מדוע פרשת מקץ מכוונת תמיד לימי חנוכה

הצטרף
29/11/24
הודעות
64
זכור לי שראיתי פעם רשימה של כמה טעמים לזה, ואיני מוצא את המקור.
מי שיכול להעלות כאן אשמח
 
ידוע שמקץ ראשי תיבות 'מצאו כד שמן'
אך ברצינות שמעתי רמז נאה.
סוף הפרשה שעברה מסיים "ולא זכר שר המשקים את יוסף וישכחהו", והפרשה מתחילה "ויהי מקץ"
ורמז בדבר, "ולא זכר שר המשקים", רומז על מוזג שמן נרות חנוכה ששכח, מה שכח??? "את יוסף" רומז על הנר הנוסף, השמש, אז הדין "ויהי מקץ", שאין לך רשות להשתמש בהם!!!
שמעתי בשם הרב ניסן שרוני בעל "אם למקרא השלם"
 
דבר מעניין פעם בכמה שנים טובות יוצא שפרשת מקץ לא בחנוכה, ואז קוראים את "הפטרת מקץ" המודפסת בחומשים, ולא הפטרת לשבת חנוכה.
 
ידוע שמקץ ראשי תיבות 'מצאו כד שמן'
אך ברצינות שמעתי רמז נאה.
סוף הפרשה שעברה מסיים "ולא זכר שר המשקים את יוסף וישכחהו", והפרשה מתחילה "ויהי מקץ"
ורמז בדבר, "ולא זכר שר המשקים", רומז על מוזג שמן נרות חנוכה ששכח, מה שכח??? "את יוסף" רומז על הנר הנוסף, השמש, אז הדין "ויהי מקץ", שאין לך רשות להשתמש בהם!!!
שמעתי בשם הרב ניסן שרוני בעל "אם למקרא השלם"
אכן רמז נאה, אך מה הטעם לזה.
כוונתי שלאחר שזה כך מוצאים רמזים ופרפראות נאות, אך ודאי שיש עומק יותר.
נשמח להחכים.
 

בין הסדרים:

ראשי תחתית