חזו"ע שבת ד' עמ' שד"מ
![1738505005965.png 1738505005965.png](https://forum.mizrach.co.il/data/attachments/1/1186-9765631d1b6f529bbf3d05145b32adbd.jpg?hash=Q7P18CxRCM)
![1738505019458.png 1738505019458.png](https://forum.mizrach.co.il/data/attachments/1/1187-61e48f4779f60b36e5b2bdd2ef0db664.jpg?hash=etHp8TveMq)
אולם בעמ' שמ"ח כתב
![1738505046526.png 1738505046526.png](https://forum.mizrach.co.il/data/attachments/1/1188-c96f8780f92502d450fc8144210d41b0.jpg?hash=JdXFq_Uey9)
![1738505068445.png 1738505068445.png](https://forum.mizrach.co.il/data/attachments/1/1189-1cfd39a2aef6bb045ed59bcd1cabc3d7.jpg?hash=_vA95Lbw2N)
וצ"ע.
א. מה ההבדל בין המקרים שבראשון כתב שטוב להמתין וכו' ובשני היקל לגמרי.
ב. מה הטעם שטוב להחמיר בראשון, הרי זה כבר מבושל כל צרכו. אם משום דברי הגר"ז שכיון שיש בו לחלוחית הוי כמו דבר לח - לא ראיתי שהרב עובדיה בספריו הזכיר את סברת הגר"ז, ובשום מקום לא חשש לה כלל, וצע"ג.
![1738505005965.png 1738505005965.png](https://forum.mizrach.co.il/data/attachments/1/1186-9765631d1b6f529bbf3d05145b32adbd.jpg?hash=Q7P18CxRCM)
![1738505019458.png 1738505019458.png](https://forum.mizrach.co.il/data/attachments/1/1187-61e48f4779f60b36e5b2bdd2ef0db664.jpg?hash=etHp8TveMq)
אולם בעמ' שמ"ח כתב
![1738505046526.png 1738505046526.png](https://forum.mizrach.co.il/data/attachments/1/1188-c96f8780f92502d450fc8144210d41b0.jpg?hash=JdXFq_Uey9)
![1738505068445.png 1738505068445.png](https://forum.mizrach.co.il/data/attachments/1/1189-1cfd39a2aef6bb045ed59bcd1cabc3d7.jpg?hash=_vA95Lbw2N)
וצ"ע.
א. מה ההבדל בין המקרים שבראשון כתב שטוב להמתין וכו' ובשני היקל לגמרי.
ב. מה הטעם שטוב להחמיר בראשון, הרי זה כבר מבושל כל צרכו. אם משום דברי הגר"ז שכיון שיש בו לחלוחית הוי כמו דבר לח - לא ראיתי שהרב עובדיה בספריו הזכיר את סברת הגר"ז, ובשום מקום לא חשש לה כלל, וצע"ג.