חיי עולם
חבר ותיק
- הצטרף
- 17/12/24
- הודעות
- 439
ידוע תירוצו של הבית יוסף, שמדליקים ח' ימים נ"ח, אע"פ שהיה מספיק ליום אחד,
משום שכל יום שמו קצת והרי זה התרבה ודלק יום שלם.
וצ"ע היאך היה מותר להם לעשות כן,
הא לכאו' היו צריכים להדליק ביום הראשון מלא,
והיאך סמכו על הנס, הא בדרך הטבע לי יקיימו אפילו מצוה אחת.
והשתא דאתינן להכי, יש להקשות,
היאך היה מותר להם להחמיר ולא להדליק בשמן טמא,
הא כיון דטומאה הותרה בציבור, הרי מחוייבים בהדלקה בשמן טמא.
וצ"ע.
משום שכל יום שמו קצת והרי זה התרבה ודלק יום שלם.
וצ"ע היאך היה מותר להם לעשות כן,
הא לכאו' היו צריכים להדליק ביום הראשון מלא,
והיאך סמכו על הנס, הא בדרך הטבע לי יקיימו אפילו מצוה אחת.
והשתא דאתינן להכי, יש להקשות,
היאך היה מותר להם להחמיר ולא להדליק בשמן טמא,
הא כיון דטומאה הותרה בציבור, הרי מחוייבים בהדלקה בשמן טמא.
וצ"ע.