ישר כח לידידי ידידיה שבא לעוזרני אל חי,
ואכן אף אנוכי לא באתי להתפלמס, אלא רק לכתוב עובדה פשוטה, ולא נכנסתי לויכוחים, ובפרט באתרא קדישא הדין אשר מואס במחוזות אלו, והזהירו על כך בלשון של זהורית, ולאפוקי אתרי זולות אחרים אשר "רוממות אל בגרונם וחרב פיפיות בידם", וכבוד התורה חלקלק על לשונם אך בקרבם ארס מפעפע לנשוך כל מבקש אמת, וכידוע למבינים.
וכבר דיברו
כאן על כתיבת ד"ת בעומק העיון מבלי להיגרר למחוזות פולטיים, ויעוין
שם (בפורום לתורה) ותראה אפס קצהו מעט במטהו, ותבין אמאי לית דין בר ויכוח.
עד כאן בנקודה הנ"ל, מגלה טפס ומכסה אלפיים.
עכ"פ עתה באתי להבין דברות כבוד ראש הישיבה שליט"א
דהנה ידוע בכל שער בית עמי, כי כבוד הראשון לציון דהשתא הגאון בעל 'הלכה ברורה' שליט"א, זה עשרות בשנים הקים וטיפח ריבץ והחזיק את מוסדות 'יחוה דעת' המפוארים בהם חוסים כמאתים אברכים וראשי חבורות וכוללים, ובהם מופלגי תורה גדולים ועצומים, מלבד מאות נוספים כעת ברשת כוללי ערב.
ואם כן תימה, וכי זה לא נקרא מחזיק ישיבה.
האם נימא דכיון שהם נשואים ירד ערכם (ויש שמקפידים לקרוא ל"כוללים" בשם "ישיבה", וכגון ישיבת רשב"י בנשיאות זקן ראשי הישיבות הגרמ"צ ברגמן שליט"א חתדב"נ דכבוד אבי עזרי זללה"ה, וישיבת בית הלל בראשות הרה"ג הלל מן שליט"א האי גיסא דנפש שמשון וכו', ובמזרח שמש כל ישיבות המקובלים, כנהר שלום ואהבה ואחוה וכו' מאז ועד האידנא). ונוסיף מילתא בהך תמיהה, וכי אם היו בישיבות היו נוהגים כהוראת הגרח"ק להתחתן בגיל שמונה עשרה, אז רק מי שיש אצלו בחורים מתחת לגיל זה הוא נחשב עולם התורה.
והנה היה מקום בראש להניח כמה דרכים כל אחד בהנח'ה הס'וברת ארזי'ם ובחלוקות ישית לחלק בכמה נתיבים, ובתחילה חשבתי להשאיר זאת לשאר המעיינים החשובים, בתוספת בקשה שלא יפסקו ויחתכו הענין בלא שקילת צד הנגדי, אלא יצדדו לכאן ולכאן כדרכם של ת"ח הנעימים ומנעימים.
אך שוב בינותי כי טפי מסתברא, דראש הישיבה שליט"א לא קאי אלא על עצם נתינת התפקיד, אשר עיני כל ישראל היו נשואות בהך מעמד על ההכתרה המדוברת, ועל כך בא לומר דאעפ"כ התפקיד האמיתי הוא בהחזקת ישיבה, וא"כ הך תפקיד למלך דוד שליט"א הרי הוא כיהודה ועוד לקרא, וכהשלמת התמונה, והוא כתוספת לעיקר הנקודה אשר הייתה באמנה איתו להיות תופס ישיבה ולחזק ולגדל הני ברכי דרבנן בבית היוצר למאורי המזרח השוכן לתפארה בשכונת הר נוסף. כנלע"ד, והבוחר יבחר.