האחד קיבל צום והשני לא.איך יתכן תבשיל פרווה בסיר בשרי שבושל ביום חול, שלאחד מותר לאכול ממנו ולאחר אסור?
(שניהם יהודים, ישראלים, ופוסקים לפי אותו פוסק).
שניהם נוהגים באותם מנהגים וכמו אותו פוסק וכו'.האחד קיבל צום והשני לא.
או לנוהגים יארציט לצום והשני לא.
ועוד כיו''ב.
כמובן שלא קיבלו צום ולא נדר, שא"כ אין חידה...האחד נדר
מה קשור, לאחד יארציט ולשני לא.שניהם נוהגים באותם מנהגים וכמו אותו פוסק וכו'.
שניהם בדיוק באותו מצב מבחינת היום והזמן והמקום וכו'. אין בניהם שום הבדל!מה קשור, לאחד יארציט ולשני לא.
אם בישל מאכל פרווה בסיר בשרי על מנת לאוכלו בחלב אסור לו, ולאחר מותר לאוכלו בחלב כיון שלא בישלו על מנת לאוכלו בחלב.
כמובן שזה תלוי במח' בדין נ"ט בר נ"ט לכתחילה וכנראה לזה כיוון אותו מישהו בשבת שאמר שיש בזה מחלוקת.
ישר כח על הניסיון לתשובה.אם בישל מאכל פרווה בסיר בשרי על מנת לאוכלו בחלב אסור לו, ולאחר מותר לאוכלו בחלב כיון שלא בישלו על מנת לאוכלו בחלב.
כמובן שזה תלוי במח' בדין נ"ט בר נ"ט לכתחילה וכנראה לזה כיוון אותו מישהו בשבת שאמר שיש בזה מחלוקת.
ישר כח על הניסיון לתשובה.
בחידה מדובר בכלי פרווה!
איך יתכן תבשיל פרווה בסיר בשרי שבושל ביום חול, שלאחד מותר לאכול ממנו ולאחר אסור?
(שניהם יהודים, ישראלים, ופוסקים לפי אותו פוסק).
לא.@אברימי
קשור לקו התאריך ?
במילים אלה רמזתי שאין התשובה נמצאת בחלק אהע"ז ובחלק חו"מ.זכור לי שבכה"ח
אכן. זו התשובה אליה התכוונתי!האמת אחר שפתרתי החידה לפי הגירסא הקודמת שלה ושונתה הגירסא חוששני לפתור שוב, אבל לפי הגירסא הנוכחית מיירי באדם שבישל בשבת תבשיל פרוה שאסור לו עולמית ונאסרה הקדרה, ובמוצ"ש בישל שוב שהמאכל נאסר מהקדרה, אבל אחר שבישל בקדרה יהיה מותר מכיון שלאחרים מותר במוצ"ש. או בחולה ובריא כמש"כ במשנ"ב שהתכוונת (מסתמא).