לאור ההפצצה באיראן: הנחיות ממרן הגאב"ד הגרש"י זעפראני לגבאי הקהילות

הצטרף
10/1/25
הודעות
26

מלחמת איראן-ישראל:

מרן הגאב"ד הגרש"י זעפראני שליט"א: "אלו ארבעת הדברים שגבאי הקהילות צריכים לעשות השבת"​

לשאלת גבאים ורבני קהילות כיצד נכון לנהוג השבת לאור המצב, הורה מרן הגאב"ד שליט"א על ארבע הנחיות חשובות שרצוי לקיימן בשבת זו לאור המצב


מרן הגאבד נושא דברים במעמד
לשאלת גבאים ורבני קהילות כיצד נכון לנהוג השבת לאור המתקפה הפתאומית על מתקני הגרעין באיראן, והתגובה האיראנית הצפויה, הורה מרן הגאב"ד שליט"א על ארבע הנחיות חשובות שרצוי לקיימן בשבת זו.

א. לקיים את תפילות השבת בזריזות יחסית ולהימנע משהייה ממושכת ברחובה של עיר, ולא להתעכב יתר על ההכרח.

ב. לומר פרקי תהילים בליל שבת אחר התפילה, פרקים קכ"א וק"ל, ויש מקום לפתוח את שערי ההיכל לעורר את לב הציבור.

ג. בפתיחת ההיכל בשחרית של שבת לומר ג"כ פרקי תהילים אלו.

ד. לחזק ולהתחזק בענייני אחדות כלל ישראל ורדיפת שלום, וזה צו השעה. בית המקדש נחרב בגלל שנאת חינם, ויש להרבות באהבת חינם ואהבת כל יהודי ויהודי מישראל, וראוי לדבר בקצרה ולחזק ברבים נושאים אלו.

עוד הוסיף שפשוט שחובה להישמע להנחיות גורמי הבטחון, ולפעול בהתאם להתפתחויות, ובעז"ה נראה ניסים וישועות.
 
הרבנים הראשיים כבר הורו שלא לקיים תפילות במניין כלל!
חמירא סכנתא מאיסורא!
 
הרבנים הראשיים כבר הורו שלא לקיים תפילות במניין כלל!
זה להמון העם באופן גורף. ועדיין תמוה בעיני, אבל כנראה שיש להם הנחיות מהדרג הבטחוני, והם יודעים ממה הם חוששים.

אבל בקהילות אברכים פשוט שלא יוותרו על תפילה במנין.
יהודים באושוויץ ר"ל גם ניסו לקבץ מנין לתפילה...
 
משה ויסברג: הראש"ל הגר"י יוסף חבר מועצת חכמי התורה מבקש להתחזק בתורה ותפילה לשלום החיילים וכוחות הביטחון. הראש"ל קורא לפתוח את בתי הכנסת ובתי המדרש כל עוד אין הנחייה של כוחות הבטחון לשהות באופן מיידי בסמוך למרחבים המוגנים.
משה ויסברג: הראשל הגרי יוסף נשיא מועצת חכמי התורה מבקש להתחזק בתורה ותפילה לשלום החיילים וכוחות הביטחון. הראשל קורא לפתוח את בתי הכנסת ובתי המדרש כל עוד אין הנחייה של כוחות הבטחון לשהות באופן מיידי בסמוך למרחבים המוגנים.

השימוש במדיה בכפוף לסעיף 27א לחוק זכויות יוצרים ופרטים נוספים.
16:55
 
משה ויסברג: הראשל הגרי יוסף נשיא מועצת חכמי התורה מבקש להתחזק בתורה ותפילה לשלום החיילים וכוחות הביטחון. הראשל קורא לפתוח את בתי הכנסת ובתי המדרש כל עוד אין הנחייה של כוחות הבטחון לשהות באופן מיידי בסמוך למרחבים המוגנים.

השימוש במדיה בכפוף לסעיף 27א לחוק זכויות יוצרים ופרטים נוספים.
16:55

משה ויסברג: הראש"ל הגר"י יוסף נשיא מועצת חכמי התורה מבקש להתחזק בתורה ותפילה לשלום החיילים וכוחות הביטחון. הראש"ל קורא לפתוח את בתי הכנסת ובתי המדרש כל עוד אין הנחייה של כוחות הבטחון לשהות באופן מיידי בסמוך למרחבים המוגנים.
מלפני שנתיים הורה בכל לשון "לשמוע להוראות פיקוד העורף"
ועכשיו שהוא לא בתפקיד הוא מורה אחרת?

הנחיות פיקוד העורף בזמן הקורונה זה מחייב, הוראות פיקוד העורף במלחמה בשמחת תורה זה מחייב
ואילו לפתע היום- זה לא מחייב?
 
מלפני שנתיים הורה בכל לשון "לשמוע להוראות פיקוד העורף"
ועכשיו הוא מורה אחרת?

הנחיות פיקוד העורף בזמן הקורונה זה מחייב, הוראות פיקוד העורף במלחמה בשמחת תורה זה מחייב
ואילו לפתע היום- זה לא מחייב?
הראש"ל קורא לפתוח את בתי הכנסת ובתי המדרש כל עוד אין הנחייה של כוחות הבטחון לשהות באופן מיידי בסמוך למרחבים המוגנים.
 
קצת הבנת הנקרא היתה מונעת ממך תגובה מטופשת זו.
אז בוא ונעשה סדר במה שהעלה שמעון טרבלסי
הר' יצחק הורה "כל עוד שאין הנחיה להישאר במרחבים מוגנים להתפלל בבתי הכנסת כרגיל"

אלא שבהורואת פיקוד העורף נאמר- שיש איסור להתקהל במקומות שאין מרחב מוגן.

עכשיו נגש לחשבון- בזמן הקורונה היה אותו הוראה בדיוק של פקוד העורף, שלא להתקהל
ואכן הר' יצחק שהיה אז בתפקיד מטעם המדינה, הורה בכל לשון לשמוע להנחיות ולא להתקהל בבתי כנסת ולהתפלל בבית.
עכשיו- אותו הוראה של אותו פיקוד העורף "שלא להתקהל", משנה הר' יצחק את הנוסח- שכל עוד שאין הנחייה להשיאר במרחב מוגן אפשר להתפלל בבתי כנסת כרגיל

וע"ז עוררתי- מה השינוי?, אותם הוראות מאותם גורמים? ומאותם אנשי מקצוע ולכן שאלתי אם אז להתפלל ביחידות היה ממניעים מסויימים.
 
מאוד זר ומוזר

רק מלפני שנתיים הורה בכל לשון "לשמוע להוראות פיקוד העורף"

ועכשיו שהוא לא בתפקיד הוא מורה אחרת?

להוי אומר שכל מה שהורה בזמן הקורונה ובזמן תחילת המלחמה זה היה ממניעים מסויימים?
כך לכה"פ זה נראה

זה מול זה- הנחיות פיקוד העורף בזמן הקורונה זה מחייב, הוראות פיקוד העורף במלחמה בשמחת תורה זה מחייב
ואילו לפתע היום- זה לא מחייב?
מאוד זר ומוזר לנסות בכל הזדמנות לבקר את דברי הרב.
אינך מחפש באמת הסבר לדברים, אלא רק לקנטר.
אם היית באמת מחפש הסבר לא היית כותב בלשון כזאת ביקורתית.
תודה על האמת שאינך אוהד את הרב בלשון המעטה. ותחסוך מאיתנו את הרמיזות והעקיצות.
 
מאוד זר ומוזר לנסות בכל הזדמנות לבקר את דברי הרב.
אינך מחפש באמת הסבר לדברים, אלא רק לקנטר.
אם היית באמת מחפש הסבר לא היית כותב בלשון כזאת ביקורתית.
תודה על האמת שאינך אוהד את הרב בלשון המעטה. ותחסוך מאיתנו את הרמיזות והעקיצות.
הפוך אני עושה לכבוד הרב
שאז הוא היה "רב מטעם" והיה חייב ליישר קו

ובזה נבין למה אחיו הר' דוד אכן הורה שלא להתפלל בבתי כנסיות, מאותו טעם שאחיו שהיה בתפקיד "אשתקד" גם אמר אותו דבר

ואז התיישרו ההדורים- שמה שהורה כעת הרב הראשי הנוכחי, הורה ג"כ הרב הראשי לשעבר כשהיה בתפקיד
 
הפוך אני עושה לכבוד הרב
שאז הוא היה "רב מטעם" והיה חייב ליישר קו

ובזה נבין למה אחיו הר' דוד אכן הורה שלא להתפלל בבתי כנסיות, מאותו טעם שאחיו שהיה בתפקיד "אשתקד" גם אמר אותו דבר

ואז התיישרו ההדורים- שמה שהורה כעת הרב הראשי הנוכחי, הורה ג"כ הרב הראשי לשעבר כשהיה בתפקיד
הענין הוא שהרב דוד לא חילק בין מקום שיש מרחב מוגן להיכן שאין.
הרב יצחק אמר להישמע להוראות, הוי אומר בדיוק מה שאמר כשהיה רב ראשי. וב"ה אינו משנה הנהגתו והוראותיו לפי התפקיד אלא כפוף רק לתורה.
ומאוד מגוחך לומר שהרב יצחק שהתבטא הרבה פעמים בניגוד הגמור לחוק, ורק בכפוף לדעת התורה שלא תהיה מוחלפת, הן בענין גיוס בני הישיבות והן בעוד עניינים.
 
היכן הוראות אלו?
גם במקום שיש מרחב מוגן?
אז אולי תעבור על דברי הר' יצחק שוב

הוא כותב בזה"ל "בכל עת שאין הנחיה של כוחות הבטחון להיות באופן מיידי בצמוד למרחב המוגן יש להמשיך בתפילה ובלימוד בבתי הכנסת ובבתי המדרש"

ועתה נבאר את דבריו- שלא משנה איזה בית כנסת יש לך בין מוגן ובין לא מוגן, ובין אם הוא קרוב למרחב מוגן ובין אם הוא רחוק מהמרחב המוגן
כיון- שלא הייתה הוראה ישירה לשהות במרחבים מוגנים, אפשר להתפלל כרגיל בבתי הכנסיות

ועל זה עוררתי בתור תלמיד- שהייתה הוראה "שלא להתקהל" וא"כ ודאי שמקום שאינו מוגן לפי הוראות "המומחים" שהיו גם בזמן "הקורונה", יש איסור להתקהל, וא"כ מאי שנא אותם הוראות מאותם גורמים שהיינו חייבים לשמוע בקולם אז ולבין היום
 
ראשי תחתית