הדליק נר שבת בביתו, והלך לסעוד סעודת ליל שבת אצל קרובו, ושוב החליט ללון שם, האם רשאי?

הצטרף
24/12/24
הודעות
95
בס"ד
אם הדליק נר שבת בביתו, ויצא [קודם השקיעה] מביתו לבית קרובו לסעוד סעודת ליל שבת, ואחרי הסעודה צריך לחזור לביתו, והנרות דולקות עוד, אלא שהיה מאוחר והחליט ללון אצלו, האם רשאי, או"ד יש לחוש על ברכת הדלקת הנר
 
לפי דברי הריטב"א חולין קו לכאורה מותר ויל"ע בזה.
 
כמו לענין נט"י שכ' הבא"ח [אולי בשם הריטב"א הנ"ל] שאין בזה ברכה לבטלה אם בסוף לא אוכל כביצה
 
ויש בזה נידון גם לגבי ספיה"ע, לסוברים שאם לא ספר יום אחד לא יכול להמשיך לספור בברכה, שאעפ"כ ברכותיו בימים הראשונים אינם לבטלה, משום שבאותם ימים היה צריך לברך
 
אתמול חכם יצחק יוסף דיבר על זה וקישר הענין.
 
בס"ד
אם הדליק נר שבת בביתו, ויצא [קודם השקיעה] מביתו לבית קרובו לסעוד סעודת ליל שבת, ואחרי הסעודה צריך לחזור לביתו, והנרות דולקות עוד, אלא שהיה מאוחר והחליט ללון אצלו, האם רשאי, או"ד יש לחוש על ברכת הדלקת הנר
יש כאן גם נושא של מצות הדלקה האם למפרע היה מחויב להדליק היכן שמתארח ולא רק נושא של ברכה לכאו'? וא"כ לא יועיל דברי הריטב"א אלא לברכה ולא למצוה.
 
ראשי תחתית