"חתן מעונה" על מה ולמה?

הסידורים הקלאסיים חילקו זאת לששה עולים ומעונה הוא ששי,
ומכאן ואילך, מי שקונה זאת בשל סגולה כזו או אחרת, זו בעייה שלו.

הם יכולים לחלק כרצונם, אבל בפועל אין ששה עולים בשמחת תורה, יש חמישה, ולאחריהם חתן תורה וחתן בראשית, ואם תחשיבם כעולים מן המנין - הרי שחתן תורה הוא השישי.
 
דווקא בסידור שהיה לפני לא היה כתוב את המילה "שישי", אלא היה כתוב רק "חתן מעונה" ואח"כ "ע"כ חתן מעונה" וזהו.
אך תסתכל בסידור שלפניך איפה כתוב חמישי ועד איפה כתוב חמישי

ואז תעשה 1 ועוד 1 ויצא לך שמעונה זה ששי
 
הם יכולים לחלק כרצונם, אבל בפועל אין ששה עולים בשמחת תורה, יש חמישה, ולאחריהם חתן תורה וחתן בראשית, ואם תחשיבם כעולים מן המנין - הרי שחתן תורה הוא השישי.
אולי אצלכם זה כך [צפון אפריקה וכד']

אני התפללתי לפחות בעשרה בתי כנסת שונים ותמיד היה חמשה עולים ומעונה הוא ששי
 
אך תסתכל בסידור שלפניך איפה כתוב חמישי ועד איפה כתוב חמישי

ואז תעשה 1 ועוד 1 ויצא לך שמעונה זה ששי
בפועל היו 80 עולים בשמחת תורה...
תכל'ס, לא קוראים ל"מעונה" 'שישי', ולא קוראים לקריאת כל "וזאת הברכה" 'שביעי', ולא ל"בראשית" 'שמיני'.
 
בפועל היו 80 עולים בשמחת תורה...
תכל'ס, לא קוראים ל"מעונה" 'שישי', ולא קוראים לקריאת כל "וזאת הברכה" 'שביעי', ולא ל"בראשית" 'שמיני'.
טעות מרה

כל ה- 80 עולים זה חוזרים על עליית חמישי והם מוסיפים גרידא

ומעונה זה המשך של העולים הראשונים והוא ששי
 
טעות מרה

כל ה- 80 עולים זה חוזרים על עליית חמישי והם מוסיפים גרידא

ומעונה זה המשך של העולים הראשונים והוא ששי
טעות מתוקה, כי מוסיף אמיתי בכל השנה הוא שמחלקים את הפסוקים בצורה שונה, ואם יש 3 מוסיפים בשבת אז יש 10 עולים וכל אחד קורא קריאה חדשה ולא חוזר על מה שקראו.
 
כשאין מנין שבעה, יש לדון מה נחשב למנין, אבל כשיש מנין שבעה ויש מוסיפין, זה ענין אחר לגמרי, והמוסיפין לא נחשבים מן המנין.
 
לא הבנתי במה אני מואשם.
הסידורים הקלאסיים חילקו זאת לששה עולים ומעונה הוא ששי,
ומכאן ואילך, מי שקונה זאת בשל סגולה כזו או אחרת, זו בעייה שלו.
אני מצרף כמה צילומים ממחזור עוד יוסף חי מחומש עוז והדר ומתנך קורן.
ישנם שינויים.
 

קבצים מצורפים

  • עוד יוסף חי.jpg
    עוד יוסף חי.jpg
    719.7 קילובייט · צפיות: 2
  • עוז והדר.jpg
    עוז והדר.jpg
    1.2 מגה-בתים · צפיות: 2
  • קורן.jpg
    קורן.jpg
    1 מגה-בתים · צפיות: 2
לכאו' 'חתן מעונה' היה אמור להיות 'שלישי', 'חתן תורה' 'רביעי' 'חתן בראשית' 'חמישי'. ואם לא, אז זה בגדר 'מוסיף'. באמת ראיתי במעש''ר שכך נהגו אצל הגר''א (לא היה שם 'חתן מעונה', אבל 'חתן תורה' היה רביעי, וחתן בראשית חמישי)
 
טעות מתוקה, כי מוסיף אמיתי בכל השנה הוא שמחלקים את הפסוקים בצורה שונה, ואם יש 3 מוסיפים בשבת אז יש 10 עולים וכל אחד קורא קריאה חדשה ולא חוזר על מה שקראו.

נ"ל שהמקור שציטטת כתוב איפכא מטענתך

כי כאן כתוב , שאם הנוספים חוזרים על העלייה שוב ושוב אינן ממנים השבעה עולים - וזה בדיוק מה שטענתי לעיל
טעות מרה

כל ה- 80 עולים זה חוזרים על עליית חמישי והם מוסיפים גרידא

ומעונה זה המשך של העולים הראשונים והוא ששי
 
אני מצרף כמה צילומים ממחזור עוד יוסף חי מחומש עוז והדר ומתנך קורן.
ישנם שינויים.

זה עתה עיינתי במחזור מרוקאי, ושם חילקו את העליות לחמשה, כך שמעונה הוא באמת חמישי.
תלוי באיזה מחזור אתה מתפלל.
 
ראשי תחתית