למה בחור ספרדי שנושר מיד מחליף ביגוד?

נקודה טובה יש להוסיף אצל הספרדים גם כשיעבור על תריג מצוות עדיין יגיע לביהכנ"ס להתפלל וכד',
בשונה אצל האשכנזים שכאשר שהקיצוניות אצלם עד הסוף הן לטוב והן למוטב.
ולכן ספרדי אינו רואה בזה סתירה אם הלבוש תואם לרחוב החילוני עדיין יכול לקיים מצוות. בשונה אצל האשכנזי
 
נקודה טובה יש להוסיף אצל הספרדים גם כשיעבור על תריג מצוות עדיין יגיע לביהכנ"ס להתפלל וכד',
בשונה אצל האשכנזים שכאשר שהקיצוניות אצלם עד הסוף הן לטוב והן למוטב.
ולכן ספרדי אינו רואה בזה סתירה אם הלבוש תואם לרחוב החילוני עדיין יכול לקיים מצוות. בשונה אצל האשכנזי

זו נקודה יפה,
אבל לא זו הסיבה.
 
זו נקודה יפה,
אבל לא זו הסיבה.
אתה צודק זה לא כל הסיבה
אך יש בה מעט מן הסיבה, אשכנזי יודע שברגע שהוא משנה בגדיו הוא מובדל מהציבור ובוחר לו דרך חדשה. ספרדי- לא
 
אתה צודק זה לא כל הסיבה
אך יש בה מעט מן הסיבה, אשכנזי יודע שברגע שהוא משנה בגדיו הוא מובדל מהציבור ובוחר לו דרך חדשה. ספרדי- לא
כלומר, לספרדי שמחליף את בגדיו אין מה להפסיד משא"כ לאשכנזי.
 
אתה צודק זה לא כל הסיבה
אך יש בה מעט מן הסיבה, אשכנזי יודע שברגע שהוא משנה בגדיו הוא מובדל מהציבור ובוחר לו דרך חדשה. ספרדי- לא

זו אולי מציאות לכשעצמה,
אך לא נראה לי שזה מה שעומד בראש לספרדי ואשכנזי שעוזבים את הדרך.
 
קצת סדר בנושא -
זה ברור ש"צביעות" אין כאן! כפי שרגילים לשמוע מרבים וגם טובים
הלבוש החיצוני שומר על האדם שלא ירד מדחי אל דחי, עד שיהיה כבר בבחינת 'כל באיה לא ישובון'
הלבוש גורם לו איך שהוא להרגיש עדיין שייך למחנה ישראל, לציבור החרדי בדרך כזו או אחרת (כגון לבוא לבית הכנסת וכו')
הלבוש גורם לו גם נקיפות מצפון להרגיש שיש קו אדום עד כמה ולאן הוא נופל...
לעומת זאת, אם הוא מוריד את המדים לגמרי ומחליפם במכנס ג'ינס צמוד וחולצת טריקו ותסרוקת מופרעת וכו', הוא כבר מרגיש שייך לעולם החילוני ומנותק מהציבור החרדי לגמרי, והיות שכך הוא חש תחושה של 'פריקת עול' שיכול לעשות ככל העולה על רוחו, ומשם יכול הוא להגיע עד לשפל המדרגה...

אז כן, מי שנשאר עם הבגדים כלפי חוץ, אף שהוא רקוב מבפנים, ואין תוכו כברו ופיו וליבו אינם שווים, מ"מ ישנם עבירות שאומר לעצמו "עד כאן"... ודומה הדבר ל"'דמות דקיונו של אביו עמדה לו", כך הבגד עומד לו בשעת ניסיון שלא יפול בדברים גרועים שעדיין לא נפל בהם (כל אחד לפני רמתו הרוחנית)
ומפורש בחז"ל "שלא שינו לבושם" שבשל כך זכו לגאולה, מהטעמים הנזכרים.

אך מאידך, אותם אשכנזים וחסידים שרקובים מבפנים וחיים את חייהם חיים כפולים, מהם צריך להיזהר: "הזהרו מן הצבועים", כי הם חיים בתוך החברה שלנו, ויכולים לקלקל ולהשפיע על אחרים שלא שמו לב לכך שהם כבר במקום אחר...

לסיכום: כלפי האדם עצמו, בודאי עדיף להישאר עם בגדים של בן תורה.
אבל כלפי אחרים, בודאי עדיף מי שהחליף את בגדיו, כי כולם יודעים להיזהר ממנו.

לגבי עצם השאלה למה ספרדי מוריד את המדים ואשכנזי לא?
התשובה פשוטה: בציבור הליטאי וכ"ש בציבור החסידי, מי שיעשה כן זה "צעד חריג" למדי, ולא יתקבל בחברתם, וכ"ש בקהילתם, והיות שלא רואים זאת בעין יפה בלשון המעטה, לכן הבחורים שנופלים פחות מרשים לעצמם [בגלל שהם משפחות יותר שמורות]
לעומת זאת בציבור הספרדי, רואים את התופעה הזאת יותר ב"סלחנות", גם בגלל שאצלהם יש הרבה מאד משפחות לא שמורות כ"כ, וגם יש משפחות שאמנם הם שמורות אבל אינם שמורות חזק מידי כמו אצלם, ולכן התופעה הזאת אינה צעד חריג...
 
אשכנזי יודע שברגע שהוא משנה בגדיו הוא מובדל מהציבור ובוחר לו דרך חדשה. ספרדי- לא
כלומר, לספרדי שמחליף את בגדיו אין מה להפסיד משא"כ לאשכנזי.
לגבי עצם השאלה למה ספרדי מוריד את המדים ואשכנזי לא?
התשובה פשוטה: בציבור הליטאי וכ"ש בציבור החסידי, מי שיעשה כן זה "צעד חריג" למדי, ולא יתקבל בחברתם, וכ"ש בקהילתם, והיות שלא רואים זאת בעין יפה בלשון המעטה, לכן הבחורים שנופלים פחות מרשים לעצמם [בגלל שהם משפחות יותר שמורות]
לעומת זאת בציבור הספרדי, רואים את התופעה הזאת יותר ב"סלחנות", גם בגלל שאצלהם יש הרבה מאד משפחות לא שמורות כ"כ, וגם יש משפחות שאמנם הם שמורות אבל אינם שמורות חזק מידי כמו אצלם, ולכן התופעה הזאת אינה צעד חריג...
הן הן הדברים
 
ראשי תחתית