ברכת הגרנולה

בגרנולה יש דגנים.
ולכן ברכתה מזונות כי אין בדגן דיני עיקר וטפל.
ואם רוצה בנוסף לברך על הדברים האחרים הוא יכול.
 
יעויין מדריך הכשרות של העד"ח בו הם מציינים אילו חברות מבשלות את הגרנולה ואילו רק עושות קליה קלה שהנפ"מ היא לברכה.
וכן אם אוכל עם חלב או מים שמדבקים, ברכתו מזונות תמיד.
 
יעויין מדריך הכשרות של העד"ח בו הם מציינים אילו חברות מבשלות את הגרנולה ואילו רק עושות קליה קלה שהנפ"מ היא לברכה.
וכן אם אוכל עם חלב או מים שמדבקים, ברכתו מזונות תמיד.
עיין בש"ע שם שגם שלוק מברך אדמה, ורק אם דבוקה מברך מזונות
גם אם אוכל עם חלב צריך השרייה מרובה כדי שידבקו ויהיה דינו כדייסא (רח סק"ו)
 
עיין בש"ע שם שגם שלוק מברך אדמה, ורק אם דבוקה מברך מזונות
גם אם אוכל עם חלב צריך השרייה מרובה כדי שידבקו ויהיה דינו כדייסא (רח סק"ו)
שלוק ושלם, מה שפחות מצוי היום כי מקלפים במכונה.
נכון, אבל לא כ"כ מרובה, לא צריך גוש, די כשנערם על הכפית.
 
שלוק ושלם, מה שפחות מצוי היום כי מקלפים במכונה.
גם בהוסרה קליפתן על ידי כתישה (?) בעי נדבקו על ידי הבישול, ע"ש במג"א סק"ב וסק"ז ובמ"ב ס"ק ד. ואגב, הבנה זו בדעת הש"ע אי גרסינן בסעיף ב "ששלקן", אבל אם לא נגרוס אלא "שחלקן", כלשון הרמב"ם והגהת האחרונים (ברכ"י בשם בית דוד, משנה ברורה ועוד) אין הכרח מהש"ע אף בנדבקו דיברך מ"מ. ומ"מ בס"ק טו המ"ב חושש הפמ"ג בא"א ס"ק ב שמסתפק בהוסרה קליפתן ולא נדבקו כלל שיברך מזונות והיינו להחמיר לאכלו בתוך הסעודה, מ"מ בוודאי אין לברך עליהם מזונות. לפי הבנתי שיבולת שועל אינה נדבקת על ידי הבישול - גם כשהוא ישנו.
 
ראשי תחתית