לחצו כאן – תרומה לשמואל

עבודה זרה דף י"ח - "כלום מעשה בא לידך"

משיב כהלכה

חבר בכיר
הצטרף
18/12/24
הודעות
2,735
תמוה שאותו צדיק היה לומד ומלמד תורה במסירות נפש, ובכל זאת במענה לשאלה "מה אני לחיי העולם הבא", הוא נשאל אם מעשה טוב בא לידו, והמסקנה היא שיזכה לחיי העוה"ב בזכות אותו מעשה שנתחלפו לו מעות צדקה מעות סעודת פורים במעות צדקה וכו'.
 
תמוה שאותו צדיק היה לומד ומלמד תורה במסירות נפש, ובכל זאת במענה לשאלה "מה אני לחיי העולם הבא", הוא נשאל אם מעשה טוב בא לידו, והמסקנה היא שיזכה לחיי העוה"ב בזכות אותו מעשה שנתחלפו לו מעות צדקה מעות סעודת פורים במעות צדקה וכו'.
ראיתי באחד הספרים שדיבר על המעלה של עשיית המצוות בסתר, והביא מהרב שך שהסביר את הגמרא הזאת כך, שמסירות התורה שלו על לימוד התורה כיוון שהיה ברבים ויש בזה כבוד לא בזכות זה זכה, מה שאין כן המעשה עם הצדקה כיוון שהיה נסיון שבסתר מעלתו גדולה יותר.
בהמשך אחפש ואביא במדוייק.
 
תמוה שאותו צדיק היה לומד ומלמד תורה במסירות נפש, ובכל זאת במענה לשאלה "מה אני לחיי העולם הבא", הוא נשאל אם מעשה טוב בא לידו, והמסקנה היא שיזכה לחיי העוה"ב בזכות אותו מעשה שנתחלפו לו מעות צדקה מעות סעודת פורים במעות צדקה וכו'.
זכורני ששמעתי שאלה זו מהצדיק רבי ראובן שארבני זצ"ל ולא זוכר מה תירץ
 
ראיתי באחד הספרים שדיבר על המעלה של עשיית המצוות בסתר, והביא מהרב שך שהסביר את הגמרא הזאת כך, שמסירות התורה שלו על לימוד התורה כיוון שהיה ברבים ויש בזה כבוד לא בזכות זה זכה, מה שאין כן המעשה עם הצדקה כיוון שהיה נסיון שבסתר מעלתו גדולה יותר.
בהמשך אחפש ואביא במדוייק.
כעת מבצבץ בזכרוני שקראתי כן בספר של הרב גלינסקי על פרשת השבוע ואמ"א [קראתי בכולל] אחפש בו בהמשך בע"ה.
 
ראשי תחתית