?בפרמ"ר
פרמ"ר - פרוץ מרובה
יש יהודי בב"ב בשם ר' משה אנגלרד
שהודיע לפני מס' שבועות שהולך לפתוח
'בית הוראה לספרדים' בהלכות עירובין
דהיינו, שיענו לספרדים על פי מנהגי הפסיקה שלהם
אתה צודק, באמת מוזר שלא יצא ספר מסודר על עירובין. האם זה בגלל שזה עסק יותר של "רבנים" לסדר עירוב, ולא לכולם?אבל בתכלס, אם אני רוצה ללמוד הלכות עירובין לפי הפסיקה של חכמי הספרדים מהדור האחרון. איזה ספרים יש?
אין על זה חזון עובדיה (וביביע אומר רק תשובות בודדות), ולא ילקוט יוסף ולא הלכה ברורה. גם אין אור לציון.
כן יצא משנ"ב איש מצליח. מה עוד?
באמת צרה צרורה.אבל בתכלס, אם אני רוצה ללמוד הלכות עירובין לפי הפסיקה של חכמי הספרדים מהדור האחרון. איזה ספרים יש?
אין על זה חזון עובדיה (וביביע אומר רק תשובות בודדות), ולא ילקוט יוסף ולא הלכה ברורה. גם אין אור לציון.
כן יצא משנ"ב איש מצליח. מה עוד?
מה רע בכף החיים?באמת צרה צרורה.
לפני כחצי שנה למדו בכוללי ערב של "יחוה דעת" עירובין, ובאמת אין ספר שנותן מענה לדידן.
הרבה נידונים לא הובאו בכה"ח.מה רע בכף החיים?
יש למרן גאון ישראל הגרמ"א במאמר מרדכי שבת ח"ג פרקים נ"ה - נ"ט.אבל בתכלס, אם אני רוצה ללמוד הלכות עירובין לפי הפסיקה של חכמי הספרדים מהדור האחרון. איזה ספרים יש?
אין על זה חזון עובדיה (וביביע אומר רק תשובות בודדות), ולא ילקוט יוסף ולא הלכה ברורה. גם אין אור לציון.
כן יצא משנ"ב איש מצליח. מה עוד?
העולה מדבריו שם שאין לסמוך על עירוב צוה"פ בדאו'.למעשה, העולה מהאור לציון בחלק א אורח חיים ל ויביע אומר ט לג שיש לסמוך על כך שאין רשות הרבים בזמננו, מכמה וכמה טעמים. חדא, דהרחובות מתעקלים, ועוד שיש הפסק ברשות הרבים על ידי רשות היחיד של הרחובות המפסיקים בתוך רשות הרבים ולסמוך על כך דלא אתו רבים ומבטלי מחציתא, ועוד דעת חכם עובדיה לסמוך על הרבה ראשונים שמצריכים שישים ריבוא, ועוד צירף שמהני מדאורייתא צורת הפתח.
למה?אמת, אבל שיש להקל על ידי שינוי, ובשעת הדחק, כך שהדבר מיקל את הצורך הגדול בלחפש פתרונות מקיפים.