מרן שליט"א שנים רבות בתענ"ד כל שני וחמישי במשך כל השנהאפשר קצת לפרט על הנהגותיו בימי השובבי"ם? הסיגופים תעניות הדיבור וכו'.
זוכר שלפני למעלה מעשור הגעתי לישיבה ורציתי לגשת אליו באיזה ענין, ואמרו לי שלא מקבל אנשים בשובבי"ם בגלל התענ"ד.
ובימי השובבים כל השבוע?מרן שליט"א שנים רבות בתענ"ד כל שני וחמישי במשך כל השנה
איני יודע.ובימי השובבים כל השבוע?
מרן שליט"א מדליק נרות חנוכה בחלון ביתו ובפתח הבניין.
כמדומה בחלון ביתו הפונה לרה"ראיפה הוא מברך?
אינו מובן.אף שמרן שליט"א מחמיר ולא פותח בקבוקים בשבת,
כיון שדעת רבו - מרן הגרש"ז זצ"ל להתיר, לא פותחים בקבוקים בישיבה לפני שבת
מה לא מובן?אינו מובן.
אף שמרן שליט"א מחמיר ולא פותח בקבוקים בשבת,
כיון שדעת רבו - מרן הגרש"ז זצ"ל להתיר, לא פותחים בקבוקים בישיבה לפני שבת
כוונתו שפותחים בשבת.אינו מובן.
האם בכל הליכותיו הוא נוהג עפ"י קבלה שזה מנוגד לנגלה?? רבו בזה הדוגמאות...מרן שליט"א מכניס ציציות
וכל בני הישיבה עוברים על חשש מתקן כלי והוא לעצמו מחמיר.כוונתו שפותחים בשבת.
וכל בני הישיבה עוברים על חשש מתקן כלי והוא לעצמו מחמיר.
אינני מכיר את הרב עדס מספיק טובלהיפך, הוא חושב שזה מותר - כמו רבו הגרש"ז, ורק לעצמו מחמיר.
בהקשר דומה שמעתי, שמרן הגרע"י התיר פתיחת דלת המקרר בשבת - אבל לעצמו היה מחמיר בזה,
התיר עלייה המעלית שבת - ובעצמו מעולם לא עלה בה גם לעת זקנותו.
אינני מכיר את הרב עדס מספיק טוב
אבל לפי הידוע לי הוא מחנך את תלמידיו להחמיר
ובדבר שהרבה פוסקים חשובים כהגרי''ש והגרנ''ק ועוד אוחזים לאיסור
שהישיבה לכתחילה תקל בזה
לא נשמע לי נכון לקול יעקב
אבל כנראה אתם יודעים יותר.
לא.וכל בני הישיבה עוברים על חשש מתקן כלי והוא לעצמו מחמיר.
מרן שליט"א נוהג כמנהגי הספרדים, שברוב הדברים מנהג הספרדים היה ע"פ הקבלה וכמבואר בכף החיים ועוד.האם בכל הליכותיו הוא נוהג עפ"י קבלה שזה מנוגד לנגלה?? רבו בזה הדוגמאות...
מי שרוצה צריך לבקש מחבירולא.
כל מי שרוצה אינו פותח בשבת.
מרן שליט"א לא לובש קיטל בר"ה וביוה"כ.
אף אחד לא מחייב אותו לשתות מיץ מהבקבוק הסגור, ויכול לשתות פטל או מים, או להביא בקבוק פתוח מלפני שבת.מי שרוצה צריך לבקש מחבירו
ויעבור על לפנ''ע.
[וצ''ע כיון שרבו מתיר לו]
מרן שליט"א היה 'מקרא' בתקיעות כל השנים, כיום המקרא הוא בנו רה"י הגרא"ח שליט"א.