הנחת תפילין דרש"י ודר"ת ביחד

לפי השו''ע העניין להניחם ביחד זה בשביל ספק ברכה לבטלה
היום אף אחד לא חושש לזה מכיוון שבעיקרון נפסק להלכה כרש''י וגם גדולי המקובלים אם יניחו רק את של רש''י יברכו עליו [כשמניחים שימושא רבה]
וממילא חזר הדין ואין שום עניין לפי השו''ע להניחם יחדיו​
אשמח אם תגיב לגופו של עניין ותפסיק לילל​

שותיה דמר כלל לא ידענא, דהרי גם השו"ע שכתב להניח שתיהם, כתב שאם אינו יכול להניח שתיהם מכל סיבה שתהיה - יניחם אחד אחרי השני.
כלומר, דאף לדעת השו"ע ההלכה כרש"י ואפשר לברך על רש"י ואעפ"כ כתב שירא שמים יצא ידי שניהם. והעולה מאמור: שהשו"ע כתב להניח שתיהם כדי שיזכה לברך על שתיהם יחד ולא יניח ר"ת אח"כ בלי ברכה, והסיבה שאמר להניח שתיהם הוא לזכות לברך על שתיהם ולא יעשה מצוה בלא ברכה [ואולי גם לרווחא דמילתא שלא יהיה חשש כלל לברכה לבטלה, ולאו שבקושטא חשש לזה וכמ"ש מר, ודו"ק].
ומה שכתב מדברי המקובלים הוא תימה גדולה, דהרי ידוע לשיטת הקבלה שניהם אמת, והסיבה שלא מברכים על תפילין דר"ת הוא משום שלא שייך עליהם ברכה וכמ"ש המקובלים עיי"ש בטעמם, ולעולם שניהם אמת ובלי להניח ר"ת יחד אין זה נקרא הנחתם תפילין שלמה [עכ"פ] אליבא דהמקובלים, וכידוע שיש דעות במקובלים [האחרו'] שלא יוצא יד"ח בלא להניח שתיהם, ובוודאי שכך אנו לא פוסקים ואין אלו דברי האר"י הח"י. אבל מכל הני פוק חזי כמה החשיבו תפילין דר"ת יחד על הראש.
וקצת תימה על דברי הר"י יוסף שכתב שיש משום להחזיר העטרה ליושנה להניח אחד אחרי השני. ע"כ. זה וודאי ליתא, דהרי אנו בגלות ועדין לא נפסקה ההלכה, וההידור הוא להניח שתיהם לצאת יד"ח כל השיטות וכדברי השו"ע הפשוטים והברורים שעד לפני הדור שלפני פנינו אפילו פוסק אחד לא פקפק. ועוד דהרי ידוע דמהר"ם מרוטנברג ועוד ראשו' הניחו שתיהם, וכי הם לא חשבו להחזיר העטרה ליושנה, א"ו זה אינו. ופשוט וברור לכל.
ויש עוד להשיב על דבריו, כגון מש"כ שיש להיזהר לא להניח שתיהם מחמת דברי הט"ז [הידועים והמחודשים שהופך בפילפולו כל הסוגיא הידועה שיש מקום בראש להניח ב' תפילין], וכן מש"כ שלא כולם יודעים להניח, וכן מש"כ שלא נוהגים היום כן וזה נקרא לפרוש מן הציבור. ועוד מש"כ שראוי ללכת אחרי גדולי הדור דאיכא עשה משום כבוד התורה.

אם תרצה כל כך תשובה לגופו של עניין בכל דבר ויהיה בזה נפק"מ, אז אולי אשב ובס"ד אכתוב ואתמודד עם כל הקושיות דשם.
שבת שלום.​
 
תפילין קטנות, זה דבר שקשה לעשות. נקודה.
תשאלו את כל הסופרים שאתם מכירים.
אפשר? כן,
יש הרבה פספוסים? כן,
יש מומחים שמצליחים? כן,
הרבה? לא.
זה דבר שאפשר לבדוק ולראות !

תכלס'? - כל אחד יעשה את השיקול הכלכלי מול הרווח הרוחני, כל אחד לפי דרגתו בשאר דברים.
יאתר את הסופר המומחה שסומך עליו, יעמוד היטב על המשמר שלא תהיה תקלה בעת ההכנסה לבתים,
יבדוק שהרצועות איכותיות מספיק שלא יהרסו בקיפול במעברתא שהרי צר שם יותר.
ואשריו ואשרי חלקו.
[עוד משהו, שישים לב, שההנחה לוקחת זמן רב יותר מזוג אחד, כך שצריך להתחיל קודם שלא להפסיד את פסוקי דזמרא וק"ש וברכותיה כמונה מעות ותפילה בציבור, שגם זה כתוב בשלחן ערוך.]

לא הבנתי על מה הוויכוח
 
[עוד משהו, שישים לב, שההנחה לוקחת זמן רב יותר מזוג אחד, כך שצריך להתחיל קודם שלא להפסיד את פסוקי דזמרא וק"ש וברכותיה כמונה מעות ותפילה בציבור, שגם זה כתוב בשלחן ערוך.]

לא הבנתי על מה הוויכוח
מש"כ שלוקח יותר זמן, אחר שמתרגלים זה אינו משמעותי בכלל, עוד דקה יותר ואולי גם פחות, דוק ותשכח.
 
ראשי תחתית