משיב כהלכה
חבר בכיר
- הצטרף
- 18/12/24
- הודעות
- 4,532
רש"י פירש שהיה אפו שקוע, ותוס' תמה עליו כיצד קראו לו בכינוי של גנאי. ופירש שזהו שם מקומו.
אבל הלשון "החורם" לא משמע על שם מקומו, והיה צ"ל "החורמי".
כמו כן כיצד יפרש הגמ' בב"מ (דף פה), שאיחרכו שקיה, וקרו ליה קטין חריך שקיה, כלומר "הגמד חרוך השוקיים".
ועל רש"י ועל תוס' קשה, מדוע לא יפרשו "החורם" על שם מקצועו, עושה חרמים ורשתות.
וביאור מוזר ראיתי בספר סדר הדורות בשם שארית יעקב, שרבי יוסי החורם הוא בעל המימרא בבכורות המבארת את המושג "חרום" ועל שם זה קראו לו, וזוהי גם כוונת רש"י... ופשוט בלשון רש"י שאין זו כוונתו. וגם לפי זה צריך לשנות הגרסה ל"החרום".
אבל הלשון "החורם" לא משמע על שם מקומו, והיה צ"ל "החורמי".
כמו כן כיצד יפרש הגמ' בב"מ (דף פה), שאיחרכו שקיה, וקרו ליה קטין חריך שקיה, כלומר "הגמד חרוך השוקיים".
ועל רש"י ועל תוס' קשה, מדוע לא יפרשו "החורם" על שם מקצועו, עושה חרמים ורשתות.
וביאור מוזר ראיתי בספר סדר הדורות בשם שארית יעקב, שרבי יוסי החורם הוא בעל המימרא בבכורות המבארת את המושג "חרום" ועל שם זה קראו לו, וזוהי גם כוונת רש"י... ופשוט בלשון רש"י שאין זו כוונתו. וגם לפי זה צריך לשנות הגרסה ל"החרום".