בפרשה רואים דבר מבהיל שאברהם הולך בדרכו ועובד את הקב''ה לבד שכל העולם מהצד השני
ופתאם הקב''ה מצווה אותו לשחוט את בנו שמלבד מה שזה היה נגד מה שהוא דרש כל הזמן לגויים שאסור להעביר למולך
עוד יש בזה סתירה שלא יראה מיצחק זרע ונסתרה הבטחת הקב''ה וכבר בשביל זה לבד אברהם היה צריך להרתע
ואח''כ הוא ממשיך ומזדמן השטן כזקן
ואח''כ עוד מניעה שנהייה לו אוקיינוס והוא צריך למסור נפש...
ואחרי העקידה הדרישת שלום הראשונה שהוא מקבל זה ששרה נפטרה בגלל העקידה
הלא אנחנו היינו אומרים זה מראה שאתה לא בדרך הנכונה כ''כ הרבה כשלונות וניסיונות
ואפ''ה בתורה מבואר שבזה אברהם עבד נאמן
ועוד רגע אדבר מה ששמעתי מת''ח אחד שהיה מתקשה מאד מה הניסון הגדול של לך לך כלפי אברהם שעבר ניסיונות של אור כשדים וכו'
ולא עוד אלא שע''ז אמר לו עתה ידעתי כי ירא אלוהים וכי עד עכשיו לא ראה זאת ומדוע ראה את זה עכשיו [ודרך אגב לומדים כאן לימוד גדול שלהיות ירא שמיים זה לא מה שקרוי אצלנו ירא שמיים שזה כמעט כל אחד אלא צריך עדות של הקב''ה ורק אחרי ניסיונות קשים]
ואותו ת''ח ביאר בזה שידוע שהדעות וההשקפות וההאמונות שהאדם בונה במשך ימי חיו הם חלק ממנו ואם תאמר לו נגד האמונה והדעות הוא מוכן למסור נפש והניסיון הקשה שהיה בלך לך הקב''ה אמר לו את כל ההרבצת תורה שלך את כל הדרך שבנית תעזוב ותלך למקום אחר וזה ניסיון גדול מאד כיון שהאדם יכול לבנות ישיבה במסירות נפש אבל אם יגידו לו תעזוב את מה שבנית זה יותר קשה ממהמסירות נפש של הבנייה כיון שזה חלק ממנו ועיין בזה כי נכון הוא.
ופתאם הקב''ה מצווה אותו לשחוט את בנו שמלבד מה שזה היה נגד מה שהוא דרש כל הזמן לגויים שאסור להעביר למולך
עוד יש בזה סתירה שלא יראה מיצחק זרע ונסתרה הבטחת הקב''ה וכבר בשביל זה לבד אברהם היה צריך להרתע
ואח''כ הוא ממשיך ומזדמן השטן כזקן
ואח''כ עוד מניעה שנהייה לו אוקיינוס והוא צריך למסור נפש...
ואחרי העקידה הדרישת שלום הראשונה שהוא מקבל זה ששרה נפטרה בגלל העקידה
הלא אנחנו היינו אומרים זה מראה שאתה לא בדרך הנכונה כ''כ הרבה כשלונות וניסיונות
ואפ''ה בתורה מבואר שבזה אברהם עבד נאמן
ועוד רגע אדבר מה ששמעתי מת''ח אחד שהיה מתקשה מאד מה הניסון הגדול של לך לך כלפי אברהם שעבר ניסיונות של אור כשדים וכו'
ולא עוד אלא שע''ז אמר לו עתה ידעתי כי ירא אלוהים וכי עד עכשיו לא ראה זאת ומדוע ראה את זה עכשיו [ודרך אגב לומדים כאן לימוד גדול שלהיות ירא שמיים זה לא מה שקרוי אצלנו ירא שמיים שזה כמעט כל אחד אלא צריך עדות של הקב''ה ורק אחרי ניסיונות קשים]
ואותו ת''ח ביאר בזה שידוע שהדעות וההשקפות וההאמונות שהאדם בונה במשך ימי חיו הם חלק ממנו ואם תאמר לו נגד האמונה והדעות הוא מוכן למסור נפש והניסיון הקשה שהיה בלך לך הקב''ה אמר לו את כל ההרבצת תורה שלך את כל הדרך שבנית תעזוב ותלך למקום אחר וזה ניסיון גדול מאד כיון שהאדם יכול לבנות ישיבה במסירות נפש אבל אם יגידו לו תעזוב את מה שבנית זה יותר קשה ממהמסירות נפש של הבנייה כיון שזה חלק ממנו ועיין בזה כי נכון הוא.