כהנא דמסייע
חבר מוביל
- הצטרף
- 27/3/25
- הודעות
- 1,836
הנה יש פוסקים הסוברים שיש איסור מצד שסכנה לאכול חלב ודגים, ע''פ המבואר ברבינו בחיי, ובב''י, בגדולי פוסקי ספרד - כמו פחד יצחק למפרונטי וזבחי צדק כה''ח (וגם בחזו''ע ועוד רבים) סברו לחלק בין חמאה, לבין חלב, שחלב אכן מסוכן, ואילו חמאה לא מסוכן.
היכן נכנס גבינה צהובה בתוך "חמאה" או בתוך "חלב".
חשוב לציין שרבינו בחיי מזכיר "גבינה", אך בסתמות גבינה בדברי הראשונים אינו גבינ''צ.
דלכאורה לפי טעם רבינו בחיי, בטעם הסכנה דחוזר החלב להיות דם, דדם נעכר ונעשה חלב, כשהוא יחד עם בשר, ואילו בחמאה נעשה שינוי ואינו במצב של נוזל כמו החלב, נראה דגבינ''צ שוה לחמאה, ומותרת לפוסקים המתירים חמאה.
דהעיקר שאינו כבר כטבעו הראשון בצורה של נוזל אלא הפך למוצק.
אני מבקש להגיב רק לשיטת הסוברים לחוש, כי ידעתי גם ידעתי, דעת רבים רבים ובתוכם גם הפר''ח והחיד''א המיקלים בזה, ומי שנוהג כמותם, יערב לו, אך אני שואל בדווקא לדעת הפוסקים הללו. צורך הבנת דעתם וסברתם.
תודה.
היכן נכנס גבינה צהובה בתוך "חמאה" או בתוך "חלב".
חשוב לציין שרבינו בחיי מזכיר "גבינה", אך בסתמות גבינה בדברי הראשונים אינו גבינ''צ.
דלכאורה לפי טעם רבינו בחיי, בטעם הסכנה דחוזר החלב להיות דם, דדם נעכר ונעשה חלב, כשהוא יחד עם בשר, ואילו בחמאה נעשה שינוי ואינו במצב של נוזל כמו החלב, נראה דגבינ''צ שוה לחמאה, ומותרת לפוסקים המתירים חמאה.
דהעיקר שאינו כבר כטבעו הראשון בצורה של נוזל אלא הפך למוצק.
אני מבקש להגיב רק לשיטת הסוברים לחוש, כי ידעתי גם ידעתי, דעת רבים רבים ובתוכם גם הפר''ח והחיד''א המיקלים בזה, ומי שנוהג כמותם, יערב לו, אך אני שואל בדווקא לדעת הפוסקים הללו. צורך הבנת דעתם וסברתם.
תודה.