נוסח ברכת המזון שהיה מברך בבא סאלי

קושטא קאי,
דרוב גדולי הדורות לא כתבו מזה בספריהם מילה וחצי מילה. העדיפו להספיק עוד עמוד גמרא ולא לבזבז זמנם ע"ז.
הלא בספרתם.
דינא יתיב וספרין פתיחו, זולתי מעט נער יספרם.
1. וכמדומני שאצל חכמי מרוקו - אאל"ט - לא עסקו כלל בענינים אלו, יבואו היודעים ויתקנו אם שגיתי.
2. וכאן המקום להעיר עמש"כ הרב עובדיה בשם החיד"א שנוסח הספרדים מקובל בכל הי"ב שערים ואשכנזים שער אחד, שדברים אלו קשים להבנה לפי ערך שכל אנשי דורנו, ומי יכול לומר שנוסחתו עדיפה מהבעש"ט והגר"א? [ואסור לומר כן לענ"ד].
וד' החיד"א הללו נכתבו ביומן כת"י בלבד ולא הובאו בספריו, וגם אין להם שום מקור אחר בד' המקובלים, ודי בהערה זו.
אינני רוצה להעלות על קצה דלות שכלי מה היה קורה לו החזו"א או האדמו"ר מזימבבואה היה כותב זאת כנגד הספרדים, כבר היה מואשם בגזענות וכו'.
3. ונראה שד' החיד"א אינם רק ע"ד ההפלגה והחידוד.
ודי בהערה זו לכל מודה על האמת.
1. היו יחידים שעסקו בזה הרבה, כמו רבי כליפא בן מלכא בספרו כף נקי, ר"א אלנקאר בעל המחזור קטן ועוד.
2. יש ספר שלם שנקרא שרשי מנהגי אשכנז ובו ציטטות רבות הפוכות... אם איני טועה זו פרשנות להנהגת האר"י שהתפלל בנוסח הספרדים על אף שהיה אשכנזי, לאר"י גם אסור לחשוב כן?
3. ממש לא נראה...
 
אין כזה האריז"ל.
וגם לחיד"א לא היה.
עובדה.
ומי שיביא @מקור נאמן ומדויק לא דומה ולא כמעט, יקבל פרס.
כך הביא ממנו גם השלמי צבור -
1749756760066.png
ואעתיק לכאן דברי הגר"י הלל שליט"א -
1749758320285.png

ועוד כתב במקום אחר -
1749758346264.png
 
ראשי תחתית