מאמין בניסים
חבר קבוע
- הצטרף
- 7/1/25
- הודעות
- 573
כך שמעתי בעבר, שאם היה אדם הראשון עומד בנסיון עד מוצ"ש, היה מותר לו לאכול מעץ הדעת. מישהו יודע מקור?
יש לך להביא מקור מדויק מאיזה ספר? יישר כח מראש!הובאה באוצר פניני החסידות
הוא רוצה מקורהאר"י מבאר שהחטא היה שבא על חוה ביום ששי לפני שבת (שהוא זמן הזיווג של ת"ח), ואכלה פגה.
לא כתוב שם להדיא שהיה מותר בליל שבת או במוצ"שהאר"י מבאר שהחטא היה שבא על חוה ביום ששי לפני שבת (שהוא זמן הזיווג של ת"ח), ואכלה פגה.
לא כתוב שם להדיא שהיה מותר בליל שבת או במוצ"ש
"והנה אם אדה"ר היה נמנע מן הזווג ביום ההוא וגם מן החטא והיה ממתין עד ליל שבת היו כל העולמות כתקנם וכו'",
אמנם יתכן שהיה תיקון העולמות אבל איסור היה נשאר.
אם יש למישהו מקור יותר מדוייק - אשמח!
האר"י מבאר שהחטא היה שבא על חוה ביום ששי לפני שבת (שהוא זמן הזיווג של ת"ח), ואכלה פגה.
יישר כח!
איך אפשר לפרש את הפסוק שכתוב במפורש “וּמֵעֵץ הַדַּעַת טוֹב וָרָע לֹא תֹאכַל מִמֶּנּוּ, כִּי בְּיוֹם אֲכָלְךָ מִמֶּנּוּ, מוֹת תָּמוּת”. שזה רק עד למוצ"ש??
בכו"א איפה זה כתוב שבמוצ"ש כבר היה מותר לו?
מבואר היטב כמש''נ לעיל שהפריד בין י''ה ובו''ה