אב בשנים ורך בחכמה
חבר חדש
- הצטרף
- 14/7/25
- הודעות
- 23
אבל זה גם לא ברכה כתיקנהמסברא, נראה לי שאין זה ברכה לבטלה, שהרי עשה את הקידוש על דעת לעשות שם סעודה, והיה מצווה באותה השעה לעשות את הקידוש כן, והרי זה דומה למה שכתב הריטב"א שהמברך על נטילת ידיים וחזר בו ואינו רוצה לאכול שרי ואריך לעשות כן. והוא הדין לכאן.
למה לא?אבל זה גם לא ברכה כתיקנה
זה כמדומני מה שכתב ביביא אומר,אבל באמת בנטילה ידיים יש מעשה ותנאי,פה אני לא ככ חושב שזה אותו דבר,לכאורה מה המעשה ותנאי פה? לקדש, ולאכול?מסברא, נראה לי שאין זה ברכה לבטלה, שהרי עשה את הקידוש על דעת לעשות שם סעודה, והיה מצווה באותה השעה לעשות את הקידוש כן, והרי זה דומה למה שכתב הריטב"א שהמברך על נטילת ידיים וחזר בו ואינו רוצה לאכול שרי ואריך לעשות כן. והוא הדין לכאן.