כותל המזרח
מנהל
- הצטרף
- 10/1/25
- הודעות
- 37
דברים יפים, אבל הרב זעפרני לא השיב על שאלתו
כי הוא חיפש לדעת היכן מופיעים הדברים שאמר בשם הרב דסלר "לא ויתור של תבוסנות, אלא ויתור של עליונות"... ולזה הוא חיפש מקור
והרב זעפרני חשב שכוונתו לחפש מקור על עצם דברי הרב דסלר...
לדעתי כבודו הוא הטועה, והשואל כן התכוון לעצם דברי הרב דסלר. שזו השאלה המעניינת יותר לכאו', ונוגעת בעצם הדיון המוסרי ויתור מהו.
את דברי הרב דסלר יתכן שהרב שמע מאחד מתלמידיו הרבים, ולא מתוך ספר או מקור מסוים.
עכשיו תגיד לי מי טעה....חבל לדון על זה, זה מיותר לגמרי!
לקרוא מכתב פשוט של אברך בן זמננו... ולראות מה כוונת שאלתו
לא צריך להיות גאון גדול, זה לא לעי' באיזה רשב"א...
ברור כשמש שכוונת השואל היתה בסה"כ לדעת היכן המקור לדברי הרב דסלר, וכך הוא במפורש שואל...
ומה שהרב זערפני שליט"א לא הבין כך, אם זה כ"כ פשוט, כי לרוב גאונותו היה בטוח שאם השואל טרח והפנה אליו שאלה כזאת, מן הסתם כוונתו לשאול האם יש מקור לדברי הגר"א דסלר...
ואגב, הראיה הכי חזקה שאני הבנתי נכון את השואל, שהרי נוסח השאלה "ונפשי בשאלתי היכן הוא המקור לדברי הגרא"א דסלר אלו"...
ואם כפי שהבנת, היה לו לשאול "האם" יש מקור לדבריו, ולא "היכן" יש מקור? כי מי אמר בכלל שיש מקור לדבריו, עד כדי ששואל היכן הוא המקור...
אבל לדבריי אתי שפיר, שכוונתו שדברים אלו של הרב זעפרני בשם הרב דסלר בטח יש להם מקור, וע"ז שאל היכן הם... דוקא בגלל שלא מופיעים במכתב מאליהו, לכן ביקש לדעת אם שמע זאת מרבותיו או שבכ"ז מובא באחד הספרים...
וכ"כ מגוחך שצריך לפלפל ולדון על כוונת אברך בן זמננו...
וגם פלא על החברים בפורום שהסכימו איתך...
אפשר שכבודו צדק טפי בהבנת השאלה.עכשיו תגיד לי מי טעה....
אם את השאלה עדיין לא הבנת...אפשר שכבודו צדק טפי בהבנת השאלה.
הגר''מ מזוז כותב שיש לו ראיות שהאגרת כן נכונה....כידוע האגרת הזאת אינה מוסמכת ואינה מוסכמת לכו"ע שנכתבה ע"י הרמב"ם
וחזרה השאלה א"כ מה המקור?
אם לא ידוע לך שהרב דסלר פקפק באגרת הנ"ל יש להניח שזה אכן המקור שלו.כידוע האגרת הזאת אינה מוסמכת ואינה מוסכמת לכו"ע שנכתבה ע"י הרמב"ם
וחזרה השאלה א"כ מה המקור?
הוא אשר אמרתי - האגרת אינה מוסמכת לכו"ע אלא שנויה במחלוקת...הגר''מ מזוז כותב שיש לו ראיות שהאגרת כן נכונה....
הרב יצחק שילת מפקפק.
ויש מפקפקים רק בחלקה, וע' בזה בספר מלכי תרשיש בחלקים האחרונים מש''כ בזה בארוכה.