כתב הברטנורא (וכעי"ז הוא בפיה"מ לרמב"ם): "הלכה כר' יוסי שאין שורפין תרומה טהורה עם הטמאה בפסח, וטומאת משקין לטמא אחרים אינה מדאו' אלא מדרבנן כר"מ".
אם פוסקים כר"מ שזה מדרבנן, אז איך ומדוע פוסקים גם את ר' יוסי שאין שורפין? (ואם פוסקים כר' יוסי שאין שורפין, אז איך אפשר לפסוק כר"מ שהיא מדרבנן?)
אם פוסקים כר"מ שזה מדרבנן, אז איך ומדוע פוסקים גם את ר' יוסי שאין שורפין? (ואם פוסקים כר' יוסי שאין שורפין, אז איך אפשר לפסוק כר"מ שהיא מדרבנן?)