דברו כאן אם בישיבות לומדים אליבא דהלכתא או לא,
השאלה לפי כן צריכה להיות מה זה "אליבא דהלכתא"?
יש הרבה מה לאריך,
בקיצור נמרץ - להוליך את הסוגיא במהלך נכון !
כלומר, שכל השתלשלות הדברים תהיה ברורה ללומד, החל מיסודות הדין עד מסקנת הסוגיא.
לא צריך להוציא הלכה למעשה כדי ליחשב "אליבא דהלכתא",
"הלכה למעשה", זה שלב הבא שהוא בעצם חותם את ה"אליבא דהלכתא", סוגיא ביבמות שהלומד הבין בצורה ברורה הכל, גם אם הוא לא התיר עגונה בסוף, זה אליבא דהלכתא.
בכל הישיבות ובכל הבתי מדרש לומדים "אליבא דהלכתא", כל אחד בדרכו שקיבל מרבותיו,
מי שלא לומד כדי לסיים את הסוגיא בהבנה ברורה, ברור שצריך לעשות בדק בית ולהתחזק במצוות תלמוד תורה
השאלה לפי כן צריכה להיות מה זה "אליבא דהלכתא"?
יש הרבה מה לאריך,
בקיצור נמרץ - להוליך את הסוגיא במהלך נכון !
כלומר, שכל השתלשלות הדברים תהיה ברורה ללומד, החל מיסודות הדין עד מסקנת הסוגיא.
לא צריך להוציא הלכה למעשה כדי ליחשב "אליבא דהלכתא",
"הלכה למעשה", זה שלב הבא שהוא בעצם חותם את ה"אליבא דהלכתא", סוגיא ביבמות שהלומד הבין בצורה ברורה הכל, גם אם הוא לא התיר עגונה בסוף, זה אליבא דהלכתא.
בכל הישיבות ובכל הבתי מדרש לומדים "אליבא דהלכתא", כל אחד בדרכו שקיבל מרבותיו,
מי שלא לומד כדי לסיים את הסוגיא בהבנה ברורה, ברור שצריך לעשות בדק בית ולהתחזק במצוות תלמוד תורה