משיב כהלכה
חבר בכיר
- הצטרף
- 18/12/24
- הודעות
- 3,398
צ"ע שפתח בלשון בדיעבד "מי שלא היה בלבו" דמשמע שלכתחילה צריך לכוון, וסיים שתנאי בי"ד הוא שגם לכתחילה לא יכוון.
וצ"ל שעיקר הוראת רבי יוסי היא שתנאי בי"ד הוא שלא יכוון לכתחילה, רק לצורך הענין הקדים שגם לדברי ת"ק בדיעבד יצא.
אבל הלשון מוקשה, שלפ"ז היה צ"ל "והוא תנאי בי"ד" ולא "שהוא" שנראה כנתינת טעם מדוע בדיעבד יצא
וצ"ל שעיקר הוראת רבי יוסי היא שתנאי בי"ד הוא שלא יכוון לכתחילה, רק לצורך הענין הקדים שגם לדברי ת"ק בדיעבד יצא.
אבל הלשון מוקשה, שלפ"ז היה צ"ל "והוא תנאי בי"ד" ולא "שהוא" שנראה כנתינת טעם מדוע בדיעבד יצא