התחשבות בבעלי קוראים

ואולי תלמד קצת מגדולי ישראל:

הגר"י צדקה זצ"ל היה מוהל, ושבת אחת הלך ברגל כברת דרך ארוכה כדי לערוך ברית מילה, ואבי הבן אמר לו שיש שם מוהל אחר, וברצונו שהוא יערוך את המילה....

שזה ביזיון שאין כדוגמתו, וגם חוצפה רבתי, ועוד כלפי אחד מגדולי הדור ולא סתם מוהל.

הגר"י צדקה הסכים בחפץ לב, אבל אז התברר שהמוהל לא הביא כלים... ושוב ביקש אבי הבן מהגר"י צדקה את הכלים, והסכים בשמחה!!

אחר כך אמר הגר"י צדקה לבנו שהוא שמח שמחה גדולה שזכה לקיים מצוה לשם שמים, שהרי כל הנאנס וכו' נחשב לו כאילו עשאה, ואין "לשם שמים" גדול מזה (כתבתי מהזיכרון).
שזה קורא לי אני באמת מודה לה' על הצער שמגיע לי באופן כזה ולא באופנים אחרים...
- אבל לפני שזה קורה, אני לא חושב שיש בעיה לפנות לציבור ולהסביר להם שמי שרוצה לקרוא שיתאם זאת עם הש"ץ כמה ימים לפני ולא רגע לפני הקריאה.
 
דיברתי עם מעל חמישה קוראים וכולם התבטאו בצורה דומה. כנראה שאתה יודע את כל התורה בע"פ וזה לא "מצער אותך"...
ולא נראה לי כל מי שעשה "תודה" להודעה הראשונה עשה זאת כי הוא מעריך אותי...
אלא כל אחד מבין באמת את הצער שיש לבעל קורא. (והרב @משיב כהלכה או שאתה לא קורא בתורה, או שאתה יודע את כל התורה בע"פ)
 
אני באמת מודה לה' על הצער שמגיע לי באופן כזה ולא באופנים אחרים...

אתה צריך לעבוד על עצמך, באופן שלא יהיה לך כלל צער מזה, ואף תציע מיוזמתך לכל קורא לקרוא.

והיה סמוך ובטוח, שאם קולך ערב על הציבור, יכבדו אותך כולם לקרוא, ולא ירצו לקרוא בעצמם.
 
@כהנא דמסייע אין כאן אלא נקמנות מצידך על תגובה שכתבתי לך באשכול אחר, ותו לא...

כל בר דעת מבין שהדיון כאן אינו "דיון הלכתי טהור" אלא "דיון קטנוני טהור".
הדיון כאן היה "דיון הלכתי טהור" שהיה לי עם הרב @כהנא דמסייע
עד שאתה הגעת והפכת זאת ל"דיון קטנוני".
 
@כהנא דמסייע אין כאן אלא נקמנות מצידך על תגובה שכתבתי לך באשכול אחר, ותו לא...

כל בר דעת מבין שהדיון כאן אינו "דיון הלכתי טהור" אלא "דיון קטנוני טהור".
ח"ו נתתי תודה על הודעתך שם.
אולם האמת שהפריע לי עוד לפני כן שכתבת עליו כ''כ חריף. סו''ס זה התחושה שלו.
היה מקום לדיון עניני עמו.
גם אם אנו חשים שונה.
וגם אני מסכים איתך כאן ברמת העקרון, אך לא בצורה.
 
והיה סמוך ובטוח, שאם קולך ערב על הציבור, יכבדו אותך כולם לקרוא, ולא ירצו לקרוא בעצמם.
אנשים לא קוראים כי אני לא קורא יפה...
הם קוראים כי הם רוצים "להדר" ולקרוא, או כי הם מכירים את הקריאה וכדו'.
 
הבנתי כבר מתחילת הפוסט שכך אתה חושב, אבל בדרך כלל זו לא הסיבה. אלא כמו שאתה רוצה להשמיע את קולך, גם הם רוצים.
 
כמו שאתה רוצה להשמיע את קולך, גם הם רוצים.
או כי הם מכירים את הקריאה וכדו'.
והיה סמוך ובטוח, שאם קולך ערב על הציבור, יכבדו אותך כולם לקרוא, ולא ירצו לקרוא בעצמם.
זה לא יעזור "שהקול שלי ערב"... כמו שאמרת אנשים רוצים לקרוא כדי להשמיע קולם או מטעמים אחרים.
 
ולכן אם הקול שלך ערב, יעדיפו לשמוע אותך...
בדיוק לפני שבועיים מישהו אמר לי (בבוקר) שהילד שלו בר מצוה והוא עולה וקורא בתורה את עליית שלישי. לא נראה לי שאם היה לי "קול יפה" הוא לא היה קורא. (ותאמין לי רובם ככולם שעלו וקראו בתורה, רציתי לסתום את האזניים...)
 
מדובר בסך הכל בקריאת שני וחמישי. זה לא באמת מה שמפריע לך, שהכנת לחינם כמה שורות.

בפרט שקריאת שני וחמישי היא שלושה פעמים, וממילא היית צריך להכין זאת עבור הפעמים האחרות.

ובפרט שאם אתה בעל קורא, אתה לא מכין את הפרשה רק עבור השנה הזו.
 
אתה יודע שזה הולך להיות למה לא להודיע?
זה נכון וזה מתחשב להודיע לפני במקרה שיודע. כך לדעתי.
אולם אפשר לבאר זאת בנחת למתפללים
מי שיש לו בר מצוה שיודיע מראש שנתכנן וכו'.
אך לאחר מעשה לקבל באהבה...
אגב רבנים גם מגיעים לאירועים עם המון רבנים ולפעמים זה מאד דינמי,
ככה זה ציבור,
חושבים א' יוצא ב'
וזה חלק מהעבודה עם ציבור. הדינמיות בכל תחום.
 
מדובר בסך הכל בקריאת שני וחמישי. זה לא באמת מה שמפריע לך, שהכנת לחינם כמה שורות.

בפרט שקריאת שני וחמישי היא שלושה פעמים, וממילא היית צריך להכין זאת עבור הפעמים האחרות.

ובפרט שאם אתה בעל קורא, אתה לא מכין את הפרשה רק עבור השנה הזו.
סליחה על האי הבנה...
התכוונתי לפני שבועיים ויומיים... והוא עלה עליית שלישי בשבת...
 
זה נכון וזה מתחשב להודיע לפני במקרה שיודע. כך לדעתי.
אולם אפשר לבאר זאת בנחת למתפללים
מי שיש לו בר מצוה שיודיע מראש שנתכנן וכו'.
אך לאחר מעשה לקבל באהבה...
אגב רבנים גם מגיעים לאירועים עם המון רבנים ולפעמים זה מאד דינמי,
ככה זה ציבור,
חושבים א' יוצא ב'
וזה חלק מהעבודה עם ציבור. הדינמיות בכל תחום.
זה בדיוק מה שאמרתי, אחרי שזה קורה אני מודה לה'.
אבל רק לפני שזה קורא צריך לעורר את הציבור ע"ז שאם רוצים לקרוא יתאמו זאת עם הש"ץ. (ובדיוק אצלנו אני עכשיו עובד ע"ז)
 
אבל רק לפני שזה קורא צריך לעורר את הציבור ע"ז שאם רוצים לקרוא יתאמו זאת עם הש"ץ. (ובדיוק אצלנו אני עכשיו עובד ע"ז)
לדעתי יותר נכון בלשון "עדיף" וראוי. ולא בתור קביעת עובדה. וחובה.
 
לדעתי יותר נכון בלשון "עדיף" וראוי. ולא בתור קביעת עובדה. וחובה.
התכוונתי שיהיה "חובה" לעורר על כך.
אבל וודאי שאם יהיה מקרה שאחד יעלה וירצה לקרוא לא נקבע לו עובדה שלא יקרא.
 
ראשי תחתית