראשי תחתית