חידה הרג ולא שחט ואינה נבלה?

תווית מותאמת לחידות תורניות
ויקרא פרק יא פסוק לט
וְכִי יָמוּת מִן הַבְּהֵמָה אֲשֶׁר הִיא לָכֶם לְאָכְלָה הַנֹּגֵעַ בְּנִבְלָתָהּ יִטְמָא עַד הָעָרֶב:
!!!!!!!!!!!
תמהני על כת''ר שנעלם ממנו לפי שעה שיש שתי פרשיות בתורה
אחד על בהמה טהורה וכמו שהבאת ושם באמת מדייקים [אולי אפילו רש''י ] דוקא כי ימות אבל בשחיטה אינו מטמא
אבל יש בפסוק כז שם בבהמה טמאה וכל הולך על כפיו בכל החיה ההולעת על ארבע טמאים הם לכם כל הנוגע בנבלתם יטמא עד הערב ושם מדייקים שלא כתוב כי ימות שבכל אופן היא מטמאה.
אע''פ שהגמרא בחולין ע: דורשת את וכי ימות חציו על בהמה טמאה וחציו על טהורה אינו קשה כמבוא רלמעיין
 
תמהני על כת''ר שנעלם ממנו לפי שעה שיש שתי פרשיות בתורה
אחד על בהמה טהורה וכמו שהבאת ושם באמת מדייקים [אולי אפילו רש''י ] דוקא כי ימות אבל בשחיטה אינו מטמא
אבל יש בפסוק כז שם בבהמה טמאה וכל הולך על כפיו בכל החיה ההולעת על ארבע טמאים הם לכם כל הנוגע בנבלתם יטמא עד הערב ושם מדייקים שלא כתוב כי ימות שבכל אופן היא מטמאה.
אע''פ שהגמרא בחולין ע: דורשת את וכי ימות חציו על בהמה טמאה וחציו על טהורה אינו קשה כמבוא רלמעיין
צודק, צודק, צודק.
טעיתי.
 
?????????????
בעופות אין נבילה אלא רק בנע''ט בבית הבליעה.
בעוף טהור בבית הבליעה בעוף טמא במגע ומשא, ובמקרה שאליו כוונתי לא תהיה טומאה לא בעוף טהור ולא בעוף טמא לא בבית הבליעה ולא במגע ומשא.
 
מחילה, הכוונה היתה שאין טומאת נבלה כדין עוף טהור שמטמא בבית הבליעה ... [כמובן שבעוף טמא מעולם לא נאמרה טומאת נבלה ואם לא חשב לאוכלה גם אינה מקבלת טומאה]
לא הבנתי
תוכל להסביר בדיוק את החידה.
 
לא הבנתי
תוכל להסביר בדיוק את החידה.
הסתבכתי עם הניסוחים.
מצאתי מקור לעוף טהור של חולין שנהרג בידי אדם שלא על ידי שחיטה ואין בו כלל טומאת נבלה בבית הבליעה.
רמז : הדבר שנוי במחלוקת ראשונים, כאשר שיטת רש"י היא שיש בו טומאת נבלה, ויש על העמוד מי שחולק עליו...
 
לא קשור.
זו המשנה בזבחים שציין כת"ר :
מלק בשמאל או בלילה, שחט חולין בפנים, וקדשים בחוץ, אינן מטמאין בבית הבליעה.
מלק בסכין, מלק חולין בפנים, וקדשים בחוץ, תורין שלא הגיע זמנן, ובני יונה שעבר זמנן, שיבש גפה, ושנסמית עינה, ושנקטעה רגלה, מטמא בבית הבליעה.
זה הכלל, כל שהיה פסולה בקודש, אינה מטמאה בבית הבליעה.
לא היה פסולה בקודש, מטמאה בבית הבליעה [וכל הפסולים שמלקו, מליקתן פסולה, ואינן מטמאות בבית הבליעה].
ע"כ.
מה ההן ומה הלאו?
 
לא קשור.
זו המשנה בזבחים שציין כת"ר :
מלק בשמאל או בלילה, שחט חולין בפנים, וקדשים בחוץ, אינן מטמאין בבית הבליעה.
מלק בסכין, מלק חולין בפנים, וקדשים בחוץ, תורין שלא הגיע זמנן, ובני יונה שעבר זמנן, שיבש גפה, ושנסמית עינה, ושנקטעה רגלה, מטמא בבית הבליעה.
זה הכלל, כל שהיה פסולה בקודש, אינה מטמאה בבית הבליעה.
לא היה פסולה בקודש, מטמאה בבית הבליעה [וכל הפסולים שמלקו, מליקתן פסולה, ואינן מטמאות בבית הבליעה].
ע"כ.
מה ההן ומה הלאו?

ההן: מלק חולין בפנים מטמא.
הלאו: הא מלק קדשים אינו מטמא.
רק שאתה מחפש חולין.
 
ראשי תחתית