הרב מרדכי גרוס והרב אלחנן פרץ עזבו את שחיטת 'עטרה - בית יוסף'

  • יוזם האשכול יוזם האשכול עשרה זהב
  • תאריך התחלה תאריך התחלה
כל דיני הריאה הם רק דרבנן ואולי קצת פחות בחומרתם ('חומרות שקבלו במשך הדורות') ומהני צירופים כגון אבדה הריאה או מיקום הסירכה שלדעת המחבר רק מקום מועט אוסר וממילא פחות מצוי אחוזי טריפה, ויש עוד צירופים שאיני זוכרם כעת.
אבל זה לא נקרא אבדה הריאה.
ומה התכוונת שלפי 'השו''ע מיקום הסירכא זה רק מקום מועט????????..
 
אני מצרף לכאן משהו שראיתי לפני כמה שנים, והוא נורא נוראות, וכדאי לכל אחד מהחברים היקרים, להעמיק ולהתבונן קצת במה שכתוב.
ואדגיש ואציין כבר מעכשיו, שלכאורה לא יתכן שאם באמת יש צד גדול וחמור (וי"א איסורא ממש) להקפיד בענין ההכשרים, שיהיה הדבר מותר בפורים רק משום איזה דרשה מליצית מהכתוב במגילה. על כרחך שהגאון החסיד רבי שלמה זלמן אוירבעך זצ"ל, ס"ל שמלכתחילה כל הענין אינו מבוסס על אדני קודש. וד"ל.
חשוב להוסיף שכל זה בהנחה שהסיפור אמיתי! מקורו ראיתי ממחבר אחד שאני לא מכיר בכלל, ספר "מפיקודיך אתבונן", הר' יהושע בן מאיר (עי' ערכו בויקיפדיה, יש לו היסטוריה מעניינת), והובא דבר זה בכמה ספרים וקבצים, כגון בספרי הר' גמליאל רבינוביץ, וירחון האוצר, ועוד.

הצג קובץ מצורף 12588הצג קובץ מצורף 12588
ליצנות אחת דוחה מאה תוכחות.
אני לא יודע מה כוונת הסיפור, והוא צע"ג.
עכ"פ פשוט, שאם יש הכשרים שיש להם ריעותא בנאמנות שהם נכשלים ומכשילים בדאורייתא, אין היתר לאכול כלל מהכשר זה כדי "לנצח את המן".
 
ומה התכוונת שלפי 'השו''ע מיקום הסירכא זה רק מקום מועט????????..
אני לא זוכר כעת פרטים, בעבר דברתי עם שוחט ממוחה ויר"ש שהערים לי ערמה אדירה של ספקות, ברמה שאפי' הבריסק'ס יקלו (סתאאאם), אחד מהם על מיקומה של הסירכא ע"ג הריאה שמטריף, שוב, לא זוכר פרטים.

עכ"פ, בזמנו של הגרש"ז לא היה לא 'בית יוסף' ולא 'יורה דעה', כך שגם אם הסיפור נכון ברעיון, רוב הסיכויים שכהיום הזה הגרש"ז לא היה כולל את כולם לטובה...
 
אני לא זוכר כעת פרטים, בעבר דברתי עם שוחט ממוחה ויר"ש שהערים לי ערמה אדירה של ספקות, ברמה שאפי' הבריסק'ס יקלו (סתאאאם), אחד מהם על מיקומה של הסירכא ע"ג הריאה שמטריף, שוב, לא זוכר פרטים.
אני לא חושב שזה נכון.
אגב בדיקת הריאה היא דרבנן
סירכא בריאה זה טרף מדאורייתא [באופן שאין תליה למקום אחר]
 
אני מצרף לכאן משהו שראיתי לפני כמה שנים, והוא נורא נוראות, וכדאי לכל אחד מהחברים היקרים, להעמיק ולהתבונן קצת במה שכתוב.
ואדגיש ואציין כבר מעכשיו, שלכאורה לא יתכן שאם באמת יש צד גדול וחמור (וי"א איסורא ממש) להקפיד בענין ההכשרים, שיהיה הדבר מותר בפורים רק משום איזה דרשה מליצית מהכתוב במגילה. על כרחך שהגאון החסיד רבי שלמה זלמן אוירבעך זצ"ל, ס"ל שמלכתחילה כל הענין אינו מבוסס על אדני קודש. וד"ל.
חשוב להוסיף שכל זה בהנחה שהסיפור אמיתי! מקורו ראיתי ממחבר אחד שאני לא מכיר בכלל, ספר "מפיקודיך אתבונן", ר' יהושע בן מאיר (עי' ערכו בויקיפדיה, יש לו היסטוריה מעניינת), והובא דבר זה בכמה ספרים וקבצים, כגון בספרי הר' גמליאל רבינוביץ, וירחון האוצר, ועוד.

הצג קובץ מצורף 12588הצג קובץ מצורף 12588
יש"כ על הציטוט
זה בהחלט סיפור מעניין
אבל כבר ידוע מה שאמר החזון ש"לא פוסקים הלכה ממעשיות"
המכשולות גדולות וא"א להתעלם ממה שקורה בכשרויות
אמנם אין אני אומר שכל מי שאוכל מהכשר פלוני לא אוכל כשר
אבל ברור שכל אדם צריך לדקדק במאכליו
 
ראשי תחתית