דרופתקי דאורייתא
חבר קבוע
- הצטרף
- 24/12/24
- הודעות
- 254
אתה בטוח?ויש רשימה יותר ארוכה שחולק עליו שמזכיר את שמו.
אתה בטוח?ויש רשימה יותר ארוכה שחולק עליו שמזכיר את שמו.
אתה שואל מדוע ביבי"א לא הזכיר את ברכת יעקב?ולמה לא מזכירים אותם בתור סייעתא?
תחזור שוב לדברי הילקוט יוסף שמציין אף עמוד בספר מרן שליט"א, ותראה שבדיוק את זה העתקתי, ולא חלמתי עמודים אחרים.
גם אם נדחוק לפרש כדבריך,מה שכתב "כנגדינו"...
לא אומר שמזכיר את הילקוט יוסף או יביע אומר (חס וחלילה חס ושלום להזכיר ספרים אלה)
אלא מדבר על ההיתר הזה.
וזה "נגדם" שהאריכו לבסס את ההיתר.
לגופו של עניין מצאתי בעבר ריטב"א שכותב שאסמכתא תמיד פירושו שהתורה העידה שיש טעם בדבר, אבל לא קבעה אותו חובה ובאו חכמים וקבעוהו חובה, וזה בניגוד לשאר דיני דרבנן שהתורה רק אמרה שיש מצוה לשמוע בקול חכמים, אבל לא גוף הדבר, כאן היא רוצה בגוף הדבר, ואם כן יתכן שכך הבין הרא"ש את דברי רבינו יונה, ויש לומר שאי"ז דאורייתא גמור.אולי גם כאן המקום להביא דברי אחרים בענין:
בעלון השיעור השבועי פרשת ויחי תשפ"ד כתוב כך
הצג קובץ מצורף 13052
בשיעור עצמו [מוצ"ש ויגש] פלט הרב יצחק יוסף בתוך הדברים שכונתו לרב סופר, שאכן כתב בענין זה וס"ל שהוא דאוריתא. אולם הוא התייחס לדברי הרא"ש הנ"ל, וכתב שגם פוסקים שכתבו 'אסמכתא בעלמא' אין כונתם 'לדרבנן' אלא שאין 'ראיה מהפסוק אלא בתור אסמכתא' אבל יתכן שהם סוברים דאוריתא.
אמנם יש לדון בדבריו - אבל תמוה להציג את זה כאילו הוא לא ראה את הרא"ש שמופיע בב"י. ואלו דבריו
הצג קובץ מצורף 13051
כבר השיבו כמה חריפות זה...ומציאות שכתב.
![]()
ולכן מה?אם לעולם יש "איסור" להזכיר בספריו יביע אומר או שאר ספריו של מרן הגרע"י זצוק"ל, כבר א"א לדעת מה ראה שם ומה לא...
כי גם אם ראה לא יציין אליהם.
הכה"ח לא הזכיר את הבא"ח רק במקומות שחולק עליו, ולא נמנע מלהזכירו כליל בספריו. משא"כ בנ"ד, וזו הטענה של הרב @אור יעקבאין לי זמן להתחיל להשיב לך, לך תלמד קצת ותווכח
אסתפק בכך לגבי נ"ד, שכך נהג זקינו כף החיים לגבי הבן איש חי שחולק עליו הרבה בהעלמת שמו
לא הבנתי להקשות ולתמוהואם כ"כ מכבדו למה אחרי פטירתו מזכירו עם לשונות תמיהה גדולים?
לא, כי לא נכנס לנידון.בחלק ד הוזכרו המראי מקומות המובאים בספרו של הרב סופר?
ותחזור שוב ותראה את הצילום השני שהעלית שמלמד על דעתו של הרב סופר.תחזור שוב לדברי הילקוט יוסף שמציין אף עמוד בספר מרן שליט"א, ותראה שבדיוק את זה העתקתי, ולא חלמתי עמודים אחרים.
תקרא מה כתבתי:לא הבנתי להקשות ולתמוה
להוי אומר שאינו מכבדו ??
לא נראה לי שמישהו שאתה מכבד אתה תזכיר אותו "רק" כשיש לך קושיות עליו, ותכתוב על כל קטע שאתה מביא ממנו שדבריו תמוהים.ואם כ"כ מכבדו למה אחרי פטירתו מזכירו עם לשונות תמיהה גדולים?
יש בזה קצת הערה שאילו היה סובר הגריח"ס שלא נוהג בזה"ז אז היה מוסיף שבלאו הכי לא מקפידים בזה. ומדשתק בזה, משמע קצת שסובר שיש להקפיד על זה, ורק שאם זה מחמת גדול אז אין חשש.בדיוק הפוך.
אני לא מחפש להקשות על הילקוט יוסף, אלא אני מראה שהילקוט יוסף מחפש בכח להעיר על מרן שליט"א.
מרן שליט"א לא בא לכתוב שם את ההלכה לגבי הנושא הזה, אלא משיב לח"א שמצינו כעי"ז.
אז למה סתם לחפש להעיר על מרן שליט"א??? כמו שאתה מודה שאין בזה שום הערה.
זה לא מה שהוא כתב, זה טענה אחרתהכה"ח לא הזכיר את הבא"ח רק במקומות שחולק עליו, ולא נמנע מלהזכירו כליל בספריו. משא"כ בנ"ד, וזו הטענה של הרב @אור יעקב
מאותה סיבה שהרב יצחק יוסף לא מזכיר סייעתא לדבריו מאלו שהוא רואה בהם כברי פלוגתא כנגד אביוהאם יש למישהו הסבר למה לא מזכיר את ספרי הרב עובדיה כשאינו חולק עליו?
כנראה שלאאף פעם לא ראה סיוע מדבריו?
זה שהוא מכבדו זה עובדה שאני יודע מקרוב, ולכולם זכור כמה היה מתפלל לרפואתו כשהיה חולה וכו'ואם כ"כ מכבדו למה אחרי פטירתו מזכירו עם לשונות תמיהה גדולים?
עיין לעיל.זה לא מה שהוא כתב, זה טענה אחרת
למה לא מזכיר אותו בתור סייעתא לדבריו וכדו'?
זה גם אסור?
אין רב שלא מביא ממנו סייעתא לדבריו. (חלקם יותר וחלקם פחות)מאותה סיבה שהרב יצחק יוסף לא מזכיר סייעתא לדבריו מאלו שהוא רואה בהם כברי פלוגתא כנגד אביו
דמיונות.כנראה שלא
אם אני מתפלל על גדול ישראל שלא ימות אני "מכבד" אותו...זה שהוא מכבדו זה עובדה שאני יודע מקרוב, ולכולם זכור כמה היה מתפלל לרפואתו כשהיה חולה וכו'
"גישה אחרת"...הוא מבטא גישה אחרת ובחייו לא רצה להתעמת מולו, ואחר פטירתו כן
להתפלל לרפואה זה שלא ימות?אם אני מתפלל על גדול ישראל שלא ימות אני "מכבד" אותו...
לא."גישה אחרת"...
מה זה פוליטיקה?
זה בדיוק מה שהוא עשה. חלק על הגישה ולא על האדם.אפשר לחלוק ולדון כדרכה של תורה.
פחד מאן דכר שמיה?לא צריך לפחד רק בגלל שהוא לי ורק אחרי פטירתו...
גוזמא בעלמא.להתפלל לרפואה זה שלא ימות?
לא אותו.אתה רוצה לחנך את הרב סופר?
כך זה נראה.פחד מאן דכר שמיה?
@דרופתקי דאורייתא הוא כנראה מתלמידיו הקרוביםגוזמא בעלמא.
לא אותו.
את הכותב הנ"ל.
דווקא לא נראה כךכך זה נראה.
איזה צילום שני?ותחזור שוב ותראה את הצילום השני שהעלית שמלמד על דעתו של הרב סופר.
ראיתי השבוע בילקו"י החדש (ברכות ח"ב)הוא מוזכר מעל 1000 פעמים בספריו!!!
וברבים מהמקומות חולק עליו.
וצע"ג על הכף החיים שלכאורה חלק שלא כדרכה של תורהלא יתכן לחלוק על חכם מאות פעמים,
ולומר שחולק כדרכה של תורה
וצע"ג על הילקוט יוסף שלכאורה חלק שלא כדרכה של תורה
לפי דברים אלו שהבאת, כך נמצא,וכי ראית פעם בכל ספריו שחולק שלא כדרכה של תורה?
כגון?מאותה סיבה שהרב יצחק יוסף לא מזכיר סייעתא לדבריו מאלו שהוא רואה בהם כברי פלוגתא כנגד אביו
זה לא יתכן, אא"כ תאמר שמה שרואה שכותב מיד חולק ע"ד. וזה ג"כ לא יתכן.כנראה שלא
הרב אופיר מלכה, למשלכגון?
למה לא יתכן שהוא לא מוצא בו חידושים, רוב ספרי הגרע"י זצ"ל אינם ספרים של 'חידושים', לנו הקטנים זה מאוד מחודש והסדר הבהיר עולה על הכל, אבל יש אנשים שבראש שלהם מונח כל זה עוד לפני כןזה לא יתכן, אא"כ תאמר שמה שרואה שכותב מיד חולק ע"ד. וזה ג"כ לא יתכן.
האם יש למישהו הסבר למה לא מזכיר את ספרי הרב עובדיה כשאינו חולק עליו?
אף פעם לא ראה סיוע מדבריו?
עם כל הכבוד, ספרי הרב אופיר מלכה הם פסקים קצרים הלכה למעשה, אין בו כמעט משא ומתן עמוק, אז מה שייך להביא ממנו "סייעתא", מפסק הלכה שהוא העתיק מהליכות שלמה??הרב אופיר מלכה, למשל
אדרבה ואדרבה!!! דוקא מי שמונח בסוגיא ושולט בה, רק אז יכול לטעום מצוף נועם אמרותיו, שדבריו נאמרו בדקדוק רב ובקיצור נמרץ. ויש בדבריו אין סוף חידושים בהבנת הסוגיא ודברי הפוסקים, כידוע לכל מבין באמת. ועליך להצטער שלא זכית לדלות מעומק דבריו, ולהתפלל שתזכה שיפתחו לך שערי תורתו.ג"א הקטן בנושאים שהקפתי ולמדתי היטב, לא מצאתי הרבה חידושים ברוב הפעמים בדברי היבי"א מלבד מ"מ לא משמעותיים לעיקר הנושא
גם הילקוט יוסף אין בו שום מו"מ כלל, גם לא עמוקעם כל הכבוד, ספרי הרב אופיר מלכה הם פסקים קצרים הלכה למעשה, אין בו כמעט משא ומתן עמוק
היבי"א כותב גם למי שלא ונח כלל בסוגיאאדרבה ואדרבה!!! דוקא מי שמונח בסוגיא ושולט בה, רק אז יכול לטעום מצוף נועם אמרותיו, שדבריו נאמרו בדקדוק רב ובקיצור נמרץ. ויש בדבריו אין סוף חידושים בהבנת הסוגיא ודברי הפוסקים, כידוע לכל מבין באמת. ועליך להצטער שלא זכית לדלות מעומק דבריו, ולהתפלל שתזכה שיפתחו לך שערי תורתו.