באנר תרומה

פלאפון כשר: כיצד? במה?

אני רוצה שההכשר שאמור להיות כפוף לכל המגזר החרדי, יהיה כפוף לדעת רוב גדולי ישראל, ולא לדעה של רב קהילה אחת, גם אם היא הקהילה הכי גדולה בציבור החסידי.
מה שקורה הוא שבקהילה שלהם יש הכשר פנימי לצורכי עבודה.
ולשאר הציבור אין הכשר אחד מסודר ומקובל על כולם, ולכן הרבה אנשים נופלים בין הכסאות, בגלל שאם אינם מחזיקים מכשיר מאושר, מיד הם מחוץ לגדר, ורבים חללים הפילה הנהגה זו.
למעט החותמת הנ"ל, לא יהיה הכשר שמקובל על רוב הציבור.
ואם הם יתפשרו על דברים שאתה רוצה אוטומטית אלו שמתנגדים לשינויים יהיו נגדם ואז גם הם לא יהיו עם רוב הציבור.
 
למעט החותמת הנ"ל, לא יהיה הכשר שמקובל על רוב הציבור.
ואם הם יתפשרו על דברים שאתה רוצה אוטומטית אלו שמתנגדים לשינויים יהיו נגדם ואז גם הם לא יהיו עם רוב הציבור.
המתנגדים הם מיעוט, וממילא ישאר רוב הציבור.
 
המתנגדים הם מיעוט, וממילא ישאר רוב הציבור.
א. אני לא בטוח
ב. בציבור החרדי בנוי על גישה של הליכה אחר המחמיר והתרחקות מקולות (ע"ע מחלוקת עץ-דגל ואכמ"ל) ככה שרוב בני האדם החושבים כמוך - אם הדבר יקרה - ברקע שהם יראו את המכתבים והאזהרות נגד השינויים בוועדה של גדולי ישראל זצוקללה"ה הם יקחו צעד אחורה.

מה מונע מכת"ר לקחת כיום פלאפון של וועדה אחרת? למה החשיבות לקחת דווקא של חותמת בעיצוב זה אבל לבוא ולשנות את הכללים של נותניה?
 
מה מונע מכת"ר לקחת כיום פלאפון של וועדה אחרת?
המהלך הזה קורה אט אט בציבור,
רבים הם המחליפים, חלקם בסתר, וחלקם עדיין לא,
המצב תופס תאוצה,
ולדעתי פתאום תיפול החומה, הרבה יופתעו אבל הרבה יותר לא ...

הרוחות נושבות, דעות משתנות, הקיצוניות מתמסמסת מבפנים, הבחירה מתעצמת.
 
ב. בציבור החרדי בנוי על גישה של הליכה אחר המחמיר והתרחקות מקולות (ע"ע מחלוקת עץ-דגל ואכמ"ל)
אם כבר זה ראיה לדבריי, שרוב הציבור לא בצד המחמיר. אבל לענ"ד אינו קשור כלל לנ"ד.
אם הדבר יקרה - ברקע שהם יראו את המכתבים וההזהרות נגד השיוניים בוועדה של גדולי ישראל זצוקללהה"ה הם יקחו צעד אחורה.
איזה מכתבים הם יראו? של רבני גור? (רוב הציבור לא באמת מחבב אותם).
מה מונע מכת"ר לקחת כיום פלאפון של וועדה אחרת? למה החשיבות לקחת דווקא של חותמת בעיצוב זה אבל לבוא ולשנות את הכללים של נותניה?
לי אין כ"כ נפק"מ, רק קצת ענין של נוחות.
ומצד שני אצטרך להחזיק פל' ששונה מכולם, עם כל ההשלכות שיש לזה...

עיקר הבעיה זה שיש הרב אנשים עובדים, שחייבים קצת מעבר, ובשבילם אין משהו מסודר, ולכן רבים מהם לא לוקחים כלל הכשר או לוקחים הכשר ברמה נמוכה מאוד.
 
ונכון, מלבד זה היא גם כופה באופן אלים את דעתו של האדמו"ר שלה אודות האיסור שיש במצלמה בפלאפון על כלל הציבור

זה לא רק מצלמה בפלאפון. ההוראה של הגרי"ש אלישיב היתה ברורה - לחסום רק תועבות. אבל אף אחד לא התייחס אליו. הנציג של גור התעקש ולשאר הנציגים זה לא היה ענין כל כך עקרוני, וכך התקבע המצב.

היה זה בטרם הופעת הסמארטפונים, לאט לאט התקדם עולם הפלאפונים אבל מצידם של שני העסקנים המנהלים את הוועדה עולם כמנהגו נוהג, גם לאחר שחברי הוועדה (הרבנים שבשמם היא נקראת "וועדת הרבנים") התפטרו אחד אחרי השני בקול רעש גדול, כולל נציגו של הגרי"ש אלישיב.
 
.
היום יש ועדה חדשה לענייני תקשורת והיא מורכבת לפי מפלגות , לכל מפלגה [כולל גם עץ] יש נציגות שם, וכן הרבנים הם לפי מגזרים ומפלגות
כל הועדה הישנה כולם הלכו הביתה ואין אפי' אחד מהישנים היום

בדיעבד לאחר שכולם הלכו הקימו העסקנים קול זעקה רמה שכל עם ישראל הולך להשתמד אם יופסק מפעלם, הלכו לגדולי ישראל והוציאו מהם גושפנקא להמשך הדרך.

העובדה שיש נציגות לכל מפלגה ומגזר אינה אומרת מאומה, בפועל לאף אחד אין זכות דיבור וגם שום דבר לא השתנה, אותם שני עסקנים מנהלים את הוועדה, האחד חסיד גור שעל פיו ישק דבר, ומשנהו עזר כנגדו גוזר איתו יחד את הקופון השמן (כמה עשרות אגורות לחודש על כל קו, כפול חצי מיליון קווים, בנוסף לשיווק בלעדי של מכשירים ע"י איש קש מטעמם).
 
המתנגדים הם מיעוט, וממילא ישאר רוב הציבור.

אותם שני עסקנים המכנים עצמם "וועדת הרבנים לענייני תקשורת" ניהלו מלחמת חרמה בבג"ץ כדי למנוע ניוד של הקווים, דבר המשמש אותם כאמצעי להפעלת לחץ חברתי על הציבור החרדי על מנת שישאר בכיס שלהם לעולם ועד.

הם דיברו בשם כל הציבור החרדי שרוצה 'טלפון כשר', אבל הם ידעו היטב שכאשר יהיה אפשר לנייד יברחו להם רוב הלקוחות ביום הראשון. ללמדך עד כמה הציבור החרדי שבוי בידיהם ללא שום מוצא אפשרי, וכידוע לכל מי שיודע קצת על חינוך, דבר שמגיע בכפיה לא מחזיק מעמד.

ואכן כבר לפני שנים רבות התראיין אחד מבכירי חברת "פלאפון" ואחראי מטעמם על המגזר החרדי (מספר הטלפון שלו הוא 050-4100000) ששמו אברהם קנלסקי.

מדובר באדם שמחזיק פלאפון כשר וגם מצהיר על כך, הוא סיפר שפעם אחת ניגש יהודי לרב אלישיב זצ"ל ושאל אותו אם הוא צריך לעבור למכשיר הכשר מכיוון שהוא עובד בחברה גדולה וכו' (אז היה רק טרף וכשר). הרב אלישיב ענה לו, ש"לפני כמה ימים היה כאן 'החבדצקר' מפלאפון שעובד בחברה קצת יותר גדולה ממך, והוא אמר לי שמאז שנהיה רק כשר הוא הולך רק עם הכשר".

האיש הזה אמר בראיון לפני שנים רבות שאחוז המחזיקים סמארטפון ומכשיר כשר במקביל הוא 40 אחוז ממחזיקי המכשיר הכשר... מי יודע כמה זה היום, ומי יודע כמה מחזיקים מכשיר פרוץ לגמרי, הכל כתוצאה מהכפיה האגרסיבית לרכישת מכשיר עתיק ומסורבל.
 
ראשי תחתית