חיי שרה מדוע אברהם סמך על אליעזר להיות השליח להביא את האישה ליצחק, וחשד אותו בדברים אחרים, מאי שנא ?

ועדיין צ"ב דבילקוט שמעוני גם כן מבואר שאליעזר הוא עוג וזה"ל שם
”עוג הוא אליעזר, ופרסות רגליו ארבעים מיל, ואברהם היה טומנו בכף ידו. פעם אחת גער בו (אברהם), ומיראתו נפל שינו ממנו, ונטלו אברהם ועשאו מיטת שן והיה ישן שם, ויש אומרים כסא עשאו וישב בו כל ימי חייו. ומי נתנו לאברהם, נמרוד”
ולכא' התיאור מתאים לעוג בימי משה שעליו אמרו חז"ל שהיה ענק והפליגו חז"ל לתאר מידותיו
ולפי הדעת זקנים נמצא ששני עוג היו ושניהם ענקיים
 
ועדיין צ"ב דבילקוט שמעוני גם כן מבואר שאליעזר הוא עוג וזה"ל שם
”עוג הוא אליעזר, ופרסות רגליו ארבעים מיל, ואברהם היה טומנו בכף ידו. פעם אחת גער בו (אברהם), ומיראתו נפל שינו ממנו, ונטלו אברהם ועשאו מיטת שן והיה ישן שם, ויש אומרים כסא עשאו וישב בו כל ימי חייו. ומי נתנו לאברהם, נמרוד”
ולכא' התיאור מתאים לעוג בימי משה שעליו אמרו חז"ל שהיה ענק והפליגו חז"ל לתאר מידותיו
ולפי הדעת זקנים נמצא ששני עוג היו ושניהם ענקיים

ולפ"ז היה אברהם "האדם הגדול שבענקים" כפשוטו.
וגם יוצא, שלא היה "הפליט".
 
עוד יל"ע
דהנה לשון הפרקי דר"א הוא ”זקן ביתו של אברהם היה עבדו אליעזר. ומאין היה עבדו, אלא כיון שיצא מאור כשדים עמדו כל גדולי הדור ונתנו לו מתנות, ועמד נמרוד וכתב את עבדו אליעזר לאברהם. וכשגמל חסד עם יצחק בנו הוציאו לחרות. ונתן לו הקדוש ברוך הוא שכרו בעולם הזה, בשביל שלא יהא שכר לרשעים בעולם הבא, והקימו למלך, והוא עוג מלך הבשן'
ואילו בדברי המדרש שהביא הדעת זקנים שנכנס בחייו לגן עדן מבואר דאדרבא קיבל שכרו בעולם הבא באופן המיטבי ביותר
ואולי זכה לכך רק אחר שחשדו יצחק
ועדיין צ"ב שקראו הפרקי דר"א רשע ומשמע שבחפצא היה רשע ואילו מכל המקורות שהבאנו נראה שהיה צדיק
 
עוד יל"ע
דהנה לשון הפרקי דר"א הוא ”זקן ביתו של אברהם היה עבדו אליעזר. ומאין היה עבדו, אלא כיון שיצא מאור כשדים עמדו כל גדולי הדור ונתנו לו מתנות, ועמד נמרוד וכתב את עבדו אליעזר לאברהם. וכשגמל חסד עם יצחק בנו הוציאו לחרות. ונתן לו הקדוש ברוך הוא שכרו בעולם הזה, בשביל שלא יהא שכר לרשעים בעולם הבא, והקימו למלך, והוא עוג מלך הבשן'
ואילו בדברי המדרש שהביא הדעת זקנים שנכנס בחייו לגן עדן מבואר דאדרבא קיבל שכרו בעולם הבא באופן המיטבי ביותר
ואולי זכה לכך רק אחר שחשדו יצחק
ועדיין צ"ב שקראו הפרקי דר"א רשע ומשמע שבחפצא היה רשע ואילו מכל המקורות שהבאנו נראה שהיה צדיק

השאלה, האם גן עדן זהו עולם הבא ?
 
עוד יל"ע
דהנה לשון הפרקי דר"א הוא ”זקן ביתו של אברהם היה עבדו אליעזר. ומאין היה עבדו, אלא כיון שיצא מאור כשדים עמדו כל גדולי הדור ונתנו לו מתנות, ועמד נמרוד וכתב את עבדו אליעזר לאברהם. וכשגמל חסד עם יצחק בנו הוציאו לחרות. ונתן לו הקדוש ברוך הוא שכרו בעולם הזה, בשביל שלא יהא שכר לרשעים בעולם הבא, והקימו למלך, והוא עוג מלך הבשן'
ואילו בדברי המדרש שהביא הדעת זקנים שנכנס בחייו לגן עדן מבואר דאדרבא קיבל שכרו בעולם הבא באופן המיטבי ביותר
ואולי זכה לכך רק אחר שחשדו יצחק
ועדיין צ"ב שקראו הפרקי דר"א רשע ומשמע שבחפצא היה רשע ואילו מכל המקורות שהבאנו נראה שהיה צדיק
לענ"ד המקום היחיד שמבואר להדיא שהיה צדיק מכל המקורות שהובאו כאן, זה שנכנס לגן עדן בחיים, [ומה שהיה זיו איקונין שלו דומה לאברהם גם על לוט כתב רש"י כן עד שלא ידעו להבחין בינו לבין אברהם - ועדיין אמר אי אפשי לא באברהם ולא באלוקיו], דוק ותשכח שהדעת זקנים שהביא הרב אלישמע שואל רק מהמקום הזה, איך יתכן שנכנס לגן עדן וכו', ומתרץ שהיו שני עוג, א"כ המדרש לומד שהיה עוג אחד, [עכ"פ שאליעזר הוא הוא העוג שהרגו משה].
ועניין גן עדן בחייו הוא לענ"ד כמו שביאר כת"ר מחמת שחשדו יצחק.
אבל ודאי המדרש הזה חלוק על הגמרא שלנו שמשה הרגו [דומני בנדה ס או סא, ומסתמא זה בעוד מדרשים] ואם נכנס בחייו לגן עדן לא יתכן שמשה הרגו [ובאמת גן עדן ועוה"ב אלו שני דברים אבל בלא"ה קשיא וכנ"ל].
 
ראשי תחתית