א"כ , אזאי גם בתרנגול האידנא זה בעצם צדקההאם מה שאמר השו"ע (סי' תרה) למנוע הכפרות הוא גם בכסף,
או שיש לחלק בין מעשה בלתי הגיוני בעליל (לשחוט עוף תמורת האדם),
לבין צדקה שעליה אמרו מפורש שהיא מעבירה את רוע הגזרה, (והיינו מכפרת - מלשון כופר).
א"כ , אזאי גם בתרנגול האידנא זה בעצם צדקה
כי איך עושים היום ??
מוסד מסויים [ת"ת או ישיבה וכד'] מביאים תרנגולים, ואתה בעצם קונה מהם את התרנגול ועושה כפרות, והכסף ששילמת זה בעצם הדמים של "פדיון הכפרות" שהולך למוסד שבו עשית את הכפרות
כך שהגענו לאותו מקום- שזה בסוף "צדקה".
וכ"ש דכ"ש- שישנם מוסדות שגם העופות עצמם הולכים אליהם וזה בעצם צדקה כפולה
וכגון מה שמפורסם בבני ברק - מוסדות "גאון יעקב" , הם שנים עושים וזה ידוע שגם העופות עצמם זה לישיבה למשך השנה, בתוספת המעות של הפדיון הכפרות
גם במקור שמובא ברמ"א ושאר פוסקים הובא האפשרות הנ"לאבל אומרים "זה התרנגול ילך לשחיטה, ואיכנס אני..."
גם במקור שמובא ברמ"א ושאר פוסקים הובא האפשרות הנ"ל
היו עושים על תרנגול ואומרים "ילך לשחיטה" וכו'
והיו פודים את הכפרות בכסף [כמובא באחרונים] , שזה בעצם התהליך שעושים היום , שעושה כפרה על תרנגול ופודהו בכסף לצדקה
שוב זה דעת השו"עוזו הבעייה לשחוט אותו תמורתי,
(חוץ מהבעייה שנראה כמביא חטאת שכתבו הפוסקים).
שוב זה דעת השו"ע
אך המנהג דלא כוותיה כבר מאות שנים , כך שאני לא יודע אם מאן דהו חשש לשו"ע בהאיי גוונא