פיוטים ובקשות השייכים לפסח

בקיצור נראה לי העליתי מספיק. ולא נראה לי שיש לי עוד.
אם יש למישהו עוד על פסח נשמח שיעלו, אני חסר לי עוד קצת בשביל האווירה של החג.
 
לא הבאת רק לו. גם אני כישראלי ממוצא מרוקאי שלמד במוסדות ליטאים מוצא את עצמי מתעדכן במוזיקה כורדית, יניב בן משיח, משה חבושה ועוד... לצערי המוזיקה והתפילה המרוקאית כמעט אבדו מן העולם. שים לב למבצעי השיר שהבאת ממוצא מרוקאי ואשכנזי... כך הרוב הגדול של הזמרים והלהקות המזרחיים. אנחנו חיים במזרח התיכון וזה משפיע גם על המתנחלים וכל שכן על תלמידי מרן... בישיבות הספרדיות הנוסח ירושלמי (למרות שהייתי מצפה שיאמצו הרבה מנגינות מרוקאיות בגלל הצליל האירופי ובגלל הסדר שאינו מותיר לחזן לקחת את בני הישיבה או האברכים למנגינות עופר לוי ואומכולתום ולסלסולי מואזין כבדים), אבל מה לעשות הפסדנו לחמאס ולג'יהאד...
 
לא הבאת רק לו. גם אני כישראלי ממוצא מרוקאי שלמד במוסדות ליטאים מוצא את עצמי מתעדכן במוזיקה כורדית, יניב בן משיח, משה חבושה ועוד... לצערי המוזיקה והתפילה המרוקאית כמעט אבדו מן העולם. שים לב למבצעי השיר שהבאת ממוצא מרוקאי ואשכנזי... כך הרוב הגדול של הזמרים והלהקות המזרחיים. אנחנו חיים במזרח התיכון וזה משפיע גם על המתנחלים וכל שכן על תלמידי מרן... בישיבות הספרדיות הנוסח ירושלמי (למרות שהייתי מצפה שיאמצו הרבה מנגינות מרוקאיות בגלל הצליל האירופי ובגלל הסדר שאינו מותיר לחזן לקחת את בני הישיבה או האברכים למנגינות עופר לוי ואומכולתום ולסלסולי מואזין כבדים), אבל מה לעשות הפסדנו לחמאס ולג'יהאד...
בגדול אני מסכים חוץ מהמשפט:
לצערי המוזיקה והתפילה המרוקאית כמעט אבדו מן העולם
ב"ה הרבה מתעניינים, אבל אתה צודק שזה לא בפרופורציה ביחס אל הירושלמי, ובעיקר בציבור הבני תורה שם הירושלמי דיי השתלט.
לא נותר לי אלא לנחמך שבעז"ה עוד יבוא יום והשירה שלנו תעלה ותפרח כבראשונה. מובטח אני בזאת!
 
לצערי המוזיקה והתפילה המרוקאית כמעט אבדו מן העולם.

לשמחתך אתה חי בבועה, המוזיקה והתפילה המרוקאית מעולם לא אבדה מן העולם, ואדרבה - היא חווה בשנים האחרונות פריחה אדירה בארץ ובעולם.
 
אבל מה לעשות הפסדנו לחמאס ולג'יהאד...

אמנם יש בתי כנסת שבהם ההגדרה היא "ג'יהאד" ממש, מעולם לא ראיתי כהנה לרוע, "רבנים" חוזרים בתשובה שבבחרותם היו חילוניים גמורים, גילו את האור ומעתה אין להם בעולמם אלא הרב עובדיה, והם עושים כל טצדקי למחוק את מורשת אבותם, הן בהלכה הן בשירה. בבחינת "שנה ופירש" ממש.

תמצא אותם נלחמים על הנחת תפילין בשחרית תשעה באב נגד מרן (ממש החזרת עטרה ליושנה...), נלחמים על הולכת ספר תורה פתוח (מנהג משובש שהגיע מאיזה בית כנסת שהיה צר וארוך, וכמש"כ בשו"ת הלכות קטנות ח"ב סי' רנ"ה: "נוהגים פה עה"ק ירושלים תוב"ב שמקיפים בס"ת פתוח בכל שטח בהכ"נ להראות את העם כתב ס"ת מפני שבית הכנסת הגדול הוא ארוך וצר וכו' ולא די במה שיגביהו ס"ת בתיבה"), קובעים בתקנון בית הכנסת שהקריאה תהיה ירושלמית בלבד (צ"ל מזרחית), ולא מרוקאית חלילה וחס.

וכאשר אדם מנותק משרשיו, הרי הוא כמוץ אשר תדפנו רוח, אין לו עבר ואין לו עתיד.
 
ראשי תחתית