מדוע הביא עלינו הקב"ה את צרת הגיוס?

הצטרף
29/12/24
הודעות
43
יש להתבונן ולעשות חשבון נפש...
למה הביא עלינו הקב"ה את צרת הגיוס??
ואני לא מדבר על איך להתמודד עם זה מול הצבא וכו' שזה נשאיר לדיונים אחרים....
אלא על שום מה נחתה צרה ציבורית גדולה על עולם התורה??
הרי הקב"ה לא עביד דינא בלא דינא... ואם הגיעה צרה זו משמע משהו צריך תיקון....

אודה לעונים שהבינו את השאלה....
 
יש להתבונן ולעשות חשבון נפש...
למה הביא עלינו הקב"ה את צרת הגיוס??
מסתבר שהכל נובע מההתחברות יתירה ל''ציונים'' שהיתה בין החרדים לציונים, כשהיהודים לא עושים 'קידוש' בא הגוי ועושה להם 'הבדלה' ... כמובן, אין אנו יודעים חשבונות שמים, אבל קי''ל שכל מידותיו של הקב''ה מידה כנגד מידה...
גמ' סנהדרין צז:
''ר' אליעזר אומר אם ישראל עושין תשובה נגאלין ואם לאו אין נגאלין אמר ליה רבי יהושע אם אין עושין תשובה אין נגאלין אלא הקב"ה מעמיד להן מלך שגזרותיו קשות כהמן וישראל עושין תשובה ומחזירן למוטב''
אלא על שום מה נחתה צרה ציבורית גדולה על עולם התורה??
אולי בגלל שבעולם התורה בשנים האחרונות יש הרבה התפעלות מצה''ל והמדינה וכו', ורואים בזה דבר חיובי ח''ו, ולכן אולי אפשר לומר במידה נגד מידה, שנדע מי הם האנשים האלו שעוצרים אנשים שרוצים לשמור על הדת בבית סוהר... קרה השבוע, רח''ל... לולי המלחמה, היינ צריכים להפוך את המדינה במצב כזה... 'גזירת שמד' כפשוטו, אברך בן 22 נעצר שבועיים בכלא צבאי בגלל שהוא רוצה לחיות כמו יהודי ולא להתחלן בצבא החילוני, היתכן כדבר הזה??!!! שהיועמשי''ת ימ''ש, מחליטה לעשות סנקציות על לומדי תורה??!! על מי שרוצה להמשיך להיות יהודי??!!
הרי הקב"ה לא עביד דינא בלא דינא... ואם הגיעה צרה זו משמע משהו צריך תיקון....
דברי תורה צריכים חיזוק, כל אחד אחד כדאית ליה, ונהרא נהרא ופשטיה ...
אודה לעונים שהבינו את השאלה....
א. יש להחדיר יותר את מושגי ''מסירות נפש'' ו''התרחקות מרשעים'' וכו' כי מסתבר זה בא מידה כנגד מידה, ואני מדגיש שאין אנו יודעים למה נחתה עלינו הגזירה הנוראה הזו, אין אנו יודעים חשבונות שמיים...
ב. להתחזק בלימוד תורה - מידה כנגד מידה, שהרשעים רוצים לבטל ''להשמיד להרוג ולאבד'' את עולם התורה רח''ל...
ג. תשובה. תפילה. וצדקה - מעבירים את רוע הגזירה
ד. אין אנו יודעים חשבונות שמים
 
נערך לאחרונה:
''להשמיד להרוג ולאבד'' - גזירת שמד תשפ''ה:
בהוראת גדולי ישראל שליט''א, מחר - יום חמישי תענית אסתר, יש להעתיר בתפילה, לביטול גזירת הגיוס הנוראה שמרחפת על היהדות החרדית, ובפרט שנודע השבוע שהיועמשי''ת ועוד ימ''ש, החליטו להוציא 14000 צווי גיוס לבחורי ישיבות, ביום י'ג אדר ביום אשר המן הרשע, זמם להשמיד להרוג ולאבד, הנה 2500 שנים לאחמ''כ, באותו יום, זוממים הרשעים להשמיד להרוג ולאבד את כל החרדיים (ברוחניות) בצבא הטמא שלהם וכו'
וכמו כן כל אחד יודע מה יש לכוין השנה באמירת ''ארור המן'' ואכמ''ל. וכן יש לכוין במצוות מחית עמלק של דורנו על כל גווניו... וד''ל
הנה מכתב גדולי ישראל
1741799347533.png
 
נערך לאחרונה:
''מלחמה לה' בעמלק מדור דור'' - ואנו אין כוחנו אלא בפה...
1741799457628.png
 
אמר לי הגר"ש בצלאל שגזירת הגיוס היא באשמתינו שלא מספיק השקענו ולמדנו בתורה
אשמים אנחנו שלא ייקרנו כל רגע שלנו לזה ע"כ תוקף דבריו
 
נערך לאחרונה על ידי מנהל:
אני רואה שהדיון הלך למחוזות רחוקים
לכותרת האשכול: אמר לי הגר"ש בצלאל שגזירת הגיוס היא באשמתינו שלא מספיק השקענו ולמדנו בתורה
אשמים אנחנו שלא ייקרנו כל רגע שלנו לזה ע"כ תוקף דבריו
כעי''ז כתבתי בריש האשכול, זכיתי לכוין לדברי אדם גדול
 
חברים יקרים,
הן אמת כי אנו דוגלים בשיח פתוח, ומאפשרים לשאול ולהקשות כדרכה של תורה.
זאת במטרה לעודד חשיבה למדנית וביקורתית בציבורנו, לחידוד השכל והמחשבה ועקירת השטחיות.

ברם, לצערנו לעיתים גבול הטעם הטוב נחצה, וכללי הפורום מופרים.
בשל כך אנו נאלצים למחוק שוב ושוב הודעות רבות, זאת למרות מדיניות הפורום לשאוף למינימום התערבות ומחיקות.

לפיכך אנו נאלצים להודיע בשער בת רבים:
כותב שלא יכבד את כללי הפורום ויתעלם מאזהרה שניתנה לו - יושעה.

תודה.
 
אולי חס ושלום מפני שרבים ממקבלי הפטור כבר אינם נכללים בהגדרת 'תורתו אומנותו',
ועל כן הקב"ה מאותת לנו להתחזק בזה, שכאו"א יקפיד לכה"פ על מ"ה שעות שבועיות, וכמאמר הכתוב "מה ה' אלקיך שואל מעמך"...
 
ב"ה
לענ"ד כפי שיוצא ומתייצר בקולמוסי כעת


גזירת הגיוס היא הבהרה וחידוד :

שחיילים אנחנו בני התורה המסולאים, ותלוי בנו כל שמירת הכלל, ובעשיית טעויות וההשתמטות אנחנו יכולים להמיט אסון על הכלל כולו.
ותמיד אנחנו מגוייסים ושלא נחשוב שלום עלייך נפשי ואין אני קשור לנעשה בעולם ובארץ ישראל כלל, אלא ע"י ריבוי תורה ומעשים טובים ואהבת ישראל ועין טובה ולדבר טוב בזה מרבים זכויות ומגדילים ומחזקים את השמירה על כלל ישראל בכל מקום שהם.
 
ב"ה
לענ"ד כפי שיוצא ומתייצר בקולמוסי כעת


גזירת הגיוס היא הבהרה וחידוד :
שחיילים אנחנו בני התורה המסולאים, ותלוי בנו כל שמירת הכלל, ובעשיית טעויות וההשתמטות אנחנו יכולים להמיט אסון על הכלל כולו.
ותמיד אנחנו מגוייסים ושלא נחשוב שלום עלייך נפשי ואין אני קשור לנעשה בעולם ובארץ ישראל כלל, אלא ע"י ריבוי תורה ומעשים טובים ואהבת ישראל ועין טובה ולדבר טוב בזה מרבים זכויות ומגדילים ומחזקים את השמירה על כלל ישראל בכל מקום שהם.
חזק! אהבתי את הגישה.
תמיד קל ללכת למסרים לוחמניים, או לחילופין - לחזק דברים שאנו כבר מחוזקים ממילא, ובדבריו מעכת"ר מעלה נקודה הדורשת חיזוק אמיתי ומהותי.
 
אולי בעקבו מה שכתבתי פה
 
אני חושב תמיד שלא צריך לחפש את דבר ה' בכוכבים, אני חושב שכל גזירה שמגיעה על האדם נועדה לעורר אותו בדיוק למה שהיא תעורר אותו באופן טבעי, היא נועדה לגרום בדיוק למה שהיא תגרום, ורק אם האדם היה מודע לדבר הזה ויתקן אותו לפני הגזירה תעצור, תיבלם ולא תפגע באותה מידה.
גזירת הגיוס תפגע בעולם התורה, תרסק את הנחשלים אחריך ותעיף החוצה את מי שאינו ירא השם באמת, גזירת הגיוס תיתן לכל בחור ובחור את הבחירה האישית שלו, אם ה' הוא האלוקים ואם ללכת אחריו, והיא תרסק את המנגנון ששלט פה בשנים האחרונות, גירת הגיוס תגרום לאנשים לבחור, ולבחור באמת, להיות עובדי השם באמת, לא עבדי הגם וגם, הם יאלצו, באופן אמיתי אישי ועמוק לנטוש את התרבות הזרה, את הנוחות ותאוות העולם הזה.
היא תגרום לנו לומר שלום לניו-יורק, לתרבות השפע והשיגשוג, להיפרד מחלומות העושר ומהזיות תורה וגדולה במקום אחד, לא יהיה יותר מקום לפראק ולק, ללייס שקוף, לשירים עם זמרים חילונים וצפונה צפונה צפונה מכך - היא תגרום לנו להבין שכאנשי סיני גורלנו חתום להיות שנואים מרוחקים ומבודדים מן העולם, כך חיו יהודים תמיד, ואם ניתנה לנו מתנה של תקופת שפע מעין תקופת הגאולה כמעט, "באותו הזמן לא יהיה שם לא רעב ולא מלחמה ולא קנאה ותחרות שהטובה תהיה מושפעת הרבה וכל המעדנים מצויין כעפר ולא יהיה עסק כל העולם אלא לדעת את ה' בלבד"
אבל נחלשנו, וישמן ישורון ויבעט, ויטוש אלוה עשהו, יקניאוהו בזרים - וירא ה' וינאץ,אין פה צרה או גזרה חיצונית, זה המצב הטבעי של הגלות, והרבנים פותחי האשכול צריכים להבין את זה - חזרנו למצב הטבעי של הגלות, שאין לנו אלא חסדיו של הפריץ ושל אבינו שבשמים, אין לנו הנהגה ממשלה או רצון, אנחנו לא יכולים לנצח, אנחנו רק חייבים להתאמץ, ממש כמו כל השנים, זה קורה שוב.
 
נערך לאחרונה:
וכי נביאים אנחנו וכיצד נדע מדוע הביא הקב"ה עלינו את גזירת הגיוס?
 
וכי נביאים אנחנו וכיצד נדע מדוע הביא הקב"ה עלינו את גזירת הגיוס?
אם כוונתך לומר שאין הדברים יכולים להתבאר בדיוק מדעי - מעולם לא ניסינו.
ואם כוונתך לומר שמשום כך אין טעם לנסות לברר את הדבר - וכי גויים אנחנו? וכי מיום שפסה נבואה מישראל אבד חשבון הנפש מן העולם?
 
אם כוונתך לומר שאין הדברים יכולים להתבאר בדיוק מדעי - מעולם לא ניסינו.
ואם כוונתך לומר שמשום כך אין טעם לנסות לברר את הדבר - וכי גויים אנחנו? וכי מיום שפה נבואה מישראל אבד חשבון הנפש מן העולם?
קיבלתי ממו"ר המשגיח (א' מזקני המשגיחים בדורנו) ששמע בשם הגר"י לוינשטין זצוק"ל שהקב"ה מדבר לכל א' למה שנוגע אליו, ולפ"ז אני מסופק האם ניתן לכתוב משהו כללי.
 
קיבלתי ממו"ר המשגיח (א' מזקני המשגיחים בדורנו) ששמע בשם הגר"י לוינשטין זצוק"ל שהקב"ה מדבר לכל א' למה שנוגע אליו, ולפ"ז אני מסופק האם ניתן לכתוב משהו כללי.
א. אני מעריך יותר שמות ולא תוארים...
ב. וכי אין דבר כזה גזירה על הציבור? כשנחרב בית המקדש על שנאת חינם? כשמתו תלמידי ר"ע? על גזרות ת"ח ות"ט ודומיהן לכל אורך ההיסטוריה, עמדו מודדי ארץ ויעשו חשבונו של עולם, אין דברי ודברי חברי דברים הכופפים את האוזן לשמוע אותם, אלו הצעות דברים, ואם כי אין ספק שיתכן שטעינו - הדיון בוודאי מוצדק וישר.
 
מקובל עליי רק תספר לי מה הקריטריונים שלך , איך אתה בוחן את זה?
 
ראשי תחתית