מעניין, הפוסקים המתירים התייחסו לצדדים אחרים - שזה לא ראוי למאכל לפני העיבוד ולכן לא נכלל בגזירת קטניות, שהשמן מופק ללא מגע מים, ושהלפתית בטלה ברוב.כידוע יש הרבה שנוהגים להימנע מקטניות, למעט מקטניות ירוקות ולחות, וכמ"ש בבית דוד והאשל אברהם סי' תנג ועוד. וכך נהגו כמה מקהילות הספרדים (מרוקו ועוד).
השאלה היא האם מותרת להם הלפתית (ממנה מופק שמן הקנולה)
לפי תמונת הפרי, היא דומה מאוד לאפונה ופול, מצורפת תמונההצג קובץ מצורף 3289
כי האשכנזים כיום מחמירים גם בקטניות ירוקות ולחות ובחרדל, אך לספרדים המקלים בזה יש להקל בשופי גם בלפתית (מלבד הטעמים הנוספים)מעניין, הפוסקים המתירים התייחסו לצדדים אחרים - שזה לא ראוי למאכל לפני העיבוד ולכן לא נכלל בגזירת קטניות, שהשמן מופק ללא מגע מים, ושהלפתית בטלה ברוב.
ראה כאן: https://www.toraland.org.il/קטלוג-ספרי-הרב/באהלה-של-תורה-ב/סימן-סז-הלציטין-מלפתית-בפסח/
אגב, ראיית הבית דוד היא מהנודר מן הדגן שמותר בפולים לחים, והנודר מן הירק אסור בהם.הגהה. ויש אוסרים וכו'. פולים לחים נראה שמותרים. בית דוד סי' רי"ו. ולי ההדיוט יש לפקפק לבני אשכנז שנהגו להחמיר אפי' בחרדל שדומה לקטניות. וראית הרב בית דוד יש לדחות.
במפעל היא מובאת טרייה או כבר יבשה כמו שעועית לבנה?לפי תמונת הפרי, היא דומה מאוד לאפונה ופול, מצורפת תמונה
לפי הנראה כאן היא מיוצרת מזרעים יבשיםבמפעל היא מובאת טרייה או כבר יבשה כמו שעועית לבנה?
מן הסתם טרייה.