מגילה י"ב א' רב ושמואל חד אמר מלך פיקח היה וחד אמר מלך טיפש.
וכתבו בעלי התוס' על המגילה, שמחלוקת זו רמוזה בשמו של אחשורוש:
אדם
חכם
שוטה
ופליגי
רב
ושמואל.
והנה במגילה י"א א' דרשו בגמ' כמה דרשות על שם אחשורוש -אחיו של ראש, וכדו'.
ויש להוסיף בכל זה שיש טוענים ששמו של אחשורוש היה אצל הגויים "חשיארש" [ומצינו בכמה מקומות שהפסוק משנה קצת את השם],
ובשם שכתוב במגילה - רמוז כל הרמזים בגמ' ובתוס'.
וכתבו בעלי התוס' על המגילה, שמחלוקת זו רמוזה בשמו של אחשורוש:
אדם
חכם
שוטה
ופליגי
רב
ושמואל.
והנה במגילה י"א א' דרשו בגמ' כמה דרשות על שם אחשורוש -אחיו של ראש, וכדו'.
ויש להוסיף בכל זה שיש טוענים ששמו של אחשורוש היה אצל הגויים "חשיארש" [ומצינו בכמה מקומות שהפסוק משנה קצת את השם],
ובשם שכתוב במגילה - רמוז כל הרמזים בגמ' ובתוס'.