משיב כהלכה
חבר בכיר
- הצטרף
- 18/12/24
- הודעות
- 4,965
ולכן אם הקול שלך ערב, יעדיפו לשמוע אותך...
בדיוק לפני שבועיים מישהו אמר לי (בבוקר) שהילד שלו בר מצוה והוא עולה וקורא בתורה את עליית שלישי. לא נראה לי שאם היה לי "קול יפה" הוא לא היה קורא. (ותאמין לי רובם ככולם שעלו וקראו בתורה, רציתי לסתום את האזניים...)ולכן אם הקול שלך ערב, יעדיפו לשמוע אותך...
מפריע לי "שלא מודיעים"!!!גם זה מפריע לך? שילד בר מצווה קורא את העליה שלו?
זה נכון וזה מתחשב להודיע לפני במקרה שיודע. כך לדעתי.אתה יודע שזה הולך להיות למה לא להודיע?
סליחה על האי הבנה...מדובר בסך הכל בקריאת שני וחמישי. זה לא באמת מה שמפריע לך, שהכנת לחינם כמה שורות.
בפרט שקריאת שני וחמישי היא שלושה פעמים, וממילא היית צריך להכין זאת עבור הפעמים האחרות.
ובפרט שאם אתה בעל קורא, אתה לא מכין את הפרשה רק עבור השנה הזו.
זה בדיוק מה שאמרתי, אחרי שזה קורה אני מודה לה'.זה נכון וזה מתחשב להודיע לפני במקרה שיודע. כך לדעתי.
אולם אפשר לבאר זאת בנחת למתפללים
מי שיש לו בר מצוה שיודיע מראש שנתכנן וכו'.
אך לאחר מעשה לקבל באהבה...
אגב רבנים גם מגיעים לאירועים עם המון רבנים ולפעמים זה מאד דינמי,
ככה זה ציבור,
חושבים א' יוצא ב'
וזה חלק מהעבודה עם ציבור. הדינמיות בכל תחום.
לדעתי יותר נכון בלשון "עדיף" וראוי. ולא בתור קביעת עובדה. וחובה.אבל רק לפני שזה קורא צריך לעורר את הציבור ע"ז שאם רוצים לקרוא יתאמו זאת עם הש"ץ. (ובדיוק אצלנו אני עכשיו עובד ע"ז)
התכוונתי שיהיה "חובה" לעורר על כך.לדעתי יותר נכון בלשון "עדיף" וראוי. ולא בתור קביעת עובדה. וחובה.
שאמים ידעתי ולא עליהם כוונתי
לא בקי בכל מנהגי תימן,וגם הבלאדים שינו להרמב''ם ואח''כ שינו בחזרה המון
שינו עשרות הלכות משמעותיות
שינו בספרי תורה שלהם המון דברים [קוף וג' דבוקות התחילו לכתוב תגין שינו לקלף במקום עיפוץ הפסיקו למתג וכו' וכו']
אז נכון הם קצת רמבמיסטים ויש להם כמה מנהגים יפים
אבל הם משנים, והרבה.
מנהג התרגום אני לא יודע מה כ''כ מרגש בו
מה הטעם ומה העניין ומה זה מוסיף היום לאנשים
אלו הם הרגשות והם מובנות ללא עוררין
כבודו יעיין בנאומו שוב, אין קריאה להפסיק, רק קריאה על גניבת הצגה, על טרחה שיורדת לטמיון, אדרבה מביא רעיון מהפכני שאדם המעוניין לקרוא יתור אחר הבע"ק ויתאם אתו וכל הצדדים מאושרים ומכובדים.אילו היו אלה רגשות גרידא שהנ"ל היה פורק, כולנו היינו מבינים אותו ומשתתפים בצערו שמאן דהו גנב לו את ההצגה. אבל הנ"ל פתח בקריאה של חיבה לכל אחינו בית ישראל להפסיק לקרוא בתורה כשהם עולים לתורה...
תמשיך לדבר בזלזול כזה, מציאות שכולם הזדהו עם זה חוץ ממך!אילו היו אלה רגשות גרידא שהנ"ל היה פורק, כולנו היינו מבינים אותו ומשתתפים בצערו שמאן דהו גנב לו את ההצגה.
כולם הזדהו עם זה חוץ ממך!
יפה"יצחק משען" כתב:
"לביא" כתב:
לא מדוייק...
"כהנא דמסייע" כתב:
אם אדם הכין קריאה ארוכה, ובא רעהו ואמר אני אקרא, אכן תוחלתו נכזבה, וטרחתו לשוא, אולם, אם עלייה אחת קרא אדם אחר, אני מבין שייתכן שבמקרה מסויים קמת מוקדם, אך זה דרך העולם.
"נוריאל" כתב:
שזה היה קורא לי דווקא הייתי שמח. מצידי שיקראו הכל. (סו"ס התשלום הולך אליי...) לגבי ההשקעה לא ראיתי בזה איזה פספוס הרי חזרתי ושיננתי פסוקי תורה וגם מועיל לקריאה בשנה הבאה.
"יצחק משען" כתב:
חושב שהמבט לא נכון
עצם ההכנה שאתה מרגיש מוכן זה כבר השכר שישאר לך ביד לשנים הבאות, גם אם לא תקרא בפועל יש לך את זה כבר ביד ואף אחד לא יכול לקחת לך את זה
ב, למה אתה מתאונן על עולה אחד "שלקח לך" עליה, תשמח שיש עוד ששה עולים שנתנו לך את הכבוד
ג, אני אישית כשזה קורה אני פשוט מקשיב לקריאה של אותו אחד ומנסה ללמוד ממנו מה יש לו שאין לי, ומה יש לי שאין לו, כך שאני מרויח מהקריאה שלו יותר ממה שאני מרויח מהקריאה של עצמי.
"לביא" כתב:
לכתחילה העולה צריך לקרוא ולא החזן. אם הוא יודע לקרוא בטעמים וכדבעי אין שום מניעה הלכתית למנוע ממנו.