נחלקו הראשונים כיצד פוסקים להלכה האם אומרים למפרע הוא קדוש או מכאן ולהבא הוא קדוש ודעת השו''ע סימן שיד סעיף ב' שנפסק להלכה שלמפרע הוא קדוש ואילו דעת הרמ''א שם שמכאן ולהבא הוא קדוש ואם הוא מבני אשכנז הנוהג כהרמ''א יכול למכור לגוי את השליש שיצא וממילא אין הקדושה חלה אבל אם הוא נוהג כדעת השו''ע שלמפרע הוא קדוש א''כ אינו יכול למכור לגוי היוצא.
אבל אם ירצה למכור לגוי מה שבפנים תלוי בפלוגתת מהריט אלגאזי ורע''א האם יכול למכור לגוי מה שנמצא בפנים.
והפתרון שלכאורה אפשר להציע כאן הוא שימכור לגוי את כל השליש שיצא ויקח חלק ממה שמכר וישליך לכלבים ובאופן כזה המכירה שמכר לגוי לעולם לא תפקע כיון שכל פעם ההפקעה היא בגלל שההקדש חל למפרע אבל כאן כיון שהשליך לכלבים תו לא אמרינן הקדש חל למפרע וכמש''נ וממילא המכירה לגוי חלה ונפטר מהבכורה והיא עצה נפלאה .
אלא שלפי גאב''ד בריסק המובא לעיל לא יעזור למכור לגוי כיון שס''ל שמכירה לגוי לא מעלה ולא מוריד ואי''ז פוטר כיון שבשעה שפטר את הרחם לא היה שיך לגוי וא''כ אין המכירה מועילה כלום,אבל לפי דעתו יכול למכור מה שבפנים שכלפי אותו חלק יהיה מכור לגוי ונמצא שלא חל עליו תורת בכור בחלק שבפנים ושם נפטר מבכורה .
אבל אם ירצה למכור לגוי מה שבפנים תלוי בפלוגתת מהריט אלגאזי ורע''א האם יכול למכור לגוי מה שנמצא בפנים.
והפתרון שלכאורה אפשר להציע כאן הוא שימכור לגוי את כל השליש שיצא ויקח חלק ממה שמכר וישליך לכלבים ובאופן כזה המכירה שמכר לגוי לעולם לא תפקע כיון שכל פעם ההפקעה היא בגלל שההקדש חל למפרע אבל כאן כיון שהשליך לכלבים תו לא אמרינן הקדש חל למפרע וכמש''נ וממילא המכירה לגוי חלה ונפטר מהבכורה והיא עצה נפלאה .
אלא שלפי גאב''ד בריסק המובא לעיל לא יעזור למכור לגוי כיון שס''ל שמכירה לגוי לא מעלה ולא מוריד ואי''ז פוטר כיון שבשעה שפטר את הרחם לא היה שיך לגוי וא''כ אין המכירה מועילה כלום,אבל לפי דעתו יכול למכור מה שבפנים שכלפי אותו חלק יהיה מכור לגוי ונמצא שלא חל עליו תורת בכור בחלק שבפנים ושם נפטר מבכורה .