בענין התיבות "ותיהב לי בנין דכרין דעבדין רעותך" שבבריך שמיה

  • יוזם הנושא יוזם הנושא בר דעה
  • תאריך התחלה תאריך התחלה

בר דעה

חבר חדש
הצטרף
7/5/25
הודעות
5
ברוב ככל הסידורים מיסגרו בין סוגריים עגולות את תיבות אלו.
והדבר צריך ביאור מדוע? הרי בזוהר פרשת ויקהל זה מופיע.
ראיתי למרן ראש הישיבה מופת הדור רבנו מאיר מאזוז זצוק"ל בספרו מקור נאמן שכתב שהטעם משום שאינו שייך אלא רק בנשואים. ע"ש.
וצ"ב הרי גם אדם שאינו נשוי שייך לבקש על העתיד שיתן לו ה' בנים, וגם באדם מבוגר שייך לבקש "דעבדין רעותך".
וראיתי בפתח הדביר שהביא טעם שבבריך שמיה יש קל תיבות. וכנראה שלכן השמיטו תיבות אלו שבלעדיהם יש בדיוק ק"ל תיבות. וצ"ע בזה.
אשמח שתחוו דעה בענין. בר דעה.
 
הרי בזוהר פרשת ויקהל זה מופיע
לא מופיע במקור הדברים, לא בסידורים הקדומים [לפני הדפסת הזוהר] שבו מופיעה תפלה זו, ולא בזוהר שבנוסח הרמ"ק באור יקר.
 
סידורים איטלקיים כתבי יד לפני כ600 שנה. סידור ספרדי מהתקופה ההיא. סידור פרסי כת"י מלפני 450 שנה.
 
אם הנוסח שאנחנו אומרים היום הוא לא כמו שום נוסח בסידורים הנ"ל, אלא הנוסח ע"פ הזוהר שיש לפנינו אז למה גם במילים האלה לא נאמר כמו שכתוב בזוהר שלפנינו?
 
אם הנוסח שאנחנו אומרים היום הוא לא כמו שום נוסח בסידורים הנ"ל, אלא הנוסח ע"פ הזוהר שיש לפנינו אז למה גם במילים האלה לא נאמר כמו שכתוב בזוהר שלפנינו?
כי משפט זה משותף לכל הנוסחאות שאינו.
 
ראשי תחתית