לקראת חג מתן התורה הבא עלינו לטובה
ידועים דברי הגר"א במשלי (כב, יט):
ועיקר נתינת התורה לישראל הוא כדי שישימו בטחונם בה' כמו שנאמר "וישימו באלוקים כסלם וגו' וגם כן לספר אחר כך לבניהם כמ"ש "למען ידעו דור אחרון" והוא, לפי שעיקר הכל הוא הבטחון השלם והוא כלל המצוות כמ"ש "ולא ישכחו וגו' ומצותיך ינצורו", וז"ש להיות בה' מבטחך, כלומר, כדי שבטחונך יהיה בה' הודעתיך היום ברוח הקודש, שזה אות על שריית השכינה בתוך בני ישראל, וישימו ביטחונם בו. אף אתה, כלומר, אף אתה תודיע לבניך אחריך כמ"ש "למען ידעו דור אחרון".
וידועה גם השאלה, שהרי מצוות הביטחון הרי היא כשאר המצוות, ומדוע החשיבה הגר"א כעיקר המטרה של נתינת התורה?
מוצ"ב מה שכתבתי לבאר ע"פ מהלכו של הגר"א קוטלר
ידועים דברי הגר"א במשלי (כב, יט):
ועיקר נתינת התורה לישראל הוא כדי שישימו בטחונם בה' כמו שנאמר "וישימו באלוקים כסלם וגו' וגם כן לספר אחר כך לבניהם כמ"ש "למען ידעו דור אחרון" והוא, לפי שעיקר הכל הוא הבטחון השלם והוא כלל המצוות כמ"ש "ולא ישכחו וגו' ומצותיך ינצורו", וז"ש להיות בה' מבטחך, כלומר, כדי שבטחונך יהיה בה' הודעתיך היום ברוח הקודש, שזה אות על שריית השכינה בתוך בני ישראל, וישימו ביטחונם בו. אף אתה, כלומר, אף אתה תודיע לבניך אחריך כמ"ש "למען ידעו דור אחרון".
וידועה גם השאלה, שהרי מצוות הביטחון הרי היא כשאר המצוות, ומדוע החשיבה הגר"א כעיקר המטרה של נתינת התורה?
מוצ"ב מה שכתבתי לבאר ע"פ מהלכו של הגר"א קוטלר