בירור שמועה מהגר"ח גריינמן בענין אתיופים

אי"ש נצ"ח

חבר חדש
הצטרף
5/1/25
הודעות
57
האם ידוע לת"ח דפה, האם נכון שהגאון רבי חיים גריינמן זצ"ל סבר שאינם יהודים עד כדי שהורה להוציא ממוסדות ילדים מבני העדה, אפי' שהיה בזה בזיון והלבנת פנים?
האם עד כדי דעתו, שאפי' אם אחד מהם קידש אישה, תהיה מותרת לשוק?
 
בתחילת עלייתם הייתה הסכמה מקיר לקיר לעשות גיור לחומרא, וכך היה חקוק לי מאז ומעולם, אולם אני רואה שמצויין שם שהגרע''י חזר בו והחשיבם ליהודים גמורים, ולכן אינם עושים גיור לחומרא. וזה הסיבה של המחלוקת הגדולה כאן. האם הם יהודים גמורים, או גויים גמורים, אך אם היו מתגיירים ליכא פלוגתא.
1756247514927.png
 
בתחילת עלייתם הייתה הסכמה מקיר לקיר לעשות גיור לחומרא, וכך היה חקוק לי מאז ומעולם, אולם אני רואה שמצויין שם שהגרע''י חזר בו והחשיבם ליהודים גמורים, ולכן אינם עושים גיור לחומרא. וזה הסיבה של המחלוקת הגדולה כאן. האם הם יהודים גמורים, או גויים גמורים, אך אם היו מתגיירים ליכא פלוגתא.
הצג קובץ מצורף 9626
ובפועל הם מתגיירים?
סתם אתיופי שאני פוגש הוא יהודי או גוי?
 
ובפועל הם מתגיירים?
סתם אתיופי שאני פוגש הוא יהודי או גוי?
ראה כאן מש''כ בזה.
 
ראה כאן מש''כ בזה.
שמעתי שראש ישיבה חשוב מהציבור שלנו הורה לאתיופי אחד שבא אליו לשאול לאיזה ישיבה קטנה ללכת, אמר לו משהו בערך כך: "אומר לך את האמת, עליך ללכת למרכז הרב. וכל מי שאומר אחרת משקר אותך, כי כרגע המצב הוא שבשום אופן לא תוכל להיות ר"מ בישיבה חרדית, לא תוכל באמת להשתלב במיר ולא לגור נורמאלי בבית וגן. אנחנו בציבור מאד גזעני, וצריך להבין את העובדה"
 
כלומר כל הדיון בפורום הנ"ל יכול להסתכם בשורה אחת
מקום חרדי אמיתי מיינסטרימי כמו ירושלים ק"ס ב"ב, לא תוכל לגור, ואילו במקומות פריפרייאלים כמו נתניה וכו' אפשר שאולי איכשהו תסתדר
 
הבאתי את הנדון שם,לגבי סופו, שדן בעצם המציאות של הגיור,
כלומר כל הדיון בפורום הנ"ל יכול להסתכם בשורה אחת
ומ''מ
שוה לקרוא
עמדת הרבנות הראשית
בזמן כהונתו כרב הראשי הספרדי לישראל, בז' אדר תשל"ג (3 בינואר 1973), קבע הראשון לציון הרב עובדיה יוסף כי "הפלשים הם צאצאי ישראל שהדרימו לכוש" וקרא להציל אותם ולהעלותם לארץ ישראל. בדבריו הסתמך על "הגאונים שקבעו שהם משבט דן"[47]. פסיקתו הביאה להחלת חוק השבות על יהודי אתיופיה ולפעולות ממשלת ישראל להעלאתם ארצה[48]. בישיבה משותפת של שרי המשפטים, הפנים, הקליטה ויו"ר הסוכנות היהודית ביון ט"ז בשבט תשל"ה (28 בינואר 1975) סוכם על הקמת צוות לבדיקת החלת חוק השבות על יהודי אתיופיה. בכ' אדר תשל"ה (3 במרץ 1975) כתבו חברי הצוות כי בעקבות פסיקתו של הרב עובדיה יוסף הם תומכים בהחלת חוק השבות[49].
מכתב שנכתב על ידי הרב עובדיה יוסף ובו הוא טען שקהילת ביתא ישראל הם צאצאי יהודים שהדרימו לכוש ויש לפעול להצלתם
למרות דברים אלו הצדיק בתחילה הרב עובדיה יוסף גיור לחומרא בכדי לצאת מספק[45]. אולם בשנת ה'תשמ"ה, בעקבות מאבק בני העדה האתיופית, פסק כי הם יהודים[50]. את השינוי בעמדתו הוא נימק בכך שבתחילה הצריך לגייר אותם ממידת חסידות, אבל כיון שזה פוגע בהם ממש, אין מקום להחמיר ולקיים מידת חסידות[45][51]. את הדין הוא נימק בכך שיש להם "חזקת יהדות", שעליה נאמר בתלמוד בבלי[52] שגדולה חזקה. ובשביל לפסול כשרות יוחסין יש צורך בעדים שיעידו בפני בית דין.[53] בנוגע לחשש ממזירות טען הרב עובדיה יוסף כי לאחר חקירה שערך לכהני העדה התברר לו שמעשה הקידושין שלהם אינם תופסים לפי דין תורה מכיון שהוא ללא מעשה נתינה ואמירה כמחויב מדין תורה, וממילא אין בעיה שגירושיהם אינם חלים מפני שאינם מקודשים על פי הדין[54]. הרב עובדיה הוסיף שאין חשש של "קידושי ביאה" שאותם האמורא רב אסר משום הפריצות[55] מפני שלפי מנהג העדה קיים הפסק בין הקידושין לייחוד והביאה[56].
לעומת הרב עובדיה יוסף, הרב הראשי האשכנזי לישראל, הרב שלמה גורן לא ראה את הפלשים כצאצאי שבט דן. לדבריו גם אם מוצאם הוא משבטי ישראל הרי ש"דתם מורכבת גם מאמונות זרות ליהדות, וגם מפולחן אלילי קדום שהיה מקובל באזורם... וכל מה שנכתב בספרות הגאונים הקדומה בשם אלדד הדני אינו קיים אצל הפלשים". ובכל מקרה הוא ציין כי "אין כל ביטחון שלא התערבו במשך אלפי השנים בשבטי המקום" בעקבות דברים אלו פסק הרב גורן כי יש לגייר אותם לחומרא כדת וכדין[57]. הוא גם כתב כי סיפורי אלדד הדני הם בדיות ללא כל יסוד של אמת[58]. לאחר מבצע משה ובעקבות המחאה הציבורית, הרב גורן חזר בו מעמדה זו[45], ובהמשך נקט שהם יהודים גמורים ואינם צריכים אפילו לעבור גיור לחומרא[59]. את עמדתו השנייה תקף הרב אברהם אלקנה כהנא שפירא שהביע זעזוע מהפרסום על השינוי בעמדתו של הרב גורן[59].
בימי ההכנות למבצע משה קיימה הרבנות הראשית ישיבת מועצה לבחינת יהדותם של אנשי קהילת ביתא ישראל בי' בחשוון ה'תשמ"ה (11 במאי 1984). בישיבה הוחלט להכיר ביהדותם של קהילת ביתא ישראל ולהעמידם בחזקת יהודים לעניין חוק השבות עקב פסקם של הרדב"ז ורבי יעקב קאשטרו, אך להצריכם גיור לחומרא עקב חשש שמא מחמת ניתוקם מכלל ישראל במשך אלפי שנים התערבו בשבט היהודי הזה נכרים. בתהליך הגיור הוחלט בישיבה להקל ולהסתפק בתהליך גיור לחומרא הכולל קבלת מצוות בגיור וטבילה ללא ברכה, בהתחשב בחלק השלישי בגיור, ברית המילה שהייתה נהוגה בעדה וכבר נעשתה אצל בני הקהילה ולכן אין צורך להטיף מהם דם ברית. ההחלטה ניתנה בהרכב שכלל את הרבנים הראשיים (הרב אברהם שפירא והרב מרדכי אליהו) שיצאו בקריאה לקלוט את "האחים שבאו להצטרף אלינו"[60]. בהחלטה זו הרבנים הראשיים שינו קצת מקודמיהם שאמרו שהם ספק יהודים, וטענו שיש להם חזקת יהדות, אולם בכדי לינשא יש לדרוש מהם תעודת גיור.
בהחלטה הובאה גם דעתו של רבי משה פיינשטיין לפיה גם קודם גירותם יש מצוה להצילם כדין כל ישראל[61].
החלטה זו של הרבנות הראשית המחייבת בגיור הייתה נתונה לביקורת מצד עיתוני התקופה החילוניים[62][63]. אולם 49 רבנים מהציונות הדתית חתמו על מכתב תמיכה בעמדת הרבנות הראשית[64].
הרב עובדיה יוסף עם הרבנים הראשים הרב אברהם אלקנה כהנא שפירא והרב מרדכי אליהו. לעומת הרב שפירא והרב אליהו שהצריכו את עולי אתיופיה גיור לחומרא, הרב עובדיה יוסף טען כי הם יהודים גמורים
הרב שאר ישוב כהן רב העיר חיפה הציע פתרון לפיו יינתן ליהדות אתיופיה מעמד מיוחד של עדה מוכרת ובכך יוכלו להתחתן בינם לבין עצמם, אולם כשירצו להתחתן עם יהודים אחרים יוצרכו לעבור תהליך גיור כדין[45].
הרב שלמה עמאר, הרב הראשי והראשון לציון לשעבר, המשיך את דרכו הראשונה של הרב עובדיה יוסף המחייבת בגיור וסבר שיהודי אתיופיה הם יהודים גמורים ויש לפעול למען שיבתם לעם ישראל ומדינת ישראל. במכתב לראש ממשלת ישראל לשעבר אריאל שרון הוא כתב באייר ה'תשס"ג כי "כבר דרשתי וחקרתי ביהדותם זמן רב וכתבתי פסק דין ארוך ומנומק ובו העליתי שהם 'יהודים גמורים' וכן פסקתי שלאחר עלייתם ארצה יש לעשות להם גירות לחומרא כדי להסיר כל ספק"[65].
בשנת ה'תש"פ, כמעט ארבעה עשורים לאחר החלטתה הקודמת, הפכה מועצת הרבנות הראשית את החלטתה ואימצה את פסיקתו של הרב עובדיה יוסף להכיר ביהדותם של אנשי קהילת ביתא ישראל,[66] מציע ההחלטה היה הרב יהודה דרעי, חבר מועצת הרבנות הראשית ורב העיר באר שבע[67]. את פסיקה זו תקף ראב"ד העדה החרדית - הרב משה שטרנבוך וכתב כי "אין לשנות מדעת גדולי ישראל שהורו כי ה'פלאשים' צריכים לעבור גיור כדין"[68].

עמדת היהדות החרדית-אשכנזית
לפי דעת כל פוסקי היהדות החרדית - אשכנזית אנשי ביתא ישראל מחויבים בגיור, אולם קיימים חילוקי דעות האם זה רק לחומרא או מעיקר הדין.
לדעתו של הרב אליעזר יהודה ולדנברג[69], הפלשים חייבים גיור, אולם אף על פי שהנהגתם כקראים יש צורך לפדות אותם מפני הספק שמא אם היה להם חכמים היו מקבלים את התורה שבעל פה. הוא טען שככל שיצטברו יותר ראיות לאי יהדותם יהיה אפשר יותר להקל בעניים גיורם, מכיון שכך לא יהיה בעיה של ממזרות. אמנם הוא כתב שיש מצוה לחלל עליהם את השבת, כל עוד אינם כופרים בתורה שבעל פה[70].

דרישת החרדים לגיור יהודי אתיופיה
עמדתו של הרב משה פיינשטיין היא העמדה שהתקבלה אצל רוב היהדות החרדית בנושא. הוא כתב במכתב[71] אודות הפלשים כי ידוע מה שכתב הרדב"ז אודות יהדותם, אבל "לדינא קשה לסמוך על זה" מפני שלא ברור האם הרדב"ז ידע בכלל את המציאות אודותם. בנוסף לכך לא ברור אם עד זמנינו נשתנה מצבם או לא. אמנם הוא פסק שאין בהם באיסור ממזרות מפני שאפשר לצרף מספר ספיקות, קיים ספק האם הם בכלל יהודים וגם לו היה ידוע שהם יהודים קיים ספק האם יש בעיית ממזרות. לפיכך יש להצריכם גירות קודם שיהיה מותר להם לבוא בקהל, אבל גם קודם גירותם מאחר שהם חושבים שהם יהודים ומוסרים את נפשם על יהדותם יש להצילם משמד ומסכנה כדין כל ישראל. "אין להביאם לארץ ישראל אלא אם כן יעברו גירות, בכדי שלא להרבות התבוללות, אבל אם נתגיירו כדין נחשבים ככל היהודים". בחתימת המכתב הוא הביע ביקורת על עמדת הדוחים גם את הצלתם "ומאוד נצטערתי מה ששמעתי שיש כאלו בארץ ישראל שמונעים מלקרבם בענייני רוחניות, ונראה לי שכך נוהגים רק משום שצבע עורם שחור... ואין לדינא חילוק במה שהם שחורים, ונכללים במצוות ואהבת את הגר[72]". גם בשו"ת אגרות משה חלק יורה דעה[73] כתב רבי משה פיינשטיין כי "עד שמתגיירים אין להחשיבת הלכה למעשה ליהודים וודאיים, אפילו בקשר לצרוף למניין או לקבל עליות לתורה... אין לביישם אך אין להחניפם... אבל הם לחומרא מחויבים לשמור כל המצוות מאחר שאולי הם יהודים".
לדעתו של רבי משה פיינשטיין הצטרפו גדולי הדור האשכנזים וכתבו כי הפלאשים הם ספק יהודים, וחייבים לעבור גיור. הם כתבו כך בגילוי דעת משנת תשמ"ו (1986)[74], החתום בידי הרב אלעזר מנחם מן שך[75], רבי שלמה זלמן אוירבך, רבי שלמה שמשון קרליץ, רבי שמואל ברוך ורנר, רבי שלמה טנא, רבי אליעזר גולדשמידט ועוד.[76][77].
עמדה שונה הובעה על ידי הרב יעקב ישראל קניבסקי והרב יוסף שלום אלישיב. הרב יעקב ישראל קניבסקי כתב מכתב ובו פסק שאנשי ביתא ישראל אינם יהודים כלל, לא רק מספק[78]. גם הרב יוסף שלום אלישיב פסק שעולי אתיופיה אינם יהודים כלל והם חייבים גיור מעיקר הדין[79][80]. הוא הוסיף וכתב שאף במצוות דרבנן אין להקל ולהחשיבם כיהודים אפילו לא לגבי צירוף למניין וצריך לשכור רשותם בכד לבצע עירובי חצרות[78].
 
שמעתי שראש ישיבה חשוב מהציבור שלנו הורה לאתיופי אחד שבא אליו לשאול לאיזה ישיבה קטנה ללכת, אמר לו משהו בערך כך: "אומר לך את האמת, עליך ללכת למרכז הרב. וכל מי שאומר אחרת משקר אותך, כי כרגע המצב הוא שבשום אופן לא תוכל להיות ר"מ בישיבה חרדית, לא תוכל באמת להשתלב במיר ולא לגור נורמאלי בבית וגן. אנחנו בציבור מאד גזעני, וצריך להבין את העובדה"
ראש ישיבה חכם, ופשוט שצריך לעשות כך.
הציבור שלנו זוועה ביחס לאתיופים, אני מכיר אתיופי אחד שלא קיבלו אותו לשום ישיבה למרות שהיה הכי טוב בישיבה קטנה שלו עד שנפל לחולי מצער והיה שוכב במיטה שבוע בסוף התקבל רק לישיבת יקירי ירושלים יאמר לזכותם
 
אנחנו בציבור מאד גזעני

הסטת הדיון לגזענות עושה לו עוול. מי שאשם בכל הגזענות הזו הוא מי שהעלה את ה"יהודים" הללו ארצה... למקום של אנשים שנראים לגמרי שונים מהם, עם מנטליות אחרת לגמרי, בהנחה שהם יהודים גמורים ויש לעשות פדיון שבויים בדחיפות.

הדיון האמיתי הוא באשר למוצאם של האתיופים, מה שהוזכר לעיל שרוב הרבנים תמימי דעים שעליהם לעבור גיור. בעבר קראתי קצת בענין וראיתי שההיתר שלהם לבוא בקהל הוא מאוד קלוש, הגר"ע יוסף הסתמך על הרדב"ז שחי מאות שנים לפני כן, כאשר "נמצאו" האתיופים היו להם הרבה מנהגים נוצרים, ועוד כמה מנהגים יהודים משובשים, אבל היה אחד שהחליט שהם שבטים אבודים, הלך אליהם ולימד אותם יהדות...

בנוסף לזה, בכל גל של עליה מאתיופיה הלך מספר ה"יהודים" והצטמצם עד שכל העולים היו גויים גמורים גם אליבא דשיטת האתיופים עצמם והם התריעו על כך, ומדינת ישראל הנאורה המשיכה להעלות משם "יהודים" שהם נוצרים גמורים.

גם בהפגנת האתיופים לפני מספר שנים נראתה אצלם התנהגות אכזרית בלתי נתפסת המאפיינת גויים.

ראיתי מי שהעיר גם שצבע העור שלהם הוא צבע מולד ואינו צבע נרכש כתוצאה מהשפעת השמש, ועל בני ישראל נאמר שצבעם כאשכרוע וכו'.

ראיתי מי שהעיר (לא בדקתי) שהרדב"ז כתב שיש שם שבט שהוא קראי, אבל האתיופים לא היו להם אפילו מצוות בסיסיות כמו הקראים. לא ספרי תורה, לא תפילין ולא מזוזות. יש להם אגדות שונות שסותרות אחת את השניה, אבל אין שום אגדה שמדברת על שבט דן.

משנות ה2000 נעשו מספר בדיקות גנטיות רחבות על העדה האתיופית על ידי מכוני מחקר באוניברסיטת תל אביב ובעולם, ונמצא שהעדה האתיופית איננה מעם ישראל המקורי אלא הדנ"א שלהם זהה גנטית לדנ"א של שאר אוכלוסיית הגויים האפריקאים באתיופיה.

הבדיקות הגנטיות להוכחת היהדות מקובלות על הרבנות הראשית לדעת אם אדם הוא מעם ישראל המקורי או צאצאי גרים, והיא מחייבת רוסים שיש ספק ביהדותם לעשות בדיקה גנטית. אך כאשר מדובר באתיופים שהספק לגבם עצום הם מעדיפים להתעלם מהבדיקות (לגבי כל שאר העדות בעם ישראל הבדיקות הגנטיות הראו שיש להם גנטיקה יהודית משותפת והם קשורים אחד לשני, חוץ מהעדה האתיופית).

הרב הרצוג שהיה הרב הראשי הראשון, שלח את הדיין הרב שמואל בארי ב1953, ולאחר חקירה של 16 חודש באתיופיה הוא קבע חד משמעית שהאתיופים לא מזרע ישראל.

כל זה לגבי "ביתא ישראל", אבל הפלשמורה בוודאי שאינם יהודים לכל הפוסקים, והם נחשבים 70 אחוז מהקהילה האתיופית בארץ. כיום יש אלפי אתיופים בארץ שרשומים כנוצרים מבלי להתבלבל.

מאידך ראיתי מי שמחה על זה, וטען שמחקרים הוכיחו קשר גנטי בין אתיופים ליהודים... (והפנה למאמר הזה).
 
בנוסף לזה, בכל גל של עליה מאתיופיה הלך מספר ה"יהודים" והצטמצם עד שכל העולים היו גויים גמורים גם אליבא דשיטת האתיופים עצמם והם התריעו על כך, ומדינת ישראל הנאורה המשיכה להעלות משם "יהודים" שהם נוצרים גמורים.

ולהלן מאמר שכתב העיתונאי האתיופי איינאו פרדה סנבטו:

לפי הגדרה של עלייה במסגרת חוק הכניסה, כל אתיופי יכול לטעון שהוא מצאצאי היהודים שהמירו את דתם במאה ה-19. אתיופיה מונה על 90 מיליון נפש, כמה יכולה להכיל ישראל הקטנה?

הכנסת שבה מהפגרה ארוכה. הכנס הנוכחי אמור לעסוק בחוקים נפיצים: חוק הלאום, חוק הגיוס וחוק פסקת התגברות. מתי תעסוק הכנסת והממשלה בעניין העלייה הנוצרית מאתיופיה באופן ענייני ולא דיון שטיחי שמונעים מלחצים פוליטיים ?

כמו שזה נראה הממשלה ה-34 תשרוד גם את המושב הנוכחי. למרות המחלוקות הנראות לעין על אי הסמכה לחקיקת חוק הלאום, חוק הגיוס, פסקת ההתגברות, הגיע הזמן, שגם הסיעות החרדיות, ומפלגת הבית היהודי המנפנפים בנישה של דאגה לצביונה היהודי של המדינה ידונו לעומק בעניין עלייה האתיופים הטוענים שהם צאצאי יהודים שהמירו את דתם במאה ה-19.

החל משנת ה-1995 ישראל מעלה במסגרת חוק הכניסה ממניעים של מלחץ פוליטי אתיופים שאינם זכאי חוק השבות לישראל. כידוע חוק השבות הוחל על יהודי אתיופיה בשנת ה-1973 ומתוקף זה עלו כל קהילת ביתא ישראל.

במשך שני עשורים עלו מעל -50 אלף אתיופים הטוענים שהם פלשמורה. למרבה הצער, העלייה זו מתבצעת ללא בקרה, קרי בירור ובדיקה על זיקתם ליהדות ובפרט לפלשמורה. מי שבודקים ומאשרים את עלייתם הם, גורמים בעלי אינטרס כלכלי שהעלייה זו, הפכה ללחם והחמאה שלהם.

הרבנים הראשים מסיבות שונות הפכו את עצמם לחותמת גומי. כלומר, הם מקבלים מספרים יבשים וחותמים עליהם, כאילו מדובר בסחורה. היה צריך לבדוק כל אדם לגופו בשיתוף פעולה עם הקייסים וזקני העדה מביתא ישראל, ואם נמצא שהוא מזרע ישראל, מוכן לנטוש את הנצרות ולהשתנות בפנימיות ואורח החיים, כך אולי, הינו מונעים עליית מיסיונרים רבים.

אורי קונפורטי, קונוסול הסוכנות היהודית באתיופיה, שחיבר ספר "ציונות הפוך על הפוך", שתעד במשך ארבע שנות שליחותו באתיופיה את המציאות האמתית מביא עובדות חותכות: "40% מאנשים שעלו אינם מזרע ישראל."

המציאות באמת חמורה. לא זיקתם לביתא ישראל קובעת את זכאותם לעלייה, אלא קירבתם לארגונים: מי שקבעו מי זכאי לעלייה ומסרו את שמותיהם למשרד הפנים, הם הארגונים. מרגע שהממשלה מאשרת את המכסה לעלייה, הארגונים הופכים לשחקנים מרכזים בקביעת זכאי עלייה, כך הפכו את מבקשי עלייה ומשפחות שעלו כבר לישראל לבני ערובה.

לאורך שני עשורים, הארגונים הם שקבעו מי זכאי לעלות, הם אלה שהעבירו שמות למשרד הפנים שהנפיק אך ורק אשרות עלייה. הדבר הזה, הפך את מבקשי עלייה ומשפחותיהם שכבר עלו לבני ערובה ע"י ארגונים. כשהם צוו עליהם להגיע להפגנות, הגיעו. שדרשו מהם להתפקד לליכוד, עשו זאת ללא הבנה את משמעות התפקדות ובכלל את האג'נדה הפוליטי של מפלגת הליכוד. במצב כזה אפשר לשער, שאם היו מצווים עליהם להתפקד לרשימה המשותפת, כך היו עושים, כי כאן, מה שקובע הוא כוח פוליטי, ללא שום הוכחה על זיקה ליהדות.

למרבה הצער, הציבור הישראלי ואפילו חברי הכנסת, ועיתונאים למיניהם שהפכו את עצמם לשופרי העלייה, לא מכירים את העובדות. העיקר טוענים גזענות כי מדובר בשחורים, זה מתלבש יפה, איש לא יטרח להעמיד אותם במקום עם העובדות. לצורך חיפוי הסיפור שולפים את הנרטיב המוכר. על עשרות אלפי הנוצרים העולים מרוסיה, לא שמענו התנגדות כלשהי.

העובדות הן די ברורות ושקופות: חוק השבות לא דורש הוכחה על שמירת מצוות תרי"ג, אך ורק הוכחה להיות יהודי, לכן לפי הגדרה של חוק השבות מיהו יהודי. העולים מרוסיה עונים להגדרה של יהודי הביאו מסמכים ואישורים, אבל לפי ההלכה היהודית, הם אינם יהודים. ראוי שגם אותם האתיופים שמבקשים עלייה שיעשו זאת דרך חוק השבות בלבד. הרי הם טוענים שהם יהודים, שיוכיחו ויעלו על פי חוק השבות.

חוק הכניסה הומצא בעבור עליית הפלשמורה בלבד, ומספרים בודדים עולים דרכו גם מהודו הקרויים בני מנשה. עכשיו הבנתם את מי מפלים לרע ולטובה? האתיופים הטוענים שהם צאצאי יהודים שהמירו את דתם במאה ה-19, עולים במסגרת חוק הכניסה ובכל זאת טוענים לגזענות. העלייה מרוסיה ומכל העולם היהודי מתבצעת אך ורק מתוקף חוק השבות.

במקרה הזה, האתיופים הם שחורים, הצבע מפחיד את חברי הכנסת ואנשי ציבור, למרות שחלקם מכירים את העובדות, אבל מעדיפים לשתוק מחשש שמא תודבק בהם חלילה תווית של גזענים. בטח שמתם לב שגם צה"ל הפך לתעמולה שקרית. בעל כורחו לקמפיין פוליטי מביש.

צעירים שנמנים עם קהילת פלשמורה, עם גיוסם לצה"ל יוצאים למאבק ציבורי, הם בוכים מול המצלמה, זה מסתדר יפה, חייל בוכה שהוריו באתיופיה. כבר אמרתי שאיש לא יטרח לבדוק את העובדות, אבל המראה שחייל קורע בבכי את הצופים דרך מסך הטלוויזיה משכנע וכובש, זה מה שהם רוצים להשתיק שחלילה לא תקום מחאה ציבורית כנגד עלייה נוצרית.

הצופים לא יודעים את האמת. אותו עיתונאי הוא כלי המשרת את המטרה, זה שהוא חוטא במקצועיות באמינות, זה כבר עניין אחר, הוא מטעה אנשים ומוליך את הצופים שולל. כי הם ראו רק את הבכי, אבל מה מסתתר מאחורי הבכי, לא קיבלו את המידע הנכון. כך עובדת התעמולה השקרית והנבזית שפוגעת בזהות היהודית של המדינה. ישראל מצד אחד פועלת לגרש מסתננים, ומצד שני היא מעלה נוצרים שאין להם נגיעה ליהדות. אלא מלחץ פוליטי, נטו.

מאחורי הקמפיין עומדים ארגונים מיסיונרים הפועלים מארה"ב שיש להם נציגים בישראל ובאתיופיה.

ישראל היא כבר בת 70, ראוי שתפסיק את הסחיטה הרגשית, ותיקבע מדיניות ברורה בסוגיה זו, כי זה פוגע בזהותה היהודית של יהודי אתיופיה. באתיופיה, גרו יהודי אתיופיה בכפרים נפרדים, כאן חיים עם כולם. נוצרים קשרי זוגיות בין יהודי אתיופיה לבין אותם אנשים שעלו בטענה שהם צאצאי יהודי שהמירו דתם במאה ה- 19 ולא ניתן למנוע נישואין כי לעולים יש תעודות גיור לחומרא. עניין שינוי אורח חיים זה כבר שאלה אחרת. מי שרוצה לדעת את מידת התערות שלהם בעולם היהודי, ראוי שיערוך סיור בשכונות בהן הם גרים. יווכח במו עיניו את הפעילות המיסיונרית הקיימת. מי שהרוויחה מעלייה זו היא הכנסייה האתיופית בירושלים.

מפלגת ש"ס שנאבקה להעברת חוק המרכולים וגרמה כמעט לפירוק הקואליציה, ראוי שתיקח פיקוד על משרד הפנים שהיא אמונה עליו ותעצור את המסחטה הרגשית שאין לה סוף.

אין זה פוטר את כל המפלגות, מלפעול בממשלה למנוע את המשך עליית המיסיונרים המתחפשים לפלשמורה, כי אין סוף לאיחוד משפחות. זו העת להפעיל את ההגיון ולא את הרגש שעלול למחוק את המדינה היהודית. לפי הגדרה של עלייה במסגרת חוק הכניסה, כל אתיופי יכול לטעון שהוא מצאצאי היהודים שהמירו את דתם במאה ה-19. אתיופיה מונה על 90 מיליון נפש, כמה יכולה להכיל ישראל הקטנה?
 
ראשי תחתית