אפשר אולי גם "לצדד" קצת בפלפול כהרא' שנקטו שכל טעם האיסור הוא משום בריאות ולפ"ז (כמובן לא להלכה כלל ועיקר) אם יתברר כיום שזה בריא יהיה מותר לפי הרבה ראשונים שנקטו דרשינן טעמא דקרא הלכה למעשה (וזה סוגיא בפני עצמה ומ"מ כך ס"ל להרבה מהרא') ולא שייך לרשב"א על טריפות ואכמ"ל
שם בהלכה ה - וז"ל: שלשה חלבים הן שחייבין עליהן כרת: חלב שעל הקרב ושעל שתי הכליות ושעל הכסלים אבל האליה מותרת באכילה לא נקראת חלב אלא לענין קרבן בלבד כמו שנקראו חלבים כליות ויותרת הכבד לענין קרבן כמו שאתה אומר חלב הארץ וחלב כליות חטה שהוא טובם ולפי שמרימין דברים אלו מן הקרבן לשריפה לשם נקראו חלב שאין שם דבר טוב אלא המורם לשם ולכך נאמר בתרומת מעשר בהרימכם את חלבו ממנו. ע"כ. ואף שכ' שרק לענין קרבן וכו', היה צריך לחדש זאת. ועכ"פ שמענו, שכלל זאת ביחד וכו'.