בשו''ע נפסק שגדולה תלמוד תורה יותר מכיבוד הורים
ולכאורה צ''ב מה בא זה לאשמועינן להלכה הלא זה דין בשו''ע
והגרעק''א מציין לספר קול בן לוי [בהקדמה כתוב שנפטר באיזור גיל עשרים ומשהו ורע''א מציין לו רבות]
שס''ל שאם יש לאדם ללמוד או לכבד הורים הוא צריך להמשיך ללמוד כיון שתלמוד תורה גדול
ויש בדברים חידוש גדול שהלא ידוע שת''ת נדחת מפני כל מצווה עוברת
וביותר קשה שהלא לפי''ז לא קיים כמעט מצוות כיבוד הורים שהרי צריך ללמוד באותו זמן ות''ת קודם ,
אבל יש דרך שנייה בפר''ח שפשוט שכיבוד הורים דוחה ת''ת כיון שהוי מצווה עוברת וכשאר כל המצוות
ומש''ע שגדול ת''ת המכוון על שימוש ת''ח שכבר כתבו התוס' שאם אדם הולך ללמוד תורה בעיר אחרת ללמוד מרבותיו אפילו מפני מת מצווה אינו נדחה וממילא מיישב גם כאן שאם הולך ללמוד תורה בעיר אחרת ואביו אחר לו שלא בזה גדול ת''ת שיש חילוק בין שימוש ת''ח ללימוד תורה ששימו שדוחה כיבוד הורים אבל מצוות ת''ת לא.
וצריך לדעת המקור לעניין שימוש ת''ח שיש לו גדר אחר משאר מצוות ת''ת.
ולכאורה צ''ב מה בא זה לאשמועינן להלכה הלא זה דין בשו''ע
והגרעק''א מציין לספר קול בן לוי [בהקדמה כתוב שנפטר באיזור גיל עשרים ומשהו ורע''א מציין לו רבות]
שס''ל שאם יש לאדם ללמוד או לכבד הורים הוא צריך להמשיך ללמוד כיון שתלמוד תורה גדול
ויש בדברים חידוש גדול שהלא ידוע שת''ת נדחת מפני כל מצווה עוברת
וביותר קשה שהלא לפי''ז לא קיים כמעט מצוות כיבוד הורים שהרי צריך ללמוד באותו זמן ות''ת קודם ,
אבל יש דרך שנייה בפר''ח שפשוט שכיבוד הורים דוחה ת''ת כיון שהוי מצווה עוברת וכשאר כל המצוות
ומש''ע שגדול ת''ת המכוון על שימוש ת''ח שכבר כתבו התוס' שאם אדם הולך ללמוד תורה בעיר אחרת ללמוד מרבותיו אפילו מפני מת מצווה אינו נדחה וממילא מיישב גם כאן שאם הולך ללמוד תורה בעיר אחרת ואביו אחר לו שלא בזה גדול ת''ת שיש חילוק בין שימוש ת''ח ללימוד תורה ששימו שדוחה כיבוד הורים אבל מצוות ת''ת לא.
וצריך לדעת המקור לעניין שימוש ת''ח שיש לו גדר אחר משאר מצוות ת''ת.