ידוע שנח' תנאים בסנהדרין יח דעת ר''מ שהכה''ג יוצא רק כאשר הם מתכסים מעיניו וכך הוא יוצא להלווית קרוביו ומש''כ מן המקדש לא ייצא הכוונה לא ייצא מקדושתו
ואילו דעת ר' יהודה שלא יוצא כלל וכפשט הפסוק שלא ייצא מהמקדש
ונשאלתי לפי דעת ר' מאיר מדוע לא יעזור שומר כמו שעוזר בשבת בנר שיש חשש שמא יטה
ואולי אפש''ל שיש לחלק ששם השומר בא להזכיר לו ששבת היום ולזה סגי בשומר כיון שכל החשש הוא רק ששוגג
אבל כאן הכה''ג בהול על מתו ואפשר שאפילו במזיד יילך ליגוע במת לכן אפילו שומר לא יעזור וצריך היכר והרחקה שכשהם נכסים הוא יוצא
ואילו דעת ר' יהודה שלא יוצא כלל וכפשט הפסוק שלא ייצא מהמקדש
ונשאלתי לפי דעת ר' מאיר מדוע לא יעזור שומר כמו שעוזר בשבת בנר שיש חשש שמא יטה
ואולי אפש''ל שיש לחלק ששם השומר בא להזכיר לו ששבת היום ולזה סגי בשומר כיון שכל החשש הוא רק ששוגג
אבל כאן הכה''ג בהול על מתו ואפשר שאפילו במזיד יילך ליגוע במת לכן אפילו שומר לא יעזור וצריך היכר והרחקה שכשהם נכסים הוא יוצא